خبرگزاری کار ایران

چند نکته درباره باارزش‌ترین جام ملت‌ها / ایران تیم 21 میلیون یورویی جام

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۹۶

جام ملت‌های آسیا 2019 می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ فوتبال آسیا باشد.

به گزارش ایلنا،جام ملت‌های آسیا 2019 می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ فوتبال آسیا باشد. این مسابقات برای اولین بار قرار است با حضور 24 تیم برگزار شود. از طرفی طرح توسعه فوتبال آسیا باعث شده که مربیان و ستاره‌های بزرگی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها حضور داشته باشند.

مربیان خارجی در جام ملت‌ها

18 مربی اروپایی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور دارند که اسامی، ملیت و تیم تحت هدایت‌شان به این شرح است:

 کارلوس کی‌روش (پرتغال- ایران)، مارچلو لیپی(ایتالیا- چین)، آلبرتو زاکرونی(ایتالیا- امارات)، هکتور کوپر (آرژانتین- ازبکستان)، اسون گوران اریکسون (سوئد- فیلیپین)‌، پیم وربیک (هلند- لبنان)، خوان آنتونیو پیتزی (اسپانیا- عربستان)، پائولو بنتو (پرتغال- کره جنوبی)، الکساندر کریشتینین(روسیه- قرقیزستان)، استفان کنستانتین (انگلیس-هند)، میادراگ رادولوویچ (مونته نگرو-لبنان)، میروسلاو سوکاپ (چک-بحرین)، میلوان راژواچ (صربستان-تایلند)، فیلیکس سانچز (اسپانیا- قطر)، برند اشتانگ(آلمان-سوریه)، ویتال بورکلمنز(بلژیک-اردن)، سرکو کاتانچ(اسلواکی-عراق)، یان کوکیان(اسلواکی-یمن). همچنین دو تیم از مربیان خارجی غیراروپایی استفاده می‌کنند که نورالدین اولدعلی(الجزایر- فلسطین)، پارک هانگ سئو(کره جنوبی-ویتنام) هستند. فقط 4 تیم هستند که از مربیان بومی استفاده می‌کنند. یاژگولی هوجاوردیف (ترکمنستان-ترکمنستان)، گراهام آرنولد(استرالیا- استرالیا)، هاجیمو موریاسو(ژاپن- ژاپن)، کیم یونگ جون (کره شمالی-کره شمالی) مربیان بومی این جام هستند.

ارزش تیم‌ها

ارزش کلی جام ملت‌ها 22/388 میلیون یورو تخمین زده شده است. این مجموع ارزش 24 تیمی است که در این دوره از رقابت‌های حضور دارند. کره جنوبی و ژاپن با 73/84 میلیون یورو با ارزش‌ترین تیم‌های این دوره از جام ملت‌ها هستند. تیم ملی ایران با ارزش 20/58 میلیون یورو سومین تیم باارزش جام ملت‌های آسیا 2019 است.

حریفان ایران

یمن و ویتنام دو حریف اول دور مقدماتی ایران در جام ملت‌ها ارزان‌قیمت‌ترین تیم‌های جام ملت‌ها هستند. ویتنام 175 هزاریورو و یمن 250 هزار یورو ارزش‌گذاری شده و در رده‌های 24 و بیست و سوم با ارزش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند. نکته جالب اینجاست که تیم بیست و دوم این تورنمنت یعنی بحرین 950 هزار یورو ارزش‌گذاری شده که نشان می‌دهد که 700 هزاریورو از یمن یکی از حریفان تیم ایران با‌ارزش‌تر است.

عراق قوی ترین حریف ایران در گروه D  مسابقات نیز با ارزشی معادل 23/6 میلیون پوند سیزدهمین تیم باارزش جام ملت‌های 2019 است.

فاصله ایران با رقیبان

با وجود آنکه ایران در مرحله گروهی جام ملت‌ها با تیم‌هایی از نظر ارزش مالی ضعیف بازی می‌کند اما حریفان اصلی ایران علاوه بر کره و ژاپن تیم‌های استرالیا، عربستان سعودی، امارات، ازبکستان و قطر هستند. استرالیا تیم چهارم جدول باارزش‌ترین‌ها و بعد از تیم ملی ایران 80/36 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است و این در حالی است که اکثر بازیکنان این تیم در تیم‌های خارجی حضور دارند. با این وجود این تیم از نظر ارزش مالی 4/21 میلیون یورو ارزان‌تر از تیم ملی ایران است و این نشان می‌دهد که ایران در این دوره از رقابت‌ها مثل اکثر ادوار از نظر داشتن بازیکن یکی از بهترین‌ها و یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیاست.

باارزش‌ترین بازیکنان

علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و سامان قدوس باارزش‌ترین بازیکنان ایرانی از نظر ارزش‌گذاری مالی هستند. با این وجود هیونگ مین سون ستاره 26 ساله با 50 میلیون یورو ارزش در صدر بهترین بازیکنان حاضر در جام ملت‌های آسیاست. علیرضا جهانبخش وینگر راست تیم ملی ایران و تیم برایتون انگلستان که شاید به دلیل مصدومیت بازی اول تیم ملی ایران را از دست بدهد دومین بازیکن با ارزش جام با ارزشی معادل 18 میلیون یورو است. شویا ناکاجیما و یوشینوری موتو از ژاپن با 15 و 10 میلیون پوند در رده‌های سوم و چهارم هستند.

سردار آزمون مهاجم 24 ساله تیم ملی ایران و روبین کازان روسیه با 50/9 میلیون یورو ارزش در رده پنجم با ارزش‌ترین‌هاست. سامان قدوس مهاجم تیم آمیان فرانسه نیز با 5 میلیون یورو ارزش  در رده شانزدهم باارزش‌ترین‌های جام قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز