خبرگزاری کار ایران

بررسی گل‌های زده و خورده استقلال بعد از ۱۶ بازی

استقلال با وجود نیمکت نشینی و جدایی حسینی؛ این خط دفاع بهترین است

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۵۵

استقلال وینفرد شفر فاصله زیادی تا صدر جدول ندارد و عملکرد این تیم به گونه‌ای است که هواداران و مدیران باشگاه را به کسب قهرمانی در لیگ برتر آن هم بعد از 5 فصل ناکامی امیدوار کرده است.

به گزارش ایلنا، استقلال وینفرد شفر فاصله زیادی تا صدر جدول ندارد و عملکرد این تیم به گونه‌ای است که هواداران و مدیران باشگاه را به کسب قهرمانی در لیگ برتر آن هم بعد از 5 فصل ناکامی امیدوار کرده است. نکته‌ای که آبی‌ها را به موفقیت امیدوار کرده، جدا از بازی خوب شاگردان شفر به عملکرد دفاعی تیم بر‌می‌گردد. جایی که فقط 6 گل بعد از 16‌بازی دارند. مربی آلمانی با تجربه بالای خودش می‌داند در فوتبال امروز تیم‌هایی شانس موفقیت دارند که سخت گل بخورند. تفاضل گل مثبت 16 استقلال نشان می‌دهد در کنار کم گل خوردن، در گل زدن هم نسبتا موفق عمل کرده‌اند. هرچند در ابتدای فصل با مشکلاتی برای گلزنی روبه‌رو بودند اما در 5‌بازی اخیر 13 گل زده‌اند تا مشخص شود بعد از خوب دفاع کردن، خوب گل زدن را هم بلد شده‌اند. مقایسه گل‌های زده و خورده آبی‌ها بعد از 16 بازی در ادوار مختلف لیگ برتر و تفاضل آنها نشان می‌دهد که اگر شفر و شاگردانش با همین فرمان جلو بروند جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد.

خط دفاعی بی نظیراستقلال

استقلال در این فصل آمار فوق‌العاده‌ای در خط دفاعی دارد. فقط 6 گل خورده در پایان هفته شانزدهم در تاریخ و کارنامه آبی‌پوشان بی‌سابقه است! در هیچ کدام از 17 دوره برگزار شده از لیگ برتر و با هیچ مربی چه مرحوم منصور پورحیدری و چه امیر قلعه‌نویی و چه پرویز مظلومی، سد آبی‌پوشان تا این اندازه  محکم و نفوذ ناپذیر نبوده است که بعد از 16 بازی فقط 6 گل دریافت کرده باشد. نزدیک‌ترین آمار به عملکرد امروز آبی‌ها به لیگ پنجم برمی‌گردد که شاگردان امیر قلعه‌نویی در 16 بازی فقط 7 گل خورده بودند. در همان فصلی که آبی‌ها اولین قهرمانی خودشان در لیگ برتر را جشن گرفتند. بعد از لیگ پنجم هم بهترین آمار و عملکرد دفاعی آبی‌ها تا هفته شانزدهم به فصل گذشته برمی‌گردد که شاگردان شفر فقط 9 گل خورده بودند. البته مرد آلمانی فصل قبل از هفته نهم سکان هدایت آبی‌پوشان را در دست گرفته بود. شفر می‌داند تیمی که کمتر گل بخورد بیشتر از تیم‌هایی که گل می‌زنند شانس قهرمانی دارد.

این خط حمله دهم است

در نقطه مقابل آمار گل‌های زده استقلال در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر اصلا تعریفی ندارد. از 18 دوره لیگ برتر فقط در 5 فصل تعداد گل‌های زده آبی‌پوشان در این مقطع از فصل کمتر از 22 گل بود. در لیگ‌های ششم (19گل)، دوازدهم (18گل)، سیزدهم (20‌گل)، شانزدهم (19 گل) و هفدهم (15گل) آبی‌ها بعد از 16 بازی کمتر از 22 گل به ثمر رسانده بودند. در لیگ‌های پنجم، هفتم و نهم نیز تعداد گل‌های زده آبی‌ها بعد از 16 بازی مثل این فصل 22 گل بود. در 9 فصل هم تعداد گل‌های زده استقلال بعد از 16 بازی بیشتر از امروز بود که شامل لیگ‌های اول (28 گل)، دوم (23گل)، سوم (29 گل)، چهارم (24گل)، هشتم (32 گل)، دهم (24 گل)، یازدهم (28گل)، چهاردهم (25 گل) و پانزدهم (26گل) می‌شود. برای همین شفر در نیم‌فصل با خرید 2 مهاجم خارجی و اضافه کردن پاتوسی و محسن کریمی دست به تقویت نقطه ضعف تیمش زد و برابر پیکان با 4 گل‌زده مزد کارش را هم گرفت.

بهترین تفاضل برای تیم شفر

حالا اگر برآیند گل‌های زده و خورده یا همان تفاضل گل بعد از 16 بازی را محاسبه کنیم و ملاک قرار دهیم، در این آیتم هم مانند تعداد گل‌های خورده، استقلال لیگ هجدهم بهترین عملکرد را دارد. تفاضل گل تیم شفر 16+ است. در اینجا هم نزدیک‌ترین آمار به لیگ پنجم و نخستین قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر بر می‌گردد که تفاضل تیم ژنرال در پایان هفته شانزدهم 15+ بود. در لیگ هشتم (14+) و لیگ‌های اول و پانزدهم (13+) هم مرحوم منصور پورحیدری و پرویز مظلومی آماری نزدیک به تیم امروز شفر داشتند. در تمام این فصل‌ها استقلال یا قهرمان شده یا در روزهای آخر در کورس  قهرمانی بود. اگر استقلال شفر با همین فرمان جلو برود و تفاضل گل‌اش را بهتر کند و بالاتر ببرد بیش از همیشه شانس کسب عنوان قهرمانی را خواهد داشت. 

عملکرد استقلال بعد از 16 بازی در ادوار لیگ برتر

فصل

گل زده

گل خورده

تفاضل

لیگ اول

28

15

13+

لیگ دوم

23

18

5+

لیگ سوم

29

21

8+

لیگ چهارم

24

17

7+

لیگ پنجم

22

7

15+

لیگ ششم

19

14

5+

لیگ هفتم

22

20

2+

لیگ هشتم

32

18

14+

لیگ نهم

22

13

9+

لیگ دهم

24

19

5+

لیگ یازدهم

28

17

11+

لیگ دوازدهم

18

10

8+

لیگ سیزدهم

20

14

6+

لیگ چهاردهم

25

18

7+

لیگ پانزدهم

26

13

13+

لیگ شانزدهم

19

14

5+

لیگ هفدهم

15

9

6+

لیگ هجدهم

22

6

16+

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز