خبرگزاری کار ایران

برندگان و بازندگان قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا(گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۷۹۳

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد، و بازی‌ها از هفته دوم فوریه آغاز می‌شوند اما برندگان و بازندگان این قرعه‌کشی کدام بازیکنان، مربیان و تیم‌ها هستند؟

به گزارش ایلنا، لیگ قهرمانان اروپا با حضور تیم‌هایی مثل بایرن مونیخ، رئال مادرید، بارسلونا، لیورپول، منچسترسیتی و ... همچنان می‌تواند هیجان‌انگیزترین رقابت برای فوتبالدوستان تلقی شود و در این گزارش به بررسی شرایط قرعه این رقابت‌ها خواهیم پرداخت.

برنده: لروی سانه و منچسترسیتی

لروی سانه فصل را با حالتی بی‌تفاوت آغاز کرد. او هنوز بابت دعوت نشدن به جام جهانی از سوی یواخیم لو ناراحت بود اما این بال منچسترسیتی سرش را پایین انداخت، سخت تلاش کرد، و توانست عضوی بی‌جانشین در خط حمله تیم پپ گواردیولا شود. او حالا این بخت را دارد که مقابل تیمی که در آن پرورش یافت، یعنی شالکه 04، نشان دهد که تا چه حد پیشرفت کرده است. سانه در هفته‌های اخیر آمار گل‌زنی و پاس گل بهتری پیدا کرده و توانسته به بهترین فرم خود در منچسترسیتی برسد. منچسترسیتی با او در کنار امثال سرخیو آگوئرو، کوین ده‌بروین، داوید سیلوا و رحیم استرلینگ، رقیبی بسیار قدرتمند برای شالکه خواهد بود. همین قرعه برای گواردیولا به معنای نوعی پیروزی است. تیم او در گروهی نسبتا آسان در کنار شاختار دونتسک، لیون و هوفنهایم قرار گرفت، و در مرحله حذفی هم به اتلتیکو مادرید دیه‌گو سیمئونه برخورد نکرد. او حالا فرصت آن را خواهد داشت تا عملکرد سیتی را در اروپا، پیش از رویارویی با تیم‌های بزرگ تنظیم کند.

بازنده: یونایتد

یونایتد دقیقا به تیمی برخورد کرد که نمی‌خواست با آن بازی کند. کیلیان امباپه، نیمار، ادینسون کاوانی و سایر بازیکنان به دنبال نهایت استفاده از مشکلات منچستریونایتد خواهند بود و مشتاق این بازی هستند. مردان توماس توخل در مرحله گروهی در چند بازی عملکرد چندان خوبی نداشتند اما زمانی که همه ارکان تیم به‌خوبی کار کردند، مهار آنها تقریبا غیرممکن شد اما اوضاع برای یونایتد متفاوت است.

آنها از بحران به فاجعه رسیده‌اند و حتی متعصب‌ترین هواداران تیم هم احتمالا امیدشان را به این فصل از دست داده‌اند. مورینیو یونایتد را به مرحله حذفی رساند - و طبق آنچه به آن افتخار می‌کند، آمارش را به 14 صعود از مرحله گروهی در 14 دوره لیگ قهرمانان رساند - اما آنها بسیار دور از اهدافشان هستند و باید دید مربی جدید چه می‌کند. پی‌اس‌جی می‌تواند همین حالا کار آنها را تمام و خیالشان را راحت کند.

برندگان: رئال مادرید و بارسلونا

رئال مادرید تا اینجای فصل مسیری دشوار را پیموده است. بدون رونالدو، بدون زیدان، و با اخراج یک مربی: جولن لوپتگی اما آنها در لیگ قهرمانان که قلمرو همیشگی‌شان است، همچنان خوب هستند، حتی با آنکه در آخرین روز مرحله گروهی، در خانه به زسکا مسکو باختند و وجهه‌شان تا حدی آسیب دید. اما آنها از بازی با آژاکس در مرحله حذفی خوشنود خواهند بود. این تیم هلندی در مرحله گروهی در برخی دیدارها فوق‌العاده کار کرد.

آنها در این هفته در لیگ هلند هشت بر صفر پیروز شدند و نشان دادند که سطح‌شان بسیار فراتر از لیگ هلند است. آنها برخی از جوانان آینده‌دار فوتبال، مانند فرنکی دی‌یونگ و ماتایس دلیخت، پسر طلایی اروپا را در اختیار دارند.  اما رئال مادرید برای آنها ماجرای متفاوتی را رقم می‌زند. تیم بی‌تجربه آژاکس در سانتیاگو برنابئو دقایق دشواری پیش رو خواهد داشت. بارسلونا هم در مرحله گروهی فراز و نشیب داشت و در نهایت در گروهی که تاتنهام، پی‌اس‌وی و اینتر در آن بودند اول شد اما آنها در مرحله حذفی کوچک‌ترین نگرانی از رویارویی با لیون ندارند. مردان برونو جنسیو با برنامه‌ریزی تاکتیکی فوق‌العاده و برنامه بازی عالی، توانستند در مرحله گروهی چهار امتیاز از منچسترسیتی بگیرند اما بارسلونا که لیونل مسی را دارد، تیمی متفاوت است. لیون همین که تا اینجا رسیده عالی کار کرده اما مسی با خوشحالی به مصاف با لیون می‌نگرد.

بازنده: لیورپول

پارسال این موقع، لیورپول خوش‌شانس بود. آنها از گروهی نسبتا آسان صعود کردند، و در دور حذفی به پورتو برخورد کردند. مردان یورگن کلوپ پورتو را از پیش رو برداشتند و زمانی که به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیدند، سرشار از اعتماد به نفس بودند. اما امسال برای آنها مشکلات زیادی رقم خورده است. لیورپول در مرحله گروهی سه بار شکست خورد، یعنی در هر سه دیدار خارج از خانه، و بدترین اتفاق برای آنها این است که باید دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی را در آلیانس آره‌نا برگزار کنند. لیورپول در این رقابت‌ها خودباوری بالایی دارد اما آنها در مرحله گروهی با پی‌اس‌جی و ناپولی همگروه شدند و در مرحله حذفی هم شانس نیاوردند. آنها همچنین ویرجیل فان‌دایک، که در حال حاضر احتمالا بهترین مدافع دنیاست را در بازی رفت در اختیار ندارند. روبرت لواندوفسکی اگر مصدوم نشود تلاش خواهد کرد که کلاس بالای بازی‌اش را در این دو دیدار نشان بدهد.

بازنده: یوونتوس

افتخار بازی با اتلتیکو مادرید به یوونتوس می‌رسد. آنها با غلبه بر امثال منچستریونایتد و والنسیا صدرنشین گروهشان شدند، هرچند که در خانه مقابل یونایتد و در خانه یانگ بویز لغزیدند. این فصل لیگ قهرمانان برای آنها عالی نبوده است اما تجربه آنها معمولا در مراحل بالاتر خود را نشان می‌دهد. یوونتوس فصل پیش در آخرین لحظات بازی با رئال مادرید از دور مسابقات کنار رفت اما آنها حالا کریستیانو رونالدو را دارند. در هر حال، یووه امیدوار بود به تیمی راحت‌تر از اتلتیکو برخورد کند. اتلتیکو تیمی مقاوم و مستحکم است و می‌تواند هر تیمی در دنیا را ببرد. آنها همچنین میزبان فینال لیگ قهرمانان در ورزشگاه واندا متروپولیتانو هستند و می‌خواهند به دیدار نهایی برسند. یووه شاید بخت بیشتری برای پیروزی داشته باشد اما کار برای آنها می‌شد که خیلی ساده‌تر باشد.

منبع: سایت گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز