خبرگزاری کار ایران

دل مهاجم سنگالی هنوز با آبی‌هاست

تیام- استقلال، پرونده‌ای که بسته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۵۹۵

استقلالی‌ها هنوز با خاطرات مامه بابا تیام زندگی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، استقلالی‌ها هنوز با خاطرات مامه بابا تیام زندگی می‌کنند. هر مهاجم خارجی که به ایران می‌آید با ماشین گلزنی سنگالی  مقایسه می‌شود. اگر بازیکنی مثل ایسما یا پاتوسی هم شروع موفقی داشته باشد تازه می‌گویند یکی شبیه تیام پیدا شده! اگر هم مانند الحاجی گرو و مرتضی تبریزی هم زیاد پایش به گلزنی باز نشود که حسابی تحت فشار قرار می‌گیرد. جدا از هواداران، وینفرد شفر هم هنوز دلش با این ستاره آفریقایی است و هر وقت صحبت از تیام می‌شود برای بازگشت او چراغ سبز نشان می‌دهد. امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال هم در نقل و انتقالات زمستانی افشا کرد که با تیام صحبت کرده بودند اما او با توجه به قرارداد 2 ساله‌ای که با عجمان امارات دارد مایل به بازگشت نبود. باشگاهی مانند تراکتورسازی هم با کیسه‌های شل‌تر شانس خودشان را امتحان کردند که آنها هم جواب منفی شنیدند. در این طرف یعنی استقلال درها به روی مامه تیام باز است. در آن طرف هم مهاجم سنگالی هرچند با تفکر حرفه‌ای و به خواست همسرش زندگی و بازی در امارات را به ایران و استقلال ترجیح داده است، اما مشخص است که دل او هنوز با استقلال و هواداران است. هوادارانی که هنوز در فضای مجازی از شماره 7 سابق‌شان در لیگ قهرمانان آسیا حمایت می‌کنند. تیام از هر فرصتی استفاده می‌کند تا از استقلال و درخشش‌اش در این تیم یاد کند. او برنامه‌ها و بازی‌های آبی‌پوشان را دنبال می‌کند. تیام قبل از بازی دیروز آبی‌پوشان با ذوب‌آهن تصویری از گل استثنایی خودش به این تیم را به اشتراک گذاشت. او زیر این تصویر هم  برای استقلالی‌ها آرزوی خوش‌شانسی و موفقیت کرد و از هواداران به خاطر حمایت‌های همیشگی‌شان تشکر کرد. این ارتباط و علاقه دوطرفه و پیدا نشدن جانشینی برای تیام در خط حمله باعث شده تا در هر پنجره نقل و انتقالاتی که باز می‌شود، بحث و شایعه بازگشت این مهاجم سنگالی هم مطرح باشد.

تیام- استقلال، بحثی که همیشه مطرح است

مامه بابا تیام در 16 بازی برای عجمان فقط 6 گل به ثمر رسانده است. این آمار برای ستاره‌ای چون تیام کارنامه ضعیفی به حساب می‌آید. آن هم در شرایطی که مدعیان آقای گلی بیش از 15 گل زده‌اند. عملکرد ضعیف، بازی در یک تیم ضعیف و کم تماشاگر احتمال جدایی تیام و قطع همکاری عجمانی‌ها با این مهاجم سنگالی را بیشتر می‌کند. شاید این همکاری به سال دوم کشیده نشود. هرچند صرف جدایی از عجمان تضمین‌کننده بازگشت او به استقلال نخواهد بود. به‌خصوص اگر وضعیت ارز و اقتصاد کشور از آنچه که هست بدتر هم بشود. با این وجود اگر قرار بر داشتن و خرید بازیکن خارجی باشد بدون شک تیام همیشه گزینه اول شفر و استقلالی‌هاست.

تیام هم که رابطه نزدیک و عاطفی با هواداران استقلال برقرار کرده و موفق شده در این تیم به اوج برسد هم علاقه‌اش به این تیم را کتمان نکرده است. شاید همین موضوع راه بازگشت او به فوتبال ایران و استقلال را هموار کند. اگر او در تابستان از عجمان جدا شود امکان جذب او برای استقلال هم وجود دارد. قرارداد آیاندا پاتوسی 6 ماهه است و در تابستان به پایان می‌رسد. آبی‌ها می‌توانند بدون دادن ضرر و زیان در پایان فصل، قرارداد گادوین منشا را فسخ کنند و فروش طارق همام هم کار سختی نخواهد بود. فقط می‌ماند اسماعیل گونکالوس که تنها خارجی قطعی آبی‌ها برای فصل آینده است. البته راه جدایی او هم با خواست و موافقت دوطرف وجود دارد. به هرحال مانند نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی که گذشت، همچنان بحث و احتمال بازگشت تیام در سال آینده با اما و اگرهای فراوان وجود دارد و این رابطه همچنان حفظ شده است.

گزارش: ارشیا ارشدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز