خبرگزاری کار ایران

ایران – عراق؛ حساسیتی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۹۰

تیم ملی در شرایط برابر عراق قرار خواهد گرفت که نتیجه پایانی نمی‌تواند تاثیری در گروه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، ازکدام حساسیت بازی ایران-عراق درجام ملت‌های 2019حرف می‌زنیم؟ آیا بازنده ازصعود بازمی‌ماند؟ آیا در پس این شکست حذفی در کار است؟ پیش‌زمینه ذهنی شکست چهارسال قبل مقابل عراق باعث شده تا نگاهی انتقامی به بازی آتی شود در حالی که آن بازی در موقعیتی برگزار شد که فقط یک تیم به مرحله بعد می‌رفت و حتی اگر در مرحله مقدماتی ایران بتواند عراق را شکست دهد که احتمالش کم نیست، هرگز به اندازه بردی که عراقی‌ها چهارسال قبل مقابل ایران تجربه کردند، حلاوت و شیرینی نخواهد داشت. تحلیل اینکه برتری در بازی آتی مقابل عراق انتقام بازی چهارسال قبل را می‌گیرد بسیارغلط است و چنانچه فوتبال ایران می‌خواهد طعم همان شکست را بر پیکر فوتبال عراق وارد آورد باید در مراحل حذفی منتظرعراق باشد که بسیار هم بعید است این تیم تاب رسیدن به مراحل بالاتر را داشته باشد تا دوباره رخ در رخ تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد.

چهارسال پیش ایران در شرایطی مقابل عراق حذف شد که بازی درمرحله حذفی برگزار می‌شد و مضاف بر آن تصمیم‌های داور استرالیایی نیز زخم عمیقی بر پیکر فوتبال ایران وارد آورد. شرایط آن بازی با دیداری که قرار است چهارشنبه با عراق برگزار شود، در هیچ مقیاسی برابری نمی‌کند. 

تنها مساله بین ایران و عراق یک تقابل سنتی است که همواره میان دو کشور حساسیت‌هایی ایجاد کرده که البته در سال‌های اخیر این حساسیت سنتی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. به هر حال بازی آینده با تیم ملی عراق با هر نتیجه‌ای همراه شود منجر به صعود دو تیم خواهد شد و چه بسا عراقی‌ها برای حفظ خود بازیکنان اصلی را هم راهی این میدان نکنند و همین تاکتیک هم از سوی کارلوس کی‌روش اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز