خبرگزاری کار ایران

حسین ترابپور در گفت‌وگو ایلنا:

از وزیر خواهش می‌کنم استقلال و پرسپولیس را به یک چشم ببیند / جام ملت‌ها از امروز برای ایران آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۵۵

مربی سابق دروازه‌بان‎‌های استقلال تهران ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا عملکرد علیرضا بیرانوند را رو به شد توصیف کرد.

حسین ترابپور در گفت و گو با ایلنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تمامی بازی‌های تیم ملی را تماشا کردم، خیلی روان و پسندیده بود. تیم ملی ما قوی ظاهر شد و حالا هم در مرحله یک چهارم نهایی حضور دارد. 

او ادامه داد: هر مرحله که جلوتر می‌رویم شرایط سخت‌تر می‌شود و از نظر من مقابل تیم‌های تیم‌های قوی‌تر بهتر بازی می‌کنیم چرا که تیم‌های معمولی و نسبتا ضعیف انگیزه بازیکنان را کم می‌کنند. آنها بازی به بازی بهتر شدند و امیدواریم که پس از 43 سال بتوانیم به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

ترابپور اضافه کرد: ما با یمن، عراق، ویتنام و عمان بازی کردیم؛ شاید خیلی قوی نبودند اما آنها نسبتا به چند سال گذشته تغییرات زیادی داشتند و توانسته‌اند که سطح کیفی و فنی خود را ارتقا بدهند. این را می‌بینید که در حال حاضر ویتنام در بین 8 تیم برتر جام است. این را قبول دارم که مقابل تیم‌های قدرتمندی بازی نکردیم و با این تفاسیر ما محک جدی نخوردیم اما بازی‌های خوبی انجام دادیم و همه می‌گفتند ویتنام ضعیف است و خیلی راحت برنده شدیم با وجود اینکه بازی خوبی انجام دادند و حالا هم در یک چهارم نهایی هستند. رویارویی با چین می‌تواند محک جدی و اصلی ما باشد و امیدوارم در این مسابقه هم برنده شوند.

دروازه‌بان سابق استقلال درباره پیش بینی از نتیجه بازی مقابل چین گفت: تازه از امروز رقابت برای ما آغاز می‌شود، باید چین را کنار بگذاریم تا به دور بعدی برسیم. تیم‌های شرق آسیا سرعت بالایی دارند و همیشه توانشان را روی این فاکتور گذاشته‌اند ما هم بازیکنان سرعتی داریم و می‌توانیم برنامه‌های جذابی داشته باشیم تا بازی خوبی را مشاهده کنیم.

ترابپور درباره درخشش علیرضا بیرانوند در دروازه ایران گفت: بیرانوند و سنگربان قطر در این مسابقه خیلی خوب ظاهر شدند. این بسیار خوب است که دروازه‌بانی مطمئن داشته باشیم و بتوانیم بدون گل خورده به این مرحله راه پیدا کنیم. امیدوارم این روند برای او ادامه دار باشد؛ او در حال حاضر گلر یک ایران است و این را هم باید بپذیریم که هر بازیکنی در زمین فوتبال می‌تواند اشتباه داشته باشد. در هر صورت تا به امروز خوب کار کردند و امید دارم مقابل چین و مراحل بعدی هم اینگونه باشد.

سنگربان سابق استقلال درباره غیبت مهدی رحمتی و حسینی به عنوان دروازه بان تیم ملی گفت: ما دو دروازه‌بان موفق در استقلال داشتیم و همیشه گفته‌ام جای رحمتی هنوز که هنوز است در تیم ملی خالی است، او می‌توانست سال‌های زیادی در تیم ملی بازی کند و  ما حسینی را هم داریم که می‌تواند در سال‌های آینده به تیم ملی کمک کند.

ترابپور درباره پیشنهادهای کارلوس کی روش گفت: به نظرم خیلی حرفه‌ای نیست که در اواسط یک تورنمنت بخواهیم مطرح کنیم که از چند تیم پیشنهاد دارم و باید صبر کنیم در پایان مسابقاتی که حساسیت بالایی دارد تصمیم نهایی را اعلام کنند.کی روش همیشه گفته که می‌خواهم بروم صبر کنید تا قرارداد که تمام شد آن زمان خداحافظی کنید. اینطور استرس به طرفداران تیم ملی وارد می‌شود و تمرکز بازیکنان هم بهم می‌خورد.

مربی دروازه‌بان‌های سابق استقلال درباره رابطه کی روش و برانکو گفت: زیاد نمی‌خواهم وارد این مساله شوم اما فوتبال کشورم برایم خیلی مهمتر از آقای کی روش و برانکو است. 

او درباره وضعیت استقلال تهران گفت: بازیکنان اردو بوده‌اند و به تازگی به تهران بازگشتند امیدوارم روند خوبی برای آماده سازی داشته باشند اما برای من این مسئله ناراحت کننده است که هنوز بازیکنی به تیم اضافه نشده است. باید یارگیری شود تا با بازیکنان هماهنگ شوند اینکه سرمربی لیست داده‌اند و بازیکنی جذب نشده است باید مدیریت پاسخ بدهد. برای باشگاه استقلال که هیچ زمان پول نبوده اما در مقابل برای تیم رقیب همیشه پول هست. نمی‌دانم اینیسیری از مشکلات است که همیشه در باشگاه موجود بوده و این درصورتی است که هر دو تیم از یک خانواده هستند و از وزارت ورزش تغذیه می‌شوند. پس با این تفاسیر نمی‌دانم چرا یک تیم پول دارد و یک تیم پول ندارد. این به تیم ضربه می‌زند و طبق مثل معروف شما هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می‌خورید. این حرف من نیست و خیلی‌ها از آن اگاهی دارند؛ مگر می‌شود استقلال پول نداشته باشد و تیم رقیب پولدار باشند. وزیر باید پرسپولیس و استقلال را به چشم ببیند چون این دو تیم ضربه بخورند فوتبال ایران صدمه می‌بیند.

ترابپور در پاسخ به این سوال که خصوصی سازی می‌تواند به این مسئله کمک کند یا خیر، گفت: به نظرم نه، خصوصی سازی نمی‌تواند هیچ کمکی کند چون اجازه نمی‌دهند این روال انجام شود و اگر هم اجرا بشود آنقدر چوب لای چرخ آنها می‌گذارند که منصرف می‌شوند. حالا که وزارت ورزش متولی این دو تیم است از وزیر خواهش دارم دو تیم را به یک چشم ببینند و کمک کنند تا فوتبال ما جان بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز