خبرگزاری کار ایران

از استوکس تا سردار

12 انتقال مهم لیگ برتر فوتبال ایران در سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۰۴۰

فوتبال سال گذشته در حالی فراموش نشدنی خواهد بود که ستاره‌های زیادی دیده شدند و به دنبال آن بین تیم‌های مطرح جابجا شدند.

به گزارش ایلنا، سال فراموش نشدنی فوتبال ایران نقل و انتقالاتی داشت که سال‌های بعد شاید به عنوان خریدهای طلایی از آنها یاد شود. بازیکنانی که تراکتورسازی در بازار نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی سال گذشته جذب کرد فراموش نخواهند شد و همچنین پرسپولیسی که بعد از دو محرومیت در پنجره نقل و انتقالاتی از بازیکنانش استفاده کرد هم به همین شکل خاطره انگیز خواهد بود. 12 انتقال فراموش نشدنی فوتبال ایران در سال 97 را مشاهده می‌کنید:

1.آنتونی استوکس – هیبرنین به تراکتورسازی  

یکی از پر سر و صداترین و البته پر حاشیه‌ترین خریدهای فصل جاری لیگ برتر بدون شک آنتونی استوکس بود. مهاجم ایرلندی که از هیبرنین به تراکتور پیوست و همانطور که انتظار میرفت عملکرد خوبی داشت و شاید بهترین بازیکن سرخپوشان تبریزی در نیم فصل اول لیگ بود. آن چیزی که بیشتر از گل‌های 3 امتیازی استوکس توجه فوتبال دوستان را به خودش جذب کرد شاید جدایی ناگهانی او از تراکتور بود اما بعد از گذشت چند هفته و خیلی زود دوباره به جمع پرشورهای تبریزی برگشت تا خیال هواداران از خط حمله تراکتور در فصل جاری تا حدی راحت باشد. با توجه به دوری چند ماهه استوکس از تمرینات تراکتورسازی، افت او در بازی های ابتدایی نیم فصل دوم قابل پیش بینی بود اما او اکنون با 11 گل زده آمار موفق و قابل توجهی دارد.

2.مهدی ترابی – سایپا به پرسپولیس  

بعد از جدایی فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان از پرسپولیس، هواداران سرخپوشان پایتخت نگران کمبود در خط میانی بودند اما خیلی زود خبر انتقال وینگر ملی پوش سایپا به پرسپولیس خیال هواداران و برانکو را راحت کرد. یکی از نقاط قوت ترابی که اتفاقا دلیلی برای علاقه برانکو به جذب او بود قابلیت بازی در چند پست از جمله وینگر و مهاجم بود تا خیال سرمربی کروات پرسپولیس در نیم فصل دوم از این دو پست تا حدی راحت باشد.

3.مسعود شجاعی – آ.ا.ک به تراکتورسازی

در روزهایی که سرخابی‌های پایتخت به دنبال منفجر کردن بمب‌های نقل و انتقالاتی بودند، سرخ‌های تبریز پر سر و صدا ترین بمب‌ها را به نام خودشان ثبت کردند. تراکتور مدل 97 را می‌توان یکی از پر ستاره‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر دانست که یکی از شاخص‌ترین بازیکنان آن مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی است. هافبک 34 ساله شیرازی که بالاخره بعد از 12 سال به فوتبال ایران برگشت تا آخرین سال‌های فوتبالش را در جمع پرشورهای تبریزی باشد. او به همراه تراکتورسازی تبریز فصل پرفراز و نشیب اما موفقی را سپری کرد تا اکنون در رده سوم جدول رده بندی بالاتر از از سپاهان و پدیده شانس رسیدن به صدر جدول را مقابل خود ببیند.

4.اشکان دژآگه – ناتینگهام فارست به تراکتورسازی

شاید 11 مرداد 97 بهترین روز نقل و انتقالات برای تراکتوری‌ها بود. اشکان دژاگه بعد از تجربه ناموفقی که در چمپیونشیپ انگلیس با ناتینگهام فارست داشت و بعد از تنها یک بازی برای تیم انگلیسی به همراه مسعود شجاعی وارد تبریز شد تا تراکتورسازی اولین تیم ایرانی باشد که اشکان تجربه می‌کند. تکنیک و کلاس بالای بازی اشکان که حاصل حضور چندین ساله او در سطح اول فوتبال اروپاست می‌تواند این انتقال را تبدیل به جذاب ترین خرید این فصل لیگ برتر کند. خریدی جذاب که نه تنها سطح بازی تراکتورسازی بلکه می تواند سطح لیگ برتر را بالا ببرد؛ او در خط میانی سرخپوشان به همراه شجاعی زوج موفقی و باکیفیتی بودند که تاثیر حضورشان در اکثر بازی‌های این تیم مشهود است.

5.احسان حاج صفی – المپیاکوس به تراکتورسازی  

رقابت سپاهان و تراکتورسازی برای جذب احسان حاج صفی را سرانجام زنوزی برد و احسان بار دیگر به جمع پرشورهای تبریزی بازگشت. خرید مدافع-هافبک تیم ملی برای این تیم بیشتر از هر بازیکن دیگری هزینه داشت و گرفتن رضایت نامه او از تراکتور فقط 500 هزار یورو هزینه روی دست تبریزی‌ها گذاشت. البته عملکردی که احسان از خود نشان داد ثابت کرد ارزش این پول را دارد و می‌تواند یکی از تاثیرگزارترین ستاره‌های تراکتورسازی در راه رسیدن به اولین قهرمانی لیگ برتر باشد.

6.کی روش استنلی – ذوب آهن به سپاهان  

بعد از جدایی امیرقلعه نویی از ذوب آهن و پیوستن مجدد به سپاهان انتظار می‌رفت تعدادی ازبازیکنان ذوب آهن راهی سپاهان شوند. شاید شاخص ترین بازیکن ورودی به سپاهان را بتوان کی روش استنلی دانست. مهاجمی که عملکردش تا اینجای فصل عالی بوده و در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. کی روش را می‌توان بازیکن محوری زردهای اصفهانی دانست که هر وقت نبوده تیم قلعه نویی دچار مشکل شده؛ آمادگی کی روش در ادامه فصل می تواند برگ برنده ی سپاهان در ادامه ی فصل باشد و آن ها را به قهرمانی لیگ برتر برساند.

7.کوین کنستانت – سیون به تراکتورسازی  

بعد از بمب‌هایی متوالی که تبریز را تحت تاثیر خود قرار داده بود بار دیگر زنوزی مالک متمول تراکتورسازی همه توجهات را به سمت تبریز کشاند. کوین کنستانت مدافع راست سابق میلان وارد تبریز شد که بسیاری او را یکی از بزرگترین بازیکن‌هایی می‌دانستند که وارد لیگ برتر ایران شده. اما تنها چند هفته بعد مدیران تراکتورسازی اعلام کردند به علت بیماری قرارداد کنستانت به حالت تعلیق درآمده تا احتمالا بدون حتی یک بازی از جمع تبریزی ها جدا شود. او قرار شده با بازگشت به تبریز و سپری کردن آزمایشات پزشکی در صورت صلاحدید کادرفنی به تیم ملحق شود.

8.گادوین منشا – پرسپولیس به استقلال 

بعد از پایان نیم فصل اول و خروج منشا از لیست پرسپولیس همه منتظر مشخص شدن مقصد منشا بودند اما تیمی که منشا انتخاب کرد باعث تعجب تمام فوتبال دوستان شد. شاید ناراحتی منشا از برانکو و پرسپولیسی‌ها را بتوان مهم ترین دلیل انتخاب استقلال به عنوان تیم بعدی او دانست که البته او روزهای فراموش نشدنی را با خروج از پیکان در جمع شاگردان برانکو تجربه کرد. عملکرد گادوین در پیکان نشان داد هرگز بازیکن بی کیفیتی نیست و در بازی‌های که برای استقلال به میدان رفت کیفیت خود را به وینفرد شفر اثبات کرد و حالا منتظر شهرآورد 

9.علیرضا جهانبخش – آلکمار به برایتون  

بعد از درخشش جهانبخش در فصل قبل اردیویسه هلند، کسب عنوان آقای گلی و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ هلند انتظار می‌رفت تیم های زیادی به دنبال علیرضا باشند. بعد از چند سال دوری بازیکنان ایرانی از سطح اول فوتبال اروپا جهانبخش با 18 میلیون یورو به گران ترین انتقال تاریخ باشگاه برایتون تبدیل شد. انتقال به محیط جدید و مصدومیت باعث شد عملکرد علیرضا مطابق انتظار نباشد و بسیاری از هواداران برایتون او را یکی از بدترین خریدهای باشگاه بدانند اما جهانبخش نشان داده همیشه انتخاب های درستی داشته و همانطور که سرمربی برایتون گفته به تدریج و با تطبیق پذیری بیشتر با شرایط لیگ جزیره به همان بازیکنی تبدیل می‌شود که همه از او انتظار دارند.

10.سردار آزمون – روبین کازان به زنیت 

در روزهایی که همه اهالی فوتبال از تیم ملی و ناکامی در جام ملت‌های آسیا صحبت می‌کردند انتقال سردار آزمون به زنیت حسابی سر و صدا به پا کرد. عملکرد خوب سردار در جام ملت‌های آسیا باعث شد بعد از سونگ هیون مین و علیرضا جهانبخش به سومین بازیکن گران قیمت فوتبال آسیا تبدیل شود. حضور مداوم زنیت در رقابت‌های اروپایی و بازی با تیم‌های بزرگ می‌تواند به دیده شدن سردار کمک کند.

11.آیاندا پاتوسی - کیپ تاون سیتی به استقلال

الماس سیاه وینفرد شفر با کلی سر و صدا به لیگ ایران آمد؛ او چندین روز منتظر دریافت کارت حرفه‌ای و ITC بود تا بتواند بدون مشکل برای آبی پوشان بازی کند. او در هفت مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به میدان رفته و روی گل‌های مهم تاثیرگذار بوده است. پاتوسی رفته رفته به مهره کلیدی در ترکیب آبی پوشان تبدیل شده و حرکات انرژی بخش او در ترکیب طراوت خاصی را به خط حمله این تیم در بازی‌های دشوار داده است.

12.ماریو بودیمیر - دیناموزاگرب به پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت سرانجام مهاجم خارجی مدنظر خود برای جانشینی گادوین منشا را انتخاب کردند و با جذب او، به جنجال‌های متوالی برای خرید مهاجم خاتمه دادند. ماریو بودیمیر مهاجم 32 ساله اهل کرواسی که نیم فصل اول را در بهترین تیم کرواسی یعنی دینامو زاگرب سپری کرد، در اواسط دی ماه به پرسپولیس پیوست. او با اینکه آنچنان نمایش درخشانی در ترکیب پرسپولیس نداشته اما به عنوان یک مهره مناسب برای تکمیل پازل خط تهاجمی شناخته می‌شود که برانکو ایوانکوویچ در بازی‌های سخت روز او حساب باز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز