خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی موفق به بیدار کردن شفر شد

چهار هفته رستگاری در استقلال پیش از تراکتور

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۲۳

روزهای سخت و ناامیدکننده برای استقلال به پایان رسیده است. این را از عملکرد فوق‌العاده شاگردان شفر در هفته‌های گذشته می‌توان دریافت.

به گزارش ایلنا،  آنها به راحتی قهرمانی را برای هواداران خود قابل تصور کرده و آمار خیلی خوبی را از خود به جای گذاشته‌اند. استقلالی‌ها که در نخستین فصل حضور وینفرد شفر موفق شدند قهرمانی جام حذفی را مال خود کنند، عزم خود را جزم کرده‌اند تا این فصل جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرند. رویایی که تحقق آن بیشتر از همیشه به آبی‌پوشان پایتخت نزدیک شده است چرا که استقلال چه در خط حمله، چه دفاع و چه روند کسب امتیاز در شرایط مطلوبی قرار دارد

شاگردان وینفرد شفر آلمانی در 4 بازی آخر خود در لیگ برتر آمار فوق‌العاده‌ای در گلزنی داشته‌اند. استقلالی‌ها در این 4 بازی، 12 گل زده‌اند که به طور میانگین 3 گل زده در هر بازی به حساب می‌آید. رشد تیم استقلال در هفته‌های اخیر از آن جهت قابل لمس است که همین تیمی که در 4 بازی آخر خود در لیگ برتر 12 گل زده‌ در 12 بازی ابتدایی خود در لیگ فقط 10 گل زده بود! نکته جالب اینکه استقلال در رقم زدن این آمار گلزنی یکه‌تاز هم هست و در لیگ هجدهم هیچ تیمی در 4 بازی آخر خود نتوانسته به اندازه استقلال گل بزند.

علاوه بر این استقلالی‌ها در لیگ هجدهم بیشترین گل را در بین تیم‌های حاضر در رقابت‌ها در خارج از خانه داشته‌اند. آنها در 9 بازی خارج از خانه خود 16 گل زده‌اند. بعد از استقلال، صدرنشین فعلی لیگ برتر سپاهان بیشترین گل را در بازی‌ها خارج از خانه به ثمر رسانده‌ است. البته شاگردان امیر قلعه‌نویی یک بازی خارج از خانه کمتر از استقلال داشته‌اند و در 8 بازی 15 گل زده‌اند.

استقلال اما فقط در خط حمله در بین بهترین‌ها قرار نگرفته است، آنها در دفاع هم یکی از بهترین‌ها بوده‌اند. آبی‌پوشان پایتخت در لیگ هجدهم با خوردن 6 گل بهترین خط دفاعی را داشته‌اند.

آخرین هفته‌ای که استقلالی‌ها در لیگ برتر از یک تیم گل خورده‌اند به هفته دهم رقابت‌ها برمی‌گردد که در ورزشگاه آزادی با گلی که کی‌روش استنلی آقای گل فعلی رقابت‌های لیگ برتر به آنها زد، بازی را به سپاهان واگذار کردند. بعد از آن گل، شاگردان شفر در 6 بازی آخر خود در لیگ برتر موفق شده‌اند دروازه‌ خود را بسته نگه دارند و هیچ حریفی نتوانسته به آنها گل بزند. این استحکام در خط دفاعی استقلال در فصل قبل، بعد از آمدن وینفرد شفر آلمانی به این تیم هم وجود داشت و حسین حسینی دروازه‌بان این تیم توانست با 872 دقیقه گل نخوردن، رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران شود. این فصل هم که مهدی رحمتی نشان داده همچنان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران است و اجازه گلزنی به هیچ حریفی نمی‌دهد.

خط دفاعی پولادین استقلالی‌ها در حالی این فصل مقابل حریفان این تیم قرار می‌گیرد که شاگردان شفر در گلزنی هم موفق هستند و فقط به دفاع صرف و گل نخوردن روی نیاورده‌اند. آبی‌پوشان پایتخت بعد از دو تیم سپاهان و تراکتورسازی تبریز که به ترتیب در رقابت‌های این فصل لیگ برتر 31 و 27 گل زده‌اند، با یک بازی کمتر و 22 گل زده سومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارند.

شاگردان شفر در حال حاضر با 28 امتیاز در جایگاه پنجمی جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفته‌اند. آنها در 5 هفته‌ ابتدایی فصل، نصف تیم صدرنشین پدیده امتیاز گرفته بودند. در پایان هفته‌ پنجم، پدیده دوازده امتیاز گرفته بود و صدرنشین جدول رده‌‌بندی بود. بعد از تیم شگفتی‌ساز پدیده هم دو تیم سپاهان و پرسپولیس با کسب 9 امتیاز قرار داشتند. استقلالی‌ها اما با کسب 6 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌‌بندی نشسته بودند. آبی‌پوشان پایتخت که تا پایان هفته‌ یازدهم فقط 15 امتیاز گرفته بودند، در 5 بازی آخر خود در لیگ 4 برد و یک تساوی کسب کردند و حالا با کسب 28 امتیاز نام خود را به‌عنوان یک مدعی در لیگ برتر مطرح کرده‌اند. شاگردان شفر در 5 بازی آخر خود بیشتر از هر تیم دیگری امتیاز گرفته‌اند. روندی که اگر از ابتدای لیگ شروع شده بود، بدون شک در حال حاضر استقلال را در صدر جدول می‌نشاند.

استقلالی‌ها در لیگ هجدهم صدرنشین جدول رده‌‌بندی در بازی‌های خارج از خانه هم هستند. شاگردان وینفرد شفر آلمانی در 9 بازی خارج از خانه خود، 18 امتیاز گرفته‌اند. بعد از استقلالی‌ها، سپاهانی‌ها با یک بازی خارج از خانه‌ کمتر و کسب 16 امتیاز، دومین تیم این فصل رقابت‌های لیگ برتر در بازی‌های خارج از خانه هستند.

اوجگیری استقلال پس از شکست مقابل سپاهان شروع شد، پس از آن باخت، در لیگ فوق‌العاده بودند و تنها نقطه تاریک کارنامه‌شان حذف در جام حذفی است. با توجه به روند صعودی‌ که استقلال داشته، آبی‌پوشان تهرانی هفته به هفته فاصله امتیازی خود را با صدر جدول رده‌‌بندی کمتر کرده‌اند و توانسته‌اند هواداران خود را برای کسب عنوان قهرمانی امیدوار کنند.

این اتفاق البته همان چیزی بود که در نیم‌فصل اول می‌‌شد درباره استقلال پیش‌بینی کرد. شفر به شناخت کافی از تیمش رسیده و بازیکنان هماهنگی لازم را به دست آورده‌اند تا با عملکردی فوق‌العاده در دفاع و حمله، برای رسیدن به صدر تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز