خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد رسول خادم در فدراسیون کشتی(گزارش)

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۳۲۷

یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال 97 مربوط به استعفای رسول خادم بود. رییس فدراسیونی که وقتی بعد از 12 سال دوری به کشتی برگشت، گفت سی سال در این ورزش می‌ماند.

به گزارش ایلنا، خادم گفت وقتی منصور برزگر سی سال در کشتی کار کرده چرا او نباشد و کار کند اما این هدف خیلی زود رنگ باخت و عمر حضور رسول خادم در کشتی در قالب مدیر فنی، سرپرست و رییس فدراسیون کشتی در مجموع بیش از هفت سال تجاوز نکرد.

اگر چه همین مدت زمان حضور در فدراسیون هم خودش یک رکورد محسوب می‌شود و تقریبا یکی از طولانی‌ترین دوران ریاست در کشتی حداقل بعد از انقلاب به نام رسول خادم ثبت شد. او در زمانی هم که مدیر فنی بود، تصمیماتش در حد ریاست فدراسیون بود؛ اگر چه در ظاهر امر خطیب سرپرست فدراسیون کشتی بود. او دوران پر فراز و نشیبی را در کشتی طی کرد. در سال 2013 و 2014 تیم‌های آزاد و فرنگی به‌عنوان تاریخی قهرمانی جهان رسیدند که بسیاری این دو قهرمانی را به پای رسول خادم نوشتند اما واقعیت این بود که هر دو تیم با نفراتی قهرمان شدند که در دوره یزدانی خرم و مربیان سابق آماده و پرداخته شده بودند.

اگر رحیمی و یزدانی از تیم 2013 آزاد و سوریان، نوروزی و قاسم رضایی از تیم فرنگی گرفته می‌شدند در آن دو سال چه عنوانی برای کشتی ایران ثبت می‌شد؟ ششمی و نهمی آزاد در دو سال اخیر در حالی رقم خورده که همین دو کشتی‌گیر و تعدادی دیگر از نفرات نامدار که در سال‌های گذشته ساخته شده بودند، در دو سال از تیم جدا شدند.

کما اینکه حمید سوریان آخرین بار در جهانی 2015 در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و آخرین طلای کشتی فرنگی ایران هم همان طلای سوریان در سال 2014 است و دیگر کشتی فرنگی ایران هرگز رنگ طلا را در مسابقات جهانی به خود ندید. در دو سال اخیر حتی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی فینالیست هم نداشته است. در کنار این ناکامی‌ها خیلی‌ها از پولساز بودن کشتی در دوران خادم به‌عنوان یکی از نقاط قوت خادم نام بردند اما ظاهرا همین هم یک سوال بزرگ است که درآمد  یا هزینه کرد 400 میلیارد تومانی کشتی چه خروجی داشته است؟

یکی دیگر از کارهای خوب در دوره خادم قهرمانی تیم‌های پایه ایران در رده نوجوانان و جوانان بود که برای نخستین بار در تاریخ رقم خورد. اتفاقی بزرگ و مهم اما وقتی در همین بخش هم واکاوی صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که برخی از قهرمانان کشتی قربانی این قهرمانی‌ها شدند. به طور مثال امین کاویانی‌نژاد و امین میرزازاده در حالی‌ که می‌توانستند در جهانی 2018 در رده بزرگسالان کشتی بگیرند اما برای کمک به قهرمانی تیم جوانان کشتی فرنگی در جهان دوباره یک سال پس از حضور در رده امیدها در ترکیب تیم جوانان قرار گرفتند.

یکی دیگر از حواشی مهم رسول خادم که البته از او یک قهرمان ملی ساخته بود، ماجرای تعلیق کشتی به دلیل رودررو نشدن با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی بود. رسول بر سر این ماجرا به تمامی مسوولان ورزش و حتی مسوولان کشور ایراد گرفت و مدعی شد که به زودی کشتی از سوی اتحادیه جهانی تعلیق می‌شود. این موضع‌گیری‌ها از رسول یک قهرمان ملی ساخت اما حالا که او رفته برخی از مسوولان ورزش که اتفاقا ارتباط نزدیکی با خادم داشتند مدعی شدند که در دیدار آنها با لالوویچ این ماجرا تکذیب شده و اصلا بحث تعلیق مطرح نبوده است. به هر شکل رسول خادم به‌عنوان یکی از استثناهای ورزش ایران به یکی از خبر‌سازهای سال 97 تبدیل شد و خروج او از کشتی سر و صدای زیادی راه انداخت.  اتفاق عجیب اما در آخرین روزهای سال 97 رخ داد. در حالی که هنوز داغ رفتن رسول سرد نشده بود به یکباره برادر بزرگتر قد علم کرد و برای جانشینی او ثبت نام کرد. امیررضا خادم حتی از رسول هم تندتر رفت و در حالی که هنوز مشخص نیست رییس می‌شود یا نه،  رفت سر تمرین و لخت شد و با کشتی‌گیران تیم ملی تمرین کرد! رفتن رسول و برگشتن امیر یکی از اتفاقات مهم سال 97 بود که ابتدا و انتهای سال رقم خورد.البته باید دید در انتخابات سال آینده کشتی چه  نتیجه ای رقم می خورد. به هر حال چیزی که مشخص است اینکه یکی از قهرمانان سابق این رشته بر صندلی ریاست می نشیند.

محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز