خبرگزاری کار ایران

وقتی آبی‌ها همچنان بازار را به قبضه در آورده‌اند

خروجی ورودی های استقلال؛ 40 بازیکن حاصل حضور بی نتیجه شفر

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۸۰

شفر در سه پنجره‌ی نقل و انتقالاتی که در ایران حضور داشته است، جمعاً 40 انتقال را ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وینفرد شفر سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال تهران، از نیم فصل 97 - 96 روی نیمکت استقلال نشست و در حدود این یک سال، در سه پنجره نقل و انتقالاتی میانگین حدود 13 انتقال را رقم زده است. تیم او مجموعا 21 بازیکن جذب کرده است و 19 نفر را نیز به تیم های دیگر فروخته است. 

نیم فصل لیگ برتر 97 - 96 

ورودی ها : 

بهنام برزای


هافبک این روزهای پدیده در زمان علیرضا منصوریان از لیست بیرون گذاشته شده بود. او در آن نیم فصل به هیچ تیمی نرفت و با نظر مثبت شفر دوباره به لیست استقلال بازگشت. 

 

محسن کریمی 


کریمی که در نیم فصل اول آن سال رباط صلیبی پاره کرده بود، بعد از بهبودی کامل دوباره به لیست بازگشت و توانست در دو بازی عملکرد خوبی داشته و 3 بار گلزنی کند ولی متاسفانه دوباره با مصدومیت قبلی مواجه شد و از لیست خارج شد.

 

مامه تیام


تیام در ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ پس از گذراندن تست‌های پزشکی با قراردادی به مدت یک سال و نیم به استقلال پیوست. این مهاجم سنگالی به سرعت به یک ماشین گلزنی تمام عیار در ترکیب این تیم تبدیل شد و توانست در 13 بازی که در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته بود، 12 گل به ثمر برساند. با وجود اصرار زیاد آبی‌ها برای ماندن تیام، او با استفاده از بندی در قراردادش پس از یک نیم فصل جدا شد و استقلال هنوز دنبال پیدا کردن جانشین اوست. 

 

خروجی ها :

یعقوب کریمی


کریمی که در لیگ شانزدهم بیشتر بازی‌ها را از روی نیمکت آغاز کرده بود، فرصت بسیار کمی برای حضور در ترکیب تحت هدایت علیرضا منصوریان و وینفرد شفر پیدا کرد، و در نهایت پس از 4 سال از این تیم جدا شد.

 

حسن بیت سعید


بیت سعید که در ابتدای فصل به استقلال پیوسته بود و سر و صدای زیادی هم بابت این انتقال به راه انداخته شده بود، و قرار بود یکی از بهترین بازیکنان استقلال در لیگ باشد پس از نیم فصل ناکامی، از جمع آبی پوشان جدا شد.

 

سجاد شهباززاده


شهباززاده بعد از یک فصل دوری از فوتبال ایران، در آن فصل با استقلال قرارداد امضا کرد، اما بدشناسی و مصدومیت های پی در پی باعث شد نتواند نمایش خوبش در این تیم را ادامه بدهد و در نهایت در لیست خروج شفر قرار گرفت و تیم را ترک کرد.

 

عبدالعظیم گوک


مدافع جوان اهل استان گلستان تیم استقلال به منظور گذراندن خدمت مقدس سربازی از تیم استقلال جدا و راهی ملوان شد. وی در دو فصل اخیر همراه این تیم بود و در اولین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در آبادان در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفت و مقابل تیم صنعت نفت بازی کرد. گوگ ۲۲ سال سن دارد و به صورت قرضی از جمع آبی پوشان جدا شد.

 

مجتبی جباری


جباری که با درخواست منصوریان در تابستان به این تیم بازگشته بود، به دلیل انتقاد به وضعیت موجود در یکی از تمرینات استقلال به سیدرضا افتخاری مدیرعامل وقت آبی‌ها از حضور در تمرینانت این تیم منع شد و هرگز اجازه بازگشت به میادین را پیدا نکرد. در نهایت با آمدن وینفرد شفر و حضور بازیسازی چون جپاروف، او از استقلال کنار گذاشته شد و چندی بعد اعلام بازنشستگی کرد.

 

پیش فصل لیگ برتر فصل 98 - 97

وینفرد شفر در فصل نقل و انتقالات لیگ هجدهم دست روی بازیکنانی گذاشت که به جز 3 بازیکن باقی آن ها یا اصلاً وارد ترکیب این تیم نشدند یا نتوانستند عملکردی تأثیرگذار از خود به نمایش بگذارند.

استقلالِ وینفرد شفر در لیگ هجدهم به لحاظ تاکتیکی و نتیجه‌گیری هیچ شباهتی با تیم فصل قبل تحت هدایت او ندارد، جدایی مجید حسینی، امید ابراهیمی، امید نورافکن، سرور جپاروف و مامه تیام می‌تواند شالوده هر تیمی را از هم بپاشاند و بخش عمده‌ای از خلأ به وجود آمده بواسطه فاجعه‌ای است که رضا افتخاری و پندار توفیقی در استقلال رقم زدند.

اما انتخاب‌های وینفرد شفر در نقل و انتقالات پیش‌فصل نه تنها به هیچ وجه نتوانستند تأثیرگذاری بازیکنان جداشده را داشته باشند بلکه اکثراً یا عملکرد بسیار معمولی و پایینی از خود ارائه داده‌اند و یا اصلاً در ترکیب حاضر نبودند. 

 

ورودی ها : 

روح الله باقری


ستاره تیم خونه به خونه بابل یکی از اولین خریدهای استقلال در آن فصل بود. بازیکن گیلانی آبی‌پوشان در این تیم شماره 10 را بر تن کرد. او که بیشتر به عنوان مهاجم سایه در ترکیب قرار میگرفت در اکثر بازی هایی که به میدان رفته است عملکردی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. او توانسته است تا اینجای کار در 14 بازی که در لیگ و جام حذفی به میدان رفته است، 2 گل و 2 پاس گل به ثمر برساند.

 

محمد دانشگر


دانشگر بیش از آنکه جایگزینی برای مجید حسینی در ترکیب استقلال باشد عملکرد پراشتباهی از خود نشان داد و به واسطه تغییر پست‌های مداوم در ترکیب وینفرد شفر شاید خود این بازیکن هم احساس سردرگمی می‌کرد. عملکرد او در دفاع میانی در اوایل متزلزل بود و باعث بی اعتمادی هواداران به او شد ولی در ادامه توانست به مهره غیر قابل جانشین خط دفاعی شفر تبدیل شود و عملکرد خوبی از خود بروز داده است. 

 

فرشاد محمدی مهر


محمدی مهر که از پارس جنوبی جم به استقلال آمده بود، قرار بود در کنار ووریا غفوری سمت راست استقلال را بیش از پیش برای حریفان ترسناک کند ولی بعد از یک بازی خوب، نیمکت نشین خسرو حیدری شد. در ادامه با حضور گاه وبی گاه وریا غفوری در خط هافبک و منتظری در جناح راست، دیگر مجال بازی کردن نیافت.

 

مارکوس نویمایر 


نویمایر آلمانی به استقلال آمد تا شاید جای سرور جپاروف را در ترکیب استقلال پر کند. اما این کجا و آن کجا! فاصله فاحشی میان کیفیت بازیکن ازبکستانی سابق استقلال با هافبک آلمانی وجود داشت. نویمایر مانند بویان نایدنوف نتوانست در زمان حضورش در ترکیب تیم چیز خاصی از خود بروز دهد و در همین مدت کوتاه با مصدومیت خود از ترکیب استقلال دور شد. 

 

الحاجی گرو


و برای پر کردن جای خالی مامه تیام به استقلال آمد اما حتی سایه‌ای از او هم نبود. گرو بازیکنی نبود که خود را صاحب موقعیت کند یا در موقعیت گل به خوبی قرار گیرد. اصولاً هم بیش از آن‌که مهاجم چهارچوب شناسی باشد فیزیکی بود و صحبت سر این است که لیگ ایران نیاز چندانی به مهاجم فیزیکی ندارد و غالباً مهاجمان چهارچوب شناس و سرعتی و خلاق در تیم‌هایشان موفق هستند. در نهایت کسی که قرار بود تیام جدید آبی ها باشد از بسیاری از مهاجمان داخلی عملکردش ضعیف تر بود و ایران را ترک کرد. 

 

مرتضی تبریزی


بزرگترین و پردردسر ترین خرید اول فصل استقلال همین بازیکن است. ستاره ذوب آهن سرانجام آبی پوش شد. مبلغ سنگین آبی پوش شدن تبریزی فشار زیادی روی او وارد کرده است، و فعلا نتوانسته است انتظارات را برآورده کند. 

 

طارق همام


این بازیکن جوان که ملقب به مسی عراق نیز هست، رفته رفته در ترکیب شفر جا افتاد و بازی به بازی بهتر شد. او توانست فرم خوب خود را در جام ملت های آسیا نیز حفظ کند و بازی های درخشانی از خود به نمایش بگذارد. 

 

علی کریمی


با عملکردی که علی کریمی از خود نشان داده نمی‌توان او را جایگزینی برای امید ابراهیمی محسوب کرد اما در بازی برگشت با السد قطر که تنها گزینه تخصصی شفر برای پست هافبک دفاعی بود نشان داد می‌توان به عنوان یک گزینه مطمئن (و نه یک سوپرمن یا لیدر) روی او حساب باز کرد. در ادامه کریمی بازی به بازی بهتر شد و حتی در لیست 23 نفره کی روش برای جام ملت های آسیا نیز قرار گرفت ولی مصدومیت دوباره، از حضور او در یک تورنومنت بین المللی دیگر جلوگیری کرد. کریمی نشان داده است که فقط مصدومیت میتواند او را از فرم خوبش دور سازد. 

 

مرتضی آقاخان


مهاجم فصل قبل پیکان تهران در حالی به استقلال آمد که خیلی زود خبر مصدومیتش دست به دست شد و پای خود را به تیغ جراحان سپرد تا نیم فصل دوم بتواند برای استقلال به میدان برود، اما بدشانسی گریبان وی را در اردوی ترکیه گرفت و آقاخان در حالی که به تازگی از کمند مصدومیت جدا شده بود دوباره مصدوم شد و هشت ماه دور از میادین  خواهد بود.

 

میثم تیموری


دیگر خرید پر حرف و حدیث استقلال این بازیکن جوان بود. تیموری هم مانند آقاخان با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد اما در اواخر نیم‌فصل اول شرایط بازی را به دست آورد و باید با زکی‌پور، نورافکن و سهرابیان برای حضور در جناح چپ خط دفاع استقلال رقابت کند.

 

سینا خادم پور


او که بازیکن استقلال بود، قرضی به نفت تهران رفت و نمایش چندان خوبی هم نداشت. دوباره به استقلال بازگشت؛ اما جایی در تفکرات شفر نداشت و دوباره از این تیم جدا شد.

 

امیرحسین اسماعیل زاده


مدافع چپ تیم ملی امید، یکی دیگر از نفراتی بود که به تیم استقلال پیوست. او با آبی ها قرارداد 5 ساله امضا کرده است. 

 

شاهین طاهرخانی


شاهین طاهرخانی که سابقه بازی در تیم ملی جوانان و باشگاه های گسترش فولاد و پیکان را نیز در کارنامه خود داشت، با قراردادی 5 ساله به استقلال تهران پیوست.

 

ابوالفضل محمد حسنی


محمد حسنی که سابقه حضور در تیم ملی امید را در کارنامه خود دارد، 21 ساله است و در پست مهاجم به میدان می رود. این بازیکن جوان سابقه حضور در استقلال خوزستان را در کارنامه خود دارد.

 

امیرمحمد زالی


مدافع راست 22 ساله ای است که سابقه حضور در تیم ملی امید ها را دارد. زالی در کنار حضور در تیم امید، سابقه حضور در تیم های جوانان، امید و بزرگسالان نیروی زمینی را در کارنامه خود دارد و سهمیه زیر 23 سال به حساب می آید.

 

احمدرضا احمدوند


این بازیکن سابقه حضور در جوانان استقلال تهران را در کارنامه خود دارد. این بازیکن 20 ساله، سابقه حضور در تیم ملی جوانان را نیز در کارنامه خود دارد و در تیم های مقاومت و سایپا نیز به میدان رفته است.

 

محمد مهدی طاهری


طاهری که متولد 1376 است در تیم های امید پیکان و مقاومت به میدان رفته است و هم اکنون عضو تیم ملی امید ها است. 

 

امیرحسین کارگر


کارگر از محصولات آکادمی استقلال به حساب می آید. این بازیکن جوان فصل گذشته با تشخیص شفر به تمرینات استقلال اضافه شد.

 

امید سام کن


سام کن لیگ هفدهم در لیگ برتر با پیراهن سپیدرود رشت در لیگ برتر حضور داشت و نمایش های قابل قبولی از خود به جای گذاشت. این مدافع جوان، پیش از این در نیروی زمینی تهران حضور داشت. با این حال سام کن مورد توجه شفر نبود و به سپیدرود برگشت.

 

حیدرعلی احمدزاده


احمدزاده می تواند در دو سمت راست و چپ خط حمله به عنوان بال کناری استقلال را کمک کند. این بازیکن نیز سهمیه زیر 23 سال محسوب می شود.

 

خروجی ها : 

سرور جباروف


این بازیکن ازبکستانی که در استقلال عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده بود، آخر فصل نتوانست با استقلال به توافق دلخواهش برسد و ساز جدایی کوک کرد. نیاز به گفتن نیست که جای خالی تا الان هم در استقلال پر نشده است. 

 

بهنام برزای


برزای در طول نیم فصل دوم هرگز فرصت بازی کردن پیدا نکرد و در پایان فصل نامش در لیست مازاد وینفرد شفر قرار گرفت.

 

علی قربانی


مهاجم بلند قامت استقلال در مجموع عملکرد متوسطی در استقلال داشت. البته او بار ها مورد غضب هواداران استقلال قرار گرفت وفشار شدیدی رو شانه هایش حس میکرد. شاید اشتباه از هواداران استقلال بود که از یک مهاجم معمولی انتظار فراوان داشتند! در نهایت قربانی در لیست مازاد شفر قرار گرفت و استقلال را ترک کرد.

 

امید ابراهیمی


فرمانده، لقبی بود که توسط شفر به ابراهیمی داده شد. بازیکن بی جانشین تیم شفر که رهبری خط میانی استقلال را بر عهده داشت. در صورتی که شفر به مدیران سابق استقلال گفته بود که حتما قرارداد ابراهیمی را تمدید کنند این بازیکن سر از کشور های حوزه خلیج فارس درآورد! 

 

امیدنورافکن


آچار فرانسه تیم شفر، در پایان فصل برخلاف توصیه شفر، استقلال را ترک کرد و شارلوای بلژیک پیوست.

 

بویان نایدنوف


 این بازیکن مقدونیه ای نتوانست انتظارات کادرفنی استقلال را برآورده سازد و نشان داد که حداقل در این تیم نمی توان به او اعتماد کرد.

 

ارشیا بابازاده


ارشیا بابازاده سنگربان سوم تیم استقلال، که فصل گذشته از سهمیه زیر ۲۳ سال این تیم استفاده کرده بود، شرایط سنی اش به گونه‌ای بود که در آن فصل به رده سنی بزرگسال منتقل می شد و از همین رو ادامه حضور در استقلال برایش دشوار بود. در نهایت او از استقلال جدا شد. 

 

لئوناردو پادوانی


مدافع بلند قامت برزیلی تیم فوتبال استقلال، در دیدار با فولاد به شدت مصدوم شدو دیگر امکان بازی برای استقلال را نداشت. در نهایت با توجه به مصدومیت شدیدی که گریبان گیرش شده بود برای همیشه فوتبال را کنار گذاشت و پس از جراحی های مختلف، راهی کشورش برزیل شد. 

 

مامه تیام


تیام پس از سپری کردن یک نیم فصل فوق العاده در استقلال و عملکرد تحسین برانگیزش در لیگ قهرمانان آسیا، مورد توجه باشگاه عجمان امارات قرار گرفت و درنهایت از جمع شاگردان شفر جدا شد. 

 

مجید حسینی


مجید حسینی که با پیشنهاد تیم ترابوزان اسپور ترکیه مواجه شد، جفت پاهایش را در یک کفش کرد و از استقلال جدا شد. البته مدیریت جدید استقلال توانست او را به قیمت بسیار خوبی به فروش رساند و برای اولین بار یک تیم ایرانی از ترنسفر یک بازیکن صاحب درامد شد! 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز