خبرگزاری کار ایران

خبر خوب و بد برای طارمی و چشمی برابر ویتنام؛ داور خاطره ساز

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۲۱۳

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در چارچوب جام ملت های آسیا به مصاف ویتنام می رود. در حالی که هنوز بازی شروع نشده واکنش های زیادی در خصوص داور این مسابقه دیده شده است.

به گزارش ایلنا؛ایرانی ها به واسطه بازیهای آسیایی سرخابی و ویتنامی ها به خاطر بازیهای زیر 23 از او چندان دل خوشی ندارند و او را با خاطرات بد به یاد می آورند.

ویتنام؛ هر چه بدت بیاد، سرت می آید

محمد تقی الجعفری داور 33 ساله اهل سنگاپور از سال 2012 وارد لیست داوران  فیفا شد. او در سال 2018 قضاوت دیدار نیمه نهایی  تیم ملی زیر 23  سال آسیا ویتنام –عراق را به عهده داشت که با اعلام پنالتی مشکوک و  نشان دادن کارت زرد به بوی تین دونگ و گل اکرم عفیف از روی نقطه پنالتی باعث شد ویتنام 2-1 عقب بیفتد؛ هرچند که در ادامه ویتنام بازی را به تساوی کشاند و در ضربات پنالتی موفق به کسب پیروزی و راهیابی به فینال شد اما خاطره تلخ او فراموش نشد.

ویتنامی ها که  دل خوشی از این داور سنگاپوری ندارند به او لقب "بد یُمن" داده اند  و با یورش خود به صفحه مجازی او باعث شدند صفحه خود را قفل کند به نوعی نفرت خود را پیش از این دیدار علنی کردند. به هر  حال قاضی دیدار مرگ و زندگی ویتنام الجعفری است. آن هم مقابل ایران، حریفی که مدعی قهرمانی آسیا است .

قاضی باخت سرخابی برابر السد

پرسپولیس و استقلال هر دو در ورزشگاه جاسم بن حمد تجربه داوری او را چشیده اند پرسپولیس با نتیجه سه بر یک در برابر السد بازی را واگذار کرده اند البته تقی الجعفری زیاد تاثیر گذار نبود ولی خاطرات روز بد فراموش نمی شود. اما استقلالی ها این داور اهل سنگاپور را  با خاطره ای تلختر می شناسند  کارت زرد او به  اعتراض دقایق آغازین به روزبه چشمی برای یک اعتراض ملایم در یک چهارم نهایی و کارت زرد دوم به چشمی جایی که استقلال یک گام تا بازگشت به آسیا و باخت السد فاصله داشت باعث شد شیرازه تیم شفر از هم بپاشد و ترمز این تیم در آسیا کشیده شود.

رکورد جالب در پنالتی؛ خوب برای طارمی، خطر برای روزبه !

آمار نشان می دهد محمد تقی الجعفری در 9 بازی 6 پنالتی گرفته است که تعداد کمی نیست و مدافعان هر دو تیم برای خطا در محوطه جریمه باید بترسند به ویژه اگر روزبه داخل زمین باشد یا مهدی طارمی در محوطه شش قدم حریف!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز