خبرگزاری کار ایران

امیر خادم و پاسخ به انتقادها و ابهام‌های انتخابات کشتی

خادم: من هم به رسول انتقاد دارم، اما او کم فروشی نکرد/ بهترین گزینه ریاست هستم

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۴۸

امیررضا خادم در خصوص ثبت نام فدراسیون کشتی و شرایط این رشته ورزشی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، در شرایطی که امیررضا خادم به عنوان اولین نامزد در انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کرد؛ قبل از پایان نام نویسی سایر نامزدها تصمیم به برگزاری نشست خبری گرفت. در جلسه امروز برادر رییس سابق فدراسیون قصد داشت به ابهام ها پاسخ بدهد و سوالات زیادی هم مطرح شد. با این حال بخش اعظمی از جلسه و سوالات به مدیریت رسول خادم و دوران حضور او در فدراسیون برمی گشت. از آنجایی که جدا از رابطه برادرانه، به نظر می رسد در شرایط فعلی رسول خادم قصد حمایت از برادرش را در انتخابات پیش رو دارد، نامزد انتخابات فدراسیون کشتی حتی به خاطر اشتباهات رییس قبلی هم نقد شد.

در ادامه بخش های مهم صحبت های امیررضا خادم را در این مفصل و طولانی می‌خوانید. معاون سابق وزارت ورزش از ماجرای چگونگی جدایی از این وزارتخانه و تغییر نظرش طی یکی، 2 ماه اخیر درباره حضور در انتخابات کشتی تا برنامه های آینده ای که در صورت ریاست دارد، توضیح داد.

رسول 2 روز بعد از استعفا گفت راهم را ادامه بده

روحیات من خیلی با حوزه مجلس جور نبود؛ اگرچه عملکرد من در معاون پارلمانی با وجود ورود پررنگ نمایندگان در حوزه ورزش مشخص است چون کمترین استیضاح و سوال را داشتیم. از چند ماه قبل 2 گزینه را پیش روی خودم گذاشتم؛ اول اینکه به وزارت کار بروم و مدیریت یکی از هولدینگ های این وزارتخانه به من سپرده شود. گزینه دوم نیز این بود که من به یکی از فدراسیون های دیگر بروم که البته جودو نبود. شریعت، وزیر کار با سلطانی فر صحبت کرد و حضور من در این وزارتخانه جدی شد. در این میان موضوع استعفای رسول از فدراسیون کشتی اتفاق افتاد. فکر می کنم یکی، 2 روز بعد از استعفای او بود که در خانه پدری مان همدیگر را دیدیم. آنجا بود که رسول به من گفت خوب است که تو به کشتی بیایی و در انتخابات شرکت کنی. او در این رابطه اصرار داشت چون می گفت 7، 8 سال فعالیت هایی کردم و به نظرم تو می توانی این راه را ادامه دهی. من آنجا به صورت قاطع گفتم که چنین قصدی را ندارم و این کار را نمی کنم. علتش هم عدم علاقه من نبود چون تصور من این بود که اگر بعد از رسول بیایم، هر کاری بخواهم انجام دهم و مغایر گذشته باشد، می گویند کارهای برادرت مشکل داشته است!

رییس جمهور قبلی نگذاشت رییس فدراسیون شوم

البته یادتان هست که وقتی رسول خادم مدیر تیم های ملی در دوره سرپرستی مرحوم خطیب بود، من برای ریاست ثبت نام کردم. دولت وقت هم چون می دانستند من رای می آورم، 2 سال انتخابات را برگزار نکردند و به شکل های مختلف به من پیام می دادند که کنار بکش. من فکر نمی کردم موضوع اینقدر برای رییس جمهور وقت مهم باشد که نخواهد من رییس فدراسیون کشتی باشم. در نهایت هم بعد از المپیک که قرار شد ثبت نام جدید باشد، رسول گفت اگر تو نمیایی، من ثبت نام کنم. من هم گفتم که تو برو و من نمی آیم.

هر چقدر اصرار کردند، گفتم نمی‌آیم!

در ماههای اخیر هم از من سوال شد که علاقه داری به سمت کشتی بروی که من هم گفتم نه. در نهایت هم یکی، 2 ماه قبل مصاحبه ای کردم و این را گفتم چون کاملا برایم قطعی و جدی بود که ثبت نام نکنم. کارهای انتقال من به وزارت کار هم نهایی شد. در این مدت انواع تماس ها را داشتم که از هیات ها و دوستان دیگر می‌گفتند انصراف نده و برای انتخابات جلو بیا. حتی مجبور بودم جواب برخی از دوستان را ندهم چون می دانستم درباره کشتی می خواهند حرف بزنند. فکر می کنم 2 ماه قبل هم بود که در جلسه با مدیران خداحافظی کردم و گفتم از شنبه نمی‌آیم. چند روز بعد وزیر به من گفت فصل بودجه را سپری کنیم و بعد برو. فصل بودجه هم تمام شد و دیگر من جدا شدم.

در استقلال و پرسپولیس هر کاری کردند تا من زیر سوال بروم

یک روز نشستم و با خودم فکر کردم. به خودم گفتم این مسیری که می‌روم فقط به واسطه آشنایی با فلان مدیر است. البته از خودم اطمینان داشتم و می‌دانستم سالم کار می‌کنم،‌ اما وزیر بعدی هم قطعا فرد مورد نظر خودش را می‌آورد و من نمی‌توانم کارم را به نتیجه برسانم. از طرفی تجربه‌ای که در مدیریت باشگاههای استقلال و پرسپولیس داشتم، تصورم این بود که می تواند آن تجربه تکرار شود. من می دانم در این 2 تیم چه کار کردم. این 2 تیم زمانی که من ورود کردم، به خاطر مسائل مالی دیگر امکان حضور در لیگ را نداشتند. استقلال و پرسپولیس سال قبل از مسئولیت من جمعا 6 میلیارد اسپانسر جذب کرده بودند. آن سالی که من مسئولیت داشتم، این مبلغ به 48 میلیارد تومان رسید. آنقدر عدد بالا بود که سازمان بازرسی هم ورود کرد. البته من توضیح دادم و هیچ وقت دیگر آن سوال نشد. آنجا یکسری آدم هر کار که خواستند، کردند تا اعتبار من زیر سوال برود. امروز فضای این 2 تیم مرا به عنوان فردی که در آن حوزه موفق نبودم، می شناسند. من چند باری در مناظره های تلویزیونی مقابل 2 مدیری که سال‌ها در فوتبال بودند، نشستم و پاسخ دادم تا خیلی از مسائل روشن شود. این برای من تجربه ای بود که به حوزه دیگری ورود نکنم.

نه وزیر در جریان تصمیم من بود، نه رسول

در نهایت در آستانه 50 سالگی فکر کردم شاید در جایی که عمری کارش را بلدم و آنجا دیده شدم، خودم را در معرض انتخاب قرار دهم. نه رسول و نه وزارت ورزش در جریان این تصمیم من نبودند. در ضمن این فکر را کردم که تاخیر در انتخابات به کشتی ضربه می زند و من دلیل این تاخیر را نمی دانم. اتفاقا دیشب سر تمرین تیم های ملی بودم و با محمد بنا هم صحبت کردم. در بین کشتی گیران و تیم های ملی بلاتکلیفی و عدم آرامش را حس کردم. از حسن یزدانی پرسیدم که برنامه آینده چیست، گفت باید ببینیم چه می شود!

اینکه گفتم نمی‌آیم، اما ثبت‌نام کردم؛ خیانت است؟

تمام این مسائل را کنار بگذارید؛ من یک سوال دارم. اینکه امیر خادم 2 ماه قبل در یک نشست گفته نمی آید، اما در روز اول برای انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کند؛ چه ضرری به کسی زده است؟ این مانع برای کسی ایجاد کرده یا خیانت در حق کسی به حساب می‌آید؟ مثلا در این 2، 3 ماه قرار بود چه اتفاقی بیفتد؟ اگر من یا هر فرد دیگری ایرادی یا اشکالی داریم، باید نقد شود؛ نه اینکه برخی کم لطفی کنند. اینکه مرا به خاطر حرف 2 ماه قبلم متهم به خیانت کنند، درست نیست.

برای المپیک 2020 نمی توانیم خیلی امیدوار باشیم!

حدودا 40 نفر در مجمع انتخاباتی حق رای دارند و شنیده‌ام که آنها قرار است از نامزدها دعوت کنند تا دیدگاه‌هایشان را جمع‌بندی کنند. من فکر نمی‌کنم درست باشد که در این نشست برنامه‌هایم را بگویم. ضمن اینکه امروز همه می‌توانند موضوعات مختلف را در فضای مجازی جستجو کنند و طبیعتا کسانی که سکان اجرایی کار را برعهده دارند به سرعت اشکالات و ایراداتشان در فضای مجازی مطرح می‌شود و افراد زیر سوال می‌روند. من امیر خادم که گذشته‌ام کاملا برای همه مشخص است بخش عمده‌ای از کارم کاملا شفاف بوده و همیشه در یک اتاق شیشه‌ای زندگی کرده‌ام اما اگر باز هم ابهامی وجود داشته باشد به آن پاسخ خواهم داد. تصورم این است که در ارتباط با المپیک پیش رو خیلی نمی‌توانیم امیدوار باشیم و شب گذشته نیز با سرمربیان دو تیم صحبت کردم. حتی اگر تصورمان این باشد که کشتی‌گیر ما به یک نفر هم می‌بازد در واقع همین یک نفر می‌تواند مدال را از کشتی ما بگیرد و اگر روی طلا حساب نکنیم و فکرمان روی نقره و برنز باشد امکان دارد که با اتفاقات پیش رو حتی نقره و برنز را هم نگیریم. من با چنین شرایطی به کشتی می‌آیم.

برای بودجه سال آینده کشتی قول گرفتم

در خصوص مباحث مالی هم من در بطن مسائل اجرایی کشور بودم و 5 سال در حوزه مجلس و دولت فعالیت مستقیم داشتم. سال آینده دولت اگر بتواند حقوق کارمندانش و یارانه‌ها را تامین کند اگر چیزی ماند به دنبال باقی مسائل است و در حقیقت فرهنگ و ورزش آخر خط می‌مانند. شرایط کشور خاص و متفاوت است. در حقیقت مهم نیست چه کسی رئیس فدراسیون می‌شود طبیعتا مشکلات مالی برای همه وجود دارد. اسپانسری که قبلا علاقه‌مند بود در بیلبوردهای شهری تبلیغ شود امروز این کار را انجام نمی‌دهد. شما اگر نگاه کنید بیلبورهای تهران پیام‌های فرهنگی شده‌اند. در چنین شرایطی من تصور و تلاشم این است  و سعی خواهیم کرد که از محلی که اعتبار دارم مسائل مالی کشتی را تامین کنم. فارغ از اینکه چه کسی رئیس فدراسیون خواهد شد من برای بودجه سال آینده با تفاهمی که در مجلس داشتیم قولی گرفته‌ام و مشخصا مبلغی برای کشتی لحاظ شده است.

فقط به خاطر علاقه ام به کشتی به انتخابات آمدم

من اصلا قائل به استعفا نیستم یا مسئولیتی را قبول نمی‌کنم یا ادامه می‌دهم و تا به حال استعفا نکرده‌ام. نکته دوم هم اینکه من بدون رودربایستی عاشق این کار هستم. ضمن اینکه اصلا دنبال دیده شدن نیستم و نیازی به این کار ندارم. فقط علاقه‌مندم و فکر می کنم حالم در کشتی خوب شود. می‌دانم که کم‌لطفی، تهمت و بی‌انصافی هم وجود دارد. آنها را نادیده می‌گیرم. حالم با این خوب می شود که احساس کنم کار می‌کنم. 5 سالی در حوزه مجلس کار کردم حالم بد بود. کاری که انجام می‌دادم علاقه‌مند نبودم و به وزیر ورزش هم در مراسم تودیع این را گفتم. حالا با سابقه‌ای که در کشتی دارم دوباره به این سمت آمده‌ام. 30 ساله بودم که مسئولیت فدراسیون رابرعهده گرفتم. در آن زمان فدراسیون کشتی 500 میلیون بدهی داشت. زمانی که از فدراسیون رفتم 600 میلیون در خزانه فدراسیون گذاشتم. امروز هم با همان اراده وارد کار شده‌ام و تنها چیزی که در ذهنم هست همان امیر 30 سال پیش نیستم خیلی حساس‌تر شده‌ام و احساس می‌کنم می‌توانم اهالی کشتی را دور هم جمع کنم.

دبیر را به جای دوستانم انتخاب کردم چون حقش بود

واقعیت این است که ما می‌توانیم یک رئیس، یک نایب رئیس، یک دبیر، دو سرمربی و ... داشته باشیم در حالیکه افراد توانمند زیادی داریم و من باید از بین آنها انتخاب کنم و این دلیل نمی‌شود که اگر کسی انتخاب نشد یعنی به کار نمی‌آید. من اهل مشورت هستم، گذشته‌ای هم دارم بنابراین مدیر صفرکیلومتر نیستم بنابراین منتقد را دشمن نمی‌دانم. زمانی هم که جوانتر بودم این را ثابت کردم که از کسانی که در انتخابات قبلی با من رقابت داشتند در بدنه کار استفاده کردم و به همین دلیل هم زیر سوال رفتم. چون آنهایی که حمایتم کرده بودند را احساس کردم کمتر از آنهایی که منتقدم بودند به کار کشتی می‌آیند. زمانی که کمیته فنی علیرضا دبیر را انتخاب کرد و نظر من هم همین بود در حالیکه من،‌ طلایی، رسول خادم و غلامرضا محمدی همیشه با هم، هم اتاق بودیم و دوستی دیرینه‌ای داشتیم اما طلایی و محمدی علیه من مصاحبه کردند و گفتند که من آنها را فریب داده‌ام اما همان زمان من احساس کردم دبیر بیشتر به درد تیم ملی می‌خورد و نشان داد که توانمندی‌اش در آن مقطع بهتر از محمد طلایی است یا تقی اکبر‌نژاد یا محسن کاوه.

نمی‌گویم با آمدنم همه چیز گل و بلبل می‌شود

من هر جا احساس کردم کسی توانمندتر است از او استفاده کردم. نمی‌توانم بگویم آینده چه خواهد شد و غر نخواهم زدم حتما راجع به کمبودها توضیح خواهم داد. امروز هم نمی‌گویم با آمدن من همه چیز گل و بلبل می‌شود ولی کنار هم نخواهم کشید و مطمئنم آخر کار با ذهنیت اهالی کشتی بیرون نخواهم رفت چون کسی تاکنون خوب از کشتی نرفته است.برای اینکه عشقم هست. شما خیلی مواقع کاری را انجام می‌دهی که فکر می‌کنی بهتر از بقیه می‌توانی آن کار را به ثمر برسانی. مگر امروز جامعه فوتبال از من راضی است؟ در حالیکه من می‌دانم چه کارهایی آنجا انجام دادم. ورزش خانه من است و کشتی به من کمک کرده و همیشه ممنونش هستم. خوب است که بگویم معاون وزیر چه کارهایی برای کشتی انجام داده همان زمان که سمتی در کشتی نداشته و هیچ جا هم صدایش درنیامده است چون نسبت به برخی موضوعات هم منتقد بوده است. با توجه به اینکه برادرم این پست را در اختیار داشت اگر حمایتی می‌کردم آن را رسانه‌ای نکرده و متقابلا انتقادم نیز جایی مطرح نمی‌شد. من یک ورزشی‌ام اما چند سال پیش سلطانی‌فر به من گفت شنیده‌ام از نگاه تو مدیرکل‌ها باید گوش شکسته باشند در حالیکه تنها 11 استان از 13 استان مدیرکلشان سابقه کشتی داشت و دلیل این انتخاب هم رابطه نبود بلکه صلاحیتشان بود. یک بار هم نماینده مجلس در صحن مجلس این را از من پرسید و بنده خدا تازه متوجه شده بود که خودم هم گوش شکسته هستم.

من هم به رسول انتقاد دارم، اما او کم فروشی نکرد

بر این اعتقاد دارم همانطور که پائولو کوئیلو در کتاب کیمیاگرش گفته به چیزهایی اعتماد دارم که اگر با تمام توانم به فدراسیون کشتی بیایم شرایط و امکاناتی برایم فراهم می‌شود که نمی‌شود آنها را از اکنون تصور کرد و من این را در تمام زندگی‌ام بارها تجربه کرده‌ام. ما می‌گوییم از تو حرکت از خدا برکت برخی می‌گویند کائنات. من هم به این چیزها امیدوار هستم ضمن اینکه در جهانی 2002 تهران مشخصا ما قهرمان جهان نمی‌شدیم و خیلی از روس‌ها عقب افتاده بودیم. آقا رسول هم سرپرست تیم شد. او از من پرسید تیم چطور است؟ گفتم نمی‌دانم ولی تصورم این است که یک جوری همه چیز یک جوری به نفع ما درست می‌شود و همین اتفاق افتاد و قهرمان جهان شدیم. انشاءالله با ایمان، تمرکز و پشتکار به شرطی که تجربه و تخصص کنارش باشد اتفاق خوبی می‌افتد.از نظر من فدراسیون رسول خادم بسیار قوی و توانمند و پرکار بود و خیلی جاها به نفع کشتی کار کرد و در این شکی نیست. هر آدم متخصصی اذعان دارد که رسول خادم در کار کم‌فروشی نکرد اما به صورت مشخص می‌گویم که من به بخشی از کار منتقد هستم. به عنوان مثال خیلی بخش‌ها نباید اینقدر گسترش پیدا می‌کرد و شاخه‌های زیادی به کشتی اضافه شد. تعداد اعضای فدراسیون کشتی خیلی زیاد است و ما باید با توجه به منابع مالی محدودی که داریم فدراسیون را کوچکتر کنیم.

انتظار نداشته باشید برادرم را اینجا نقد کنم

در تصمیمات فنی و اجرایی هم شاید برنامه‌هایی متفاوت با آقا رسول داشته باشم اما به کسانی که منتقد رسول خادم هستند و می‌گویند او کشتی را درست نکرده باید بگویم مگر همه چیز باید از طریق فدراسیون انجام می‌شد؟ همه ما می‌دانیم که کشتی را در سالن‌های شهرستان‌ها و زیر پله‌ها باید درست کرد و نیروهای مستعد به اردوهای تیم ملی اضافه شوند. همان‌هایی که امروز صحبت می‌کنند 10،12 سال است که حتی یک نفر را به تیم ملی معرفی نکرد‌ه‌اند. اگر کشتی‌گیری را به تیم ملی اضافه کردند اسمش را ببرند. به هر حال من در مسائل اجرایی تصورات، تفکرات و تئوری‌های خودم را دارم. من عملکرد، عشق و تلاش رسول خادم را قدر می‌دانم و مثبت می‌دانم اما نسبت به خیلی از مسائل هم نقد جدی دارم اما انتظار نداشته باشید که در این جلسه برادرم را نقد کنم اما در عمل تلاش می‌کنم چیزهایی که ایراد هست را برطرف کنم.

خودم معتقدم بهترین گزینه برای ریاست هستم!

ماموریتم امروز یا فردا برای وزارت کار می‌آید و به هیئت مدیره یکی از شرکت‌ها می‌روم. اگر در کشتی رای نیاورم مسیر کاریم کاملا مشخص است. مسیر کاریم کاملا مشخص است اگر در کشتی رای بیاورم آنجا مدیر عامل نخواهم شد. اما اگر رای نیاورم وضعیت فرق خواهد کرد. ضمن اینکه درخصوص اینکه با رای آوردن در انتخابات فدراسیون کشتی دو شغله محسوب می‌شوم و باید از یکی از دو پست انصراف دهم، بعدا صحبت خواهد شد. به هر حال آنجا یک هولدینگ بزرگ است و کار سنگین. من معتقدم برای پست ریاست فدراسیون کشتی بهترین هستم و این تصور شخصی من است. الزاما اینطور نیست و ممکن است تصور من اشتباه باشد.

در تمام زندگی من و رسول از هم اجازه نگرفتیم

در دوره حضور من در وزارت ورزش هم برای کشتی کار انجام دادم، اما اهالی کشتی نباید می‌فهمیدند. در جهت تسهیل کار اقداماتی انجام می‌دادم. معاون وزارتخانه بودم و رئیس فدراسیون هم برادرم بود. بنابراین کارها نباید نمود بیرونی می‌داشت. همه شما رسول خادم را می‌شناسید او آدم مستقلی است و خیلی از من و دیگران تاثیر نمی‌گیرد. در تمام دوران زندگی‌مان من و رسول خادم برای انجام کاری نه از هم اجازه گرفتیم و نه از هم مشورت گرفتیم برای همین بود که عده‌ای همیشه می‌گفتند که دو برادر با هم مشکل دارند.البته از نظر فکری هم متفاوت از هم بودیم، اما به هر حال برادر هستیم او به من کمک کرد در فدراسیون جهانی رای بیاورم که البته نیاوردم. من هم در حوزه بودجه و مجلس باید کمک می‌کردم. مثل موضوع کمیل قاسمی و پرویز هادی که می‌توانست در آستانه المپیک به یک شر بزرگ تبدیل شود اما من نمایندگان آذری‌زبان مجلس را دور هم جمع کردم تا مسئله حاشیه‌ای نشود. اصلا دلیلی ندارد کارهایی که نه در خصوص کشتی و نه سایر فدراسیون‌ها انجام داده‌ام بگویم.

دخالت وزارت و کمیته در انتخابات مشکلی ندارد!

من به شخص سلطانی‌فر نیز گفتم که نیازی به حمایت وزارت ورزش ندارم و خودم می‌توانم رایم را بگیرم. چطور همه اعضای مجمع حق دارند که هر نوع رایزنی را برای انتخابات انجام دهند. فقط دو نماینده‌ای که وزارتخانه در انتخابات دارند نباید این کار را بکنند؟ این اصلا منطقی نیست. اگر مهندسی کردن خوب نیست برای هیچ کسی خوب نیست اگر برای رقیب من بد است پس نمی‌تواند برای من هم خوب باشد. به نظر من چه مسئولیتی داشته باشم و چه نداشته باشم نظرم این است که دولت تا زمانی که عضو مجمع است و سخت افزار و نرم‌افزار را در اختیارش قرار می‌دهد از فوتبال که سعی می‌کند مستقل باشد تا سایر فدراسیون‌ها که از وزارتخانه بودجه می‌گیرند باید ذی‌حق باشد. البته این ذی‌حق بودن به معنی تخریب فردی نیست. وقتی یک فرد رای آورد آنها هم با تمام توان حمایتش می‌کنند اما اینکه می‌گویند وزارتخانه بعد از ظهر زمان ثبت‌نام را اعلام کرده که امیر خادم صبح فردایش در انتخابات ثبت نام کرده هیچ ایرادی ندارد. می‌خواهند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند در حالیکه مجمع می‌داند که من فشاری به آنها آورده‌ام یا نه اما افکار عمومی متاثر از این مطالب خواهد شد. هر فردی که می‌خواهد مسئول فدراسیون شود به افکار عمومی نیاز دارد و اگر این بحث‌ها مطرح شود اسپانسر هم سمت کشتی نمی‌آید. به نظر من اگر وزارت و کمیته ملی المپیک در انتخابات دخالت کنند اشکالی ندارد و من به عنوان کاندیدا باید سعی کنم این 2،3 رای را بگیرم این حق من و سایر نامزدهاست. کاملا هم اخلاقی و رقابتی است. اصلا هم شدنی نیست که وزارتخانه به ادارات کل فشار بیاورد. در انتخابات قایقرانی دیدم که چه اتفاقی افتاد. در این 5 سالی که معاونت استان‌ها بودم هیچ فشاری از اداره کل‌ها به هیچ هیئتی وارد نشد.

مگر دیوانه هستم اعتبار و آبرویم را خراب کنم؟

یک روز با سلطانی‌فر صحبت کردم و از او نظرش را در مورد حضورم در بخش گردشگری و کشتی پرسیدم او گفت گردشگری برای کار کردن و پول درآوردن فضای بهتری دارد اما از سوی دیگر تو آدم کشتی هستی، همان زمان به سلطانی‌فر گفتم تصمیم را گرفتم که به گردشگری بروم. واقعا تصمیم به شرکت در انتخابات کشتی را نداشتم اما با اتفاقاتی که رخ داد تصمیمم تغییر کرد. در زمان ریاست رسول خادم 5 دفعه به سالن کشتی رفتم. دیشب هم بعد از چند سال در خانه کشتی حضور پیدا کردم می‌خواستم ببینم چقدر کشتی در خاطرم مانده. تمرین رضا اطری را تماشا می‌کردم که چند نکته فنی را به او گوشزد کردم و به خودم امیدوار شدم که هنوز کشتی را با وجود تمام تغییراتش می‌شناسم. خدا شاهد است اگر فکر می‌کنم کسی بهتر از من می‌تواند کشتی را مدیریت کند نمی‌آمدم. همه به کشتی می‌آیند که آبرو و اعتبار به دست بیاورند مگر دیوانه هستم که بخواهم اعتبار و آبرویم را خراب کنم. اینجا خم رنگرزی نیست که بگویم بعد از 6 ماه فلان اتفاق می‌افتد. هر چند برنامه‌ام این است که خیلی زود کار نتیجه دهد. به بحث استعدادیابی فکر می‌کنم کاری که در همان یک سال و نیم ریاست فدراسیون انجام دادم. اولویت من کار مربیگری است. مربی که اعتمادبه‌نفس داشته باشد و به خودش مطمئن باشد نه مربی که کنار تشک از حریف سخت کشتی‌گیرمان گریه‌اش بگیرد. منت سر کسی نمی‌گذارم. در تمام سفرهای استانی خودم دوست داشتم به سالن تمرین بروم و با بچه‌ها تمرین کنم به خاطر همین بود که رسول خادم آن پست استعدادیابی را به من داد اما حقیقتا مشغله‌های کاریم در وزارت ورزش آنقدر زیاد بود که نتوانستم به عنوان عضو هیئت رئیسه در هیچ جلسه‌ای شرکت کنم اما این کار را همیشه دوست داشتم.

رسول حق حمایت دارد، اما تا الان به هیچ هیاتی زنگ نزده

ما همیشه با عباس جدیدی، کونتاکت و مسئله داشتیم اما امروز که او را می‌بینم به هم می‌خندیم و مشکلی بین ما وجود ندارد در حالیکه قبلا فکر می‌کردیم دشمن خونی هستیم. همه اینها به خاطر بحث رقابتی بود که وجود داشت. من حتی زمانی که رسول خادم رئیس فدراسیون شد با رای قاطع مجمع این موضوع را از فضای مجازی متوجه شدم چون واقعا فرصتش را نداشتم که اخبار این‌چنینی را دنبال کنم. رسول خادم بهترین فرد برای ریاست فدراسیون کشتی بود.رسول خادم اصلا خبر نداشت که می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم. من حرف‌هایی را به شما گفتم که می‌شد بگویم. واقعیت این است که ما هر مقطعی تصمیمی را گرفتیم بدون مشورت با یکدیگر بود. رسول رفت برای شورای شهر ثبت نام کرد من بعد خبرش را خواندم. من هم وقتی برای مجلس ثبت نام کردم او متوجه شد که می‌خواهم وارد این کار شوم. مدت کوتاهی با هم در زمان طالقانی کار کردیم که دیدیم نمی‌توانیم با هم همکاری کنیم. هر کسی حرفش را می‌زند باید مصداقی بزند. هر چند که رسول خادم هم به عنوان یک عضو خانواده کشتی حق دارد که از کسی حمایت کند و کسی هم نمی‌تواند محدودش کند، اما تا این لحظه او با هیچ هیئتی تماس نگرفته و نخواسته که به من رای دهند. مسعود ریاضی رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی از 32 کیلوگرم با رسول خادم حریف بود و همه آن زمان با هم رفیق بودیم اگر بحثی را در سمینار هیئت‌ها مطرح کرد به خاطر همان دوستی دیرینه بود و غیر هماهنگ شده. طبیعتا اگر این کار هماهنگ‌شده بود 4 نفر نیز در خصوص این پیشنهاد با او همراهی می‌کردند.

من هم جای وزارتخانه بودم، در برگزاری انتخابات تعلل می‌کردم

حضور این تعداد نامزد که گفته می‌شود قصد شرکت در انتخابات را دارند به نفع کشتی است. اگر فکر می‌کردم کسی بهتر از من می‌تواند خدمت کند واقعا نمی‌آمدم. رسول خادم هم با دلش هم کار کرد و پاسخ انتقادات را هم نداد حتی اگر او را از خادم به خائن کشتی تبدیل کنند مطمئن باشید باز هم در دفاع از خودش صحبتی نمی‌کند. اینکه بخواهند همه مشکلات کشتی را گردن او بیندازند درست نیست زمان همه چیز را ثابت می‌کند. من هم در ذهنم حتی چینش کار را انجام نداده‌ام و برای کمک به کشتی از همه آنهایی که توانمند هستند استفاده خواهم کرد. طبیعتا سعی می‌کنم از بهترین‌ها استفاده کنم و چون باید فردا خودم پاسخگو باشم در این زمینه‌ها خودم تصمیم خواهم گرفت.آمادگی اجماع را هم دارم.اگر من هم جای وزارتخانه بودم در برگزاری انتخابات تعلل می‌کردم چرا که فضای کشتی، گرگ و میش و مبهم بود و طبیعتا حضور این همه آدم مسئله‌دار برای رسیدن به ریاست فدراسیون نمی‌توانست اتفاق خوبی باشد. اگر ذهنیت وزارت ورزش استفاده از فردی خارج از خانواده کشتی بود این هم مسئله‌ بعید و عجیبی نبود اما فشار جامعه کشتی و رسانه‌ها باعث شد ثبت‌نام از نامزدها را انجام دهند. تصورم این است امروز توانستم تمام صحبت‌هایی که لازم بود را مطرح کنم از دیگر کاندیداها هم درخواست می‌کنم که به کشتی کمک کنند و در این میان اخلاق رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز