خبرگزاری کار ایران

از مناقشات سیاسی تا محرومیت از فینال؛ کار سخت فغانی در جام ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۸۵

داور بین‌المللی کشورمان با وجود رزومه خوبی که در جام جهانی کسب کرد کار سختی در جام ملت‌ها در پیش دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام ملت‌های آسیا علاوه بر تیم ملی کشورمان که با هدایت کی‌روش برنامه‌هایش را در امارات جلو می‌برد یک تیم ایرانی دیگر هم در خود دارد که کوبل داوری فغانی، سخندان و منصوری است.

تیم داوری ایرانی حاضر در جام ملت‌ها با عقبه‌ای خوب به پشتوانه عملکرد فوق‌العاده در جام جهانی 2018 روسیه و اعتباری دست نیافتنی پا به این رقابت‌ها گذاشته است ولی این موارد باعث نشده کار فغانی و کمک‌هایش در این تورنمنت ساده و بدون دردسر باشد.

فغانی که تا پایان هفته دوم رقابت‌ها تنها یک دیدار میان ژاپن و ترکمنستان سوت زده است کاری سختی در این دیدار به ظاهر ساده داشت و در هفته دوم رقابت‌ها هم به او قضاوتی نرسید تا در انتظار بازی دوم در مرحله سوم باشد.

با پایان یافتن مرحله گروهی و مشخص شدن تیم‌های صعود کننده تازه مشکلات فغانی آغاز خواهد شد چرا که احتمالات جدولی و همچنین مناقشات سیاسی بین کشورها در انتخاب قاضیان مسابقات مختلف از سوی AFC نقش بسزایی دارد و باید و نباید‌های زیادی پیش پای انتخاب فغانی برای یک بازی قرار داده است.

به دلیل مسائلی از این دست AFC قضاوت دیدارهایی که یک طرف آن تیم‌هایی مثل بحرین، عربستان و تا حد زیادی اماراتِ میزبان هستند را قضاوت نخواهد کرد و در دیدارهایی که نتیجه آن روی سرنوشت تیم ایران تاثیر مستقیم دارد هم نمی‌تواند حاضر شود و این موضوع دست سران کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخاب او را سخت کرده است.

از طرف دیگر فغانی به دلیل سوت زدن بازی فینال دور قبلی رقابت‌ها میان کره‌جنوبی و استرالیا که با قهرمانی استرالیا همراه بود،‌ شانسی برای سوت زدن دوباره فینال در اختیار ندارد و شانس بالای صعود ایران به مرحله نیمه نهایی هم کار او را برای قضاوت در این مرحله سخت‌تر و شانسش را کمتر کرده است.

فغانی البته رقبای سرسختی مثل روشن ایرماتوف ازبکستانی، مانینگ چینی و احمد الکاف عمانی دارد که از داوران سطح بالای فوتبال آسیا هستند و داور بین‌المللی کشورمان را بدون رقیب نگذاشته‌اند.

باید دید دومین دیداری که AFC‌ برای کوبل داوری ایرانی در نظر دارد کدام دیدار خواهد بود و در ادامه چه مسیری پیش روی تیم دوم ایرانی حاضر در رقابت‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز