خبرگزاری کار ایران

15 سال حضور رسمی ابر ستاره آرژانتینی در جمع آبی و اناری‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۷۹

پانزده سال پیش در چنین روزی لیونل مسی نخستین قرارداد رسمی خود را با بارسلونا بست.

به گزارش ایلنا، لئو مسی در چهارم فوریه 2004 نخستین قرارداد رسمی خود را با آبی و اناری‌های به ثبت رساند و حالا 15 سال از این قرارداد می‌گذرد.

وی در این 15 سال 663 بازی برای بارسلونا انجام داده است و تا کنون 581 گل به ثمر رسانده و 246 پاس گل داده است وی در این سال ها موفق به کسب 33 جام شده است.

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلوناستاو توانست در سال 2012 صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با 91 گل شود، مسی به همراه بارسلونا 8بار قهرمان لالیگا، 3 بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، 5 بار برنده سوپرجام فوتبال اسپانیا، 4 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 2 قهرمانی سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمان جهان شده‌است. مسی نخستین و تنها بازیکنی‌ست که در 4 دروه لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب عنوان آقای گلی شده، وی همچنین اولین بازیکنی است که در این رقابت‌ها رکورد بیشترین هت تریک را با 5 هت تریک در اختیار دارد.

او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد و نخستین بازیکنی شد که در یک مسابقهٔ این جام پنج گل به ثمر رسانده‌است، او همچنین به رکورد خوزه آلتافینی رسید و در یک فصل لیگ قهرمانان ۱۴ گل به ثمر رساند. مسی رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های اروپایی را در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با ۷۳ گل به نام خود ثبت کرده‌است او در همان فصلِ لالیگا رکورد ۵۰ گل را از خود به جای گذاشت و همچنین اولین بازیکنی شد که در 6 رقابت مختلف در یک فصل هم گل زده و هم پاس گل داده‌است. لئو در ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ سیصدمین گل خود در تیم بارسلونا را به ثمر رساند و بالاخره در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴ توانست چهارصدمین گل دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در بازی مقابل گرانادا به ثمر رساند؛ او در ۳۰ مارس ۲۰۱۳ در 21 بازی متوالی در لالیگا موفق به گلزنی شد و اولین بازیکن تاریخ شد که در یک لیگ حرفه‌ای فوتبال در تمام بازی‌های متوالی در برابر همهٔ تیم‌ها موفق به گلزنی شده‌است. او در مارس ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید موفق به هت تریک شد که تبدیل به بازیکنی شد که در تاریخِ ال کلاسیکو بیشترین هت تریک را داشته‌است. او با ۴۰۰ گل زده که آخرین آن را در برابر ایبار به ثمر رساند، بهترین گلزن تاریخ لالیگا است.

او تا کنون موفق به کسب 5 توپ طلا و 5 کفش طلا نیز شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز