خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی جالب توجه آنتوان گریزمان

فرانسه من را به دنیا آورد و اسپانیا من را به فرزندی پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۹۶۵

ستاره فرانسوی تیم اتلتیکومادرید در گفتگویی جالب توجه از انگیزه تیمش برای راهیابی به فینال با توجه به میزبانی این رقابت خبر داده است.

به گزارش ایلنا، آنتوان گریزمان متولد فرانسه است و برای تیم ملی این کشور بازی می‌کند اما او خود را تا حدی اسپانیایی می‌داند. این قهرمان جام جهانی در 13 سالگی به سن‌سباستین رفت و به تیم رئال‌سوسیداد پیوست. او که پدرش اصالتا آلمانی و مادرش اصالتا پرتغالی است، مصاحبه‌ای با فرانس‌فوتبال داشته و این مجله با چاپ عکس او در صفحه اول تیتر زده: «اسپانیایی».

گریزمان در این مصاحبه می‌گوید: «فرانسه من را به دنیا آورد اما اسپانیا من را به فرزندی پذیرفت.»

مو، خواهر او هم در این مصاحبه از دشواری‌های حضور در اسپانیا گفته است: «در ابتدا کار آسان نبود اما او سرانجام در این کشور جا افتاد. امروز او به زبان اسپانیایی فکر می‌کند و به زبان اسپانیایی خواب می‌بیند. او عاشق زندگی در این کشور است.»

اریک اولهاتس که او را کشف کرد و به سوسیداد برد هم می‌گوید: «او پس از تنها پنج ماه به هر دو زبان مسلط بود.»

او در آنوئتا درخشید و در سال 2014 راهی اتلتیکومادرید شد؛ جایی که تبدیل به یکی از ستارگان دنیای ورزش شد. در این مصاحبه آمده است: «آنتوان جایگاه واقعی‌اش را در اسپانیا، مادرید و اتلتیکو پیدا کرد.»

گریزمان عاشق گلزنی است اما می‌داند اهمیت تلاش و جنگیدن او در موفقیت تیمش چقدر است. این بازیکن فرانسوی بر این باور است که سبک بازی اتلتیکو باعث می‌شود بازیکنان احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

او می‌گوید: «این سبک ابتدا برای مهاجمان دشوار است، چون شما به آن عادت ندارید یا ترجیح می‌دهید جلو بمانید و منتظر توپ باشید، اما در اتلتیکو اوضاع این‌طور نیست. همه باید تلاش و از نظر دفاعی به هم کمک کنند. شما باید توپ را از حریف پس بگیرید. شما یاد می‌گیرید از این سبک بازی لذت ببرید و بعد از پس گرفتن توپ، تکل زدن و بردن دوئل‌های 50-50 لذت می‌برید. به این ترتیب زمانی که توپ را دارید اعتماد به نفس پیدا می‌کنید.»

گریزمان یکی از بهترین بازیکنان دنیا در چند سال گذشته بوده و تمدید قرارداد او در تابستان باعث شد طرفداران اتلتیکو نفس راحتی بکشند. او می‌گوید: «من در حال حاضر خودم را بخشی کلیدی از این پروژه می‌دانم. این موضوع به من کمک کرد تصمیمم را برای ماندن بگیرم. علاوه بر آن، حمایت مربی، باشگاه و هم‌بازی‌هایم نیز در این تصمیم‌گیری به من کمک کردند. می‌دانم اینجا نقشی کلیدی دارم و سعی می‌کنم به این باشگاه کمک کنم تا جای ممکن پیش برود.»

اتلتیکو فصل پیش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شد اما در نهایت فاتح لیگ اروپا شد و گریزمان بر این باور است که این تجربه به‌همراه تجربه قهرمانی برخی بازیکنان این تیم در جام جهانی 2018 به آنها کمک کرده است: «ما بازیکنانی داریم که در فینال لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و جام جهانی بازی کرده‌اند. ما در بازی‌های مهم و لحظات مهم اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده‌ایم و فکر می‌کنم در چنین دیدارهایی سطح بازی‌مان را بالا می‌بریم و این به ما کمک می‌کند بهتر بازی کنیم. ما چهره‌های جدیدی در تیم داریم اما فکر می‌کنم ستون اصلی تیم همانی است که بود و این به ما کمک می‌کند پیش برویم.»

فینال این فصل لیگ قهرمانان در ورزشگاه خانگی اتلتیکومادرید، یعنی واندا متروپولیتانو برگزار می‌شود. گریزمان می‌گوید: «این باعث می‌شود ما و طرفداران انگیزه بیشتری پیدا کنیم. اینجا جو همیشه عالی است و این چیزی است که نیاز داریم. این چیزی است که ما به‌عنوان بازیکن می‌خواهیم. حضور در فینال در خانه باعث می‌شود همه افرادی که به اتلتیکو تعلق خاطر دارند خوشحال شوند. البته مسیر ما بسیار دشوار است، ولی ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز