خبرگزاری کار ایران

شروع ضعیف آبی‌ها در لیگ قهرمانان

مردودی استقلال و شفر در اجرای سیستم کارلوس کی‌روش در آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۷۱۳

استقلال اولین گام در آسیا را با شکست تلخ و پرگل مقابل الدحیل قطر برداشت تا شرایط برای آبی‌ها در سخت‌ترین گروه، دشوارتر از حدتصور شود.

به گزارش ایلنا، استقلال که بهترین خط دفاع لیگ (مشترک با پرسپولیس) را در اختیار دارد، در آزمون سخت الدحیل ناکام بود و دروازه‌اش سه بار باز شد. برنامه استقلال دفاع فشرده در فاصله خط نیمه تا پشت هجده و بستن فضاهای مفید برای عناصر هجومی الدحیل بود، همان برنامه‌ای که تیم کی‌روش سال‌ها به بهترین شکل اجرا کرد، ولی ناهماهنگی بازیکنان این تیم بیشتر از آن بود که بتوان به موفقیت این روش خوشبین ماند و سرانجام دروازه رحمتی در دقیقه 56 باز شد.

وریا، سهرابیان و دانشگر نمایش مطمئنی نداشتند و تنها پژمان منتظری در حد انتظار بازی کرد. نورافکن هم در پوشش فضای پشت محوطه جریمه معمولا تنها بود و جای خالی چشمی احساس می‌شد، ولی ضعیف‌ترین عنصر دفاعی استقلال بی‌تردید رحمتی بود که نمایش بی‌روحیه و پراشتباهی داشت.

او در نیمه اول روی ضربه کاشته الدحیل مهار بدی داشت و خوش‌شانس بود که بن‌عطیه در موقعیت آفساید بود تا گل ریباندش مردود شود و استقلال با تساوی به رختکن برود. سانترهای الدحیل در شروع نیمه دوم شش قدم استقلال را هدف گرفته بود و رحمتی طبق معمول در خروج ابا داشت. سرانجام الدحیل با یکی از این سانترها روی ضربه کرنر به گل رسید. دانشگر در یارگیری بن‌عطیه اشتباه کرد و رحمتی روی خط ایستاد تا استقلال تسلیم شود. بعد از این گل استقلال بازتر بازی کرد و توانست خطراتی هم روی دروازه الدحیل بسازد، در عوض فضای بیشتری در اختیار مهاجمان سریع میزبان قرار گرفت. روی گل دوم مدافعان استقلال در فشار روی ناکاجیما و آفسایدگیری اشتباه کردند، ولی رحمتی هم خروج دیر و ضعیفی داشت تا العربی بدون دردسر دروازه خالی را باز کند. استقلال بعد از این گل حملاتی احساسی داشت و الدحیل روی یک ضدحمله سریع به گل سوم رسید.

فاصله استقلال با الدحیل سه گل نبود و اگر فرشید باقری در شروع نیمه دوم فرصتش را به گل تبدیل می‌کرد شاید بازی سرنوشت دیگری داشت، ولی در رقابت گروه مرگ بی‌توجهی به جزییات و اشتباهات فردی پرشمار می‌تواند نابخشودنی باشد. سهم شفر را هم در این شکست نباید نادیده گرفت. ساختار دفاعی استقلال برای این بازی سخت تدارک خوبی ندیده بود و پیش‌بینی می‌شد که نمی‌تواند تا آخر بازی مقابل قهرمان قطر دوام بیاورد. کوچینگ حین بازی و تعویض‌های مربی آلمانی هم نتوانست برای نجات از این مخمصه کمک کند تا استقلال در نخستین گام شکست سنگینی را تجربه کند.

این شکست هشداری است تا استقلال برای بازی‌های بعدی با آمادگی بهتری به زمین برود. استقلال هنوز فرصت جبران دارد و بازگشت غایبان می‌تواند کیفیت تیم را بالاتر ببرد، ولی اگر شفر ضعف‌های ساختار دفاعی‌اش را برطرف نکند، ناکامی بزرگی در انتظار تیمش خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز