خبرگزاری کار ایران

اوضاع فاجعه‌بار تیری آنری در موناکو؛ او آتش‌نشان نیست!

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۲۴

شکست فاجعه‌بار خانگی دو بر صفر موناکو برابر تیم قعر جدولی گنگان در روز شنبه باعث شد که این تیم در رده نوزدهم جدول به تعطیلات زمستانی برود.

به گزارش ایلنا، گل ادینسون کاوانی با آه و افسوس موناکو همراه بود. موناکو 17 ماه پیش توانسته بود با غلبه بر پاری سن‌ژرمن، قهرمان لیگ 1 فرانسه شود اما آنها در بازی مقابل این تیم در اکتبر، در همان دقیقه 11 دو گل عقب افتاده بودند. مصدومیت ناصر شادلی به حس و حال افسرده ورزشگاه لویی دوم دامن زده بود، و زمانی که جوردی امبولا، جانشین او هم مجبور شد زمین را ترک کند، تصویری از تیری آنری پخش شد که داشت به خود می‌گفت: وای.

شکست فاجعه‌بار خانگی دو بر صفر موناکو برابر تیم قعر جدولی گنگان در روز شنبه باعث شد که این تیم در رده نوزدهم جدول به تعطیلات زمستانی برود. بحران مصدومیت باشگاه را فراگرفته است، و فوتبال‌لیکس هم مرتبا به این باشگاه اتهام می‌زند. حالا چشم‌انداز سقوط در معرض دید است و واقعا باید گفت: وای.

موناکو در 12 بازی اخیر در لیگ 1 فرانسه 9 شکست را تجربه کرده است، در حالی که آنها در 73 دیدار قبلی خود 9 بار باخته بودند. جدا از شور و شوق و رمانتیسیسم‌ای که آنری به همراه آورده، او تغییر خاص دیگری در 14 بازی‌اش به‌عنوان مربی موناکو در تیم نداشته است. او تنها سه برد کسب کرده و به این ترتیب، خبری از آن امیدی که او به تیم آورده بود، نیست. امیدی که با پیروزی مقابل تیم‌های کان و امی ین، که آنها هم در معرض سقوط هستند شکل گرفت، آن هم با ضربه ایستگاهی رادامل فالکائو و دو پنالتی اما آن امید نابجا بود و این هفته هم دوباره عملکرد موناکو ضعیف بود.

آنری نماد بارز جو حاکم بر موناکو است. او پس از شکست تلخ سه بر صفر تیمش در خانه لیون، با ناامیدی و استیصال به تیمش تاخت: «بدون شور و شوق، پیروزی کار دشواری است.»  او پیش‌تر هم گفته بود که بازیکنانش به دلیل اینکه به‌شدت از نظر اعتماد به نفس مشکل دارند، به‌صورت غیرعمدی حاضر نیستند بازی خوبی انجام دهند.

وادیم واسیلی‌اف، معاون باشگاه موناکو روز به‌ روز ترشروتر می‌شود. او متهم است که 10 درصد از تمام سودهای باشگاه از انتقال بازیکنان را به جیب می‌زند. واسیلی‌اف گفته است: «ما آنری را به‌عنوان آتش‌نشان نیاورده‌ایم. او آمده تا برای بلندمدت مربی تیم باشد، نه برای کوتاه‌مدت.» اما حرف‌های اندوهگینانه آنری نشانه‌ای از تفکر بلندمدت در او ندارد. او بارها شده که کنترلش روی اعصابش را از دست داده است.

آنری در جریان شکست مقابل مون‌پلیه به یوری تیلمان گفت: «مانند نیمه دوم در مادرید؛ خط میانی سه‌نفره، و گولو هم در سمت چپ. چقدر باید این را بگویم؟ به زبان انگلیسی بگویم؟ به فرانسوی؟ دیگر به چه زبانی بگویم؟»

انتقاد از آنری در رسانه‌های فرانسوی بالا گرفته است. او تبدیل به چهره‌ای درمانده در کنار خط طولی زمین شده است. یکی از کارشناسان شبکه رادیویی مشهور RMC گفت که اوضاع او «رقت‌انگیز» است. این رفتار و نگرش عبوس و بی‌تفاوت او به‌آرامی به بازیکنان هم سرایت کرده است.

هرچند آنری در انگلیس اسطوره است اما اوضاع او در فرانسه چندان جالب نیست و بسیاری می‌گویند که او نمی‌تواند تیم جوان موناکو را هدایت کند. اخم او به بنوا بادیاشیله تاکیدی بود بر بی‌تجربگی این مربی. بادیاشیله در نشست خبری با آنری حاضر بود، و زمانی که صندلی‌اش را ترک کرد، آن را سر جایش برنگرداند و صندلی او سد راه آنری شده بود.

موناکو در این فصل هم بی‌مهارت نشان داده و هم بی‌تجربه و ازهم‌گسیخته. تیلمان برای مثال، در جریان شکست مقابل گنگان 3-4 بار توپ را از دست داد. ژمرسون، مدافع میانی این تیم هم فاجعه‌بار بوده، به‌ویژه روی دو گل دیرهنگامی که موناکو برابر مون‌پلیه دریافت کرد. البته بخشی از مشکل به آنری برمی‌گردد.

 لئوناردو ژاردیم، مربی سابق موناکو هم نتوانست پس از مهاجرت دسته‌جمعی بازیکنان بااستعداد موناکو در تابستان، کاری انجام دهد، در حالی که پیش‌تر چند بار توانسته بود موناکو را از نو بسازد. مایکل امنالو، مدیر ورزشی سابق چلسی که حالا در موناکو حضور دارد هم نتوانسته خریدهای هدفمندی داشته باشد. موناکو پیش‌تر استعدادهای نابی مانند توماس لمار، بنجامین مندی و برناردو سیلوا را می‌خرید اما آنها حالا مبالغ هفت‌رقمی برای نوجوانان بی‌تجربه‌ای می‌پردازند که آمادگی حضور در تیم اصلی را هم ندارند.

تعداد مصدومان موناکو چند هفته است که دورقمی شده است. چند بازیکن اصلی مانند دانیل سوباشیچ، دروازه‌بان کروات، جبریل سیدیبه، مدافع کناری فرانسوی، استیون یووتیچ، مهاجم سابق منچسترسیتی، ژان آهولو، خرید تابستانی از استراسبورگ، و رونی لوپز، مهاجم برجسته فصل پیش موناکو مصدوم هستند و بی‌جانشین. فالکائو تا جایی پیش رفت که کیفیت بازیکنان فعلی را زیر سوال برد.

مصدومیت‌ها، فروش بازیکن‌ها، و خریدهای بد باعث شده که آنری تیمی داشته باشد که باید در سطح جوانان بازی کند، به همراه تعداد اندکی بازیکن مشهور. برای مثال، هان نوا ماسنگو و بادیاشیله نخستین بازیکنان متولد قرن بیست و یکم شدند که در یک بازی لیگ قهرمانان در ترکیب ثابت قرار می‌گیرند.

آینده کل باشگاه هم در هاله‌ای از ابهام است. ریبولوفلف، مالک موناکو مدتی است که به فکر فروش باشگاه است. او از موانعی که بازی جوانمردانه مالی و مقامات فرانسوی بر سر راهش قرار داده‌اند شاکی است. ریبولوفلف در ماه نوامبر مدتی بازداشت شد. اتهام او این بود که به‌صورت صریح و ضمنی رشوه داده، فساد داشته، و در این کارها با دیگران هم همد‌ستی کرده است. البته بیانیه‌ای صادر شد که در آن آمد ریبولوفلف بی‌گناه تشخیص داده شده است.

آنری تاکید دارد که به فکر پنجره نقل و انتقالات زمستانی نیست اما افرادی که در باشگاه بالاتر از او هستند به فکر خرید سسک فابرگاس، میچی باتشویایی و گری کیهیل افتاده‌اند. این هفته، فرانک پاسی که همیشه به‌عنوان مربی موقت به تیم‌های فرانسوی می‌رود، به کادر فنی آنری اضافه شد. این شاید نشان از تغییری دارد که واسیلی‌اف برای تیمش می‌خواهد.

موناکو در سال 2011 سقوط کرد و در کریسمس در قعر جدول دسته دو بود، تا اینکه ثروت فوق‌العاده ریبولوفلف آنها را نجات داد. حالا آینده این میلیاردر روس، آینده مربی تیم، و اوضاع موناکو در لیگ 1 فرانسه در ابهام است. این بار شاید کسی نباشد که تیم را نجات دهد.

منبع: گاردین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز