خبرگزاری کار ایران

قلک غول‌ها در لیگ قهرمانان پر شد؛ بارسلونا پردرآمدترین تیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۶۶

لیگ قهرمانان اروپا هنوز هم به‌عنوان یک منبع درآمدزایی بزرگ برای تیم‌های شرکت کننده محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، رقابت‌هایی که به نوعی بزرگترین مسابقات باشگاهی دنیا محسوب می‌شود و با جذب اسپانسرهای ریز و درشت و حق پخش گزاف تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را به سود سرشاری میهمان می‌کند و طبعا هر چه تیمی بزرگتر و پرهوادارتر باشد، سود حاصله نیز بیشتر است. در فصل جاری تیم‌ها تاکنون علاوه بر مرحله گروهی به خاطر صعود به یک هشتم نهایی 5/9 میلیون یورو دریافت کردند که در میان تمامی تیم‌های حاضر بارسا سود بیشتری از همه به جیب زده.

بارسلونا از رقابت‌های این فصل تاکنون 6/72 میلیون یورو به دست آورده است که این رقم 5/26 درصد بیشتر از کل فصل گذشته است (آبی‌اناری‌ها تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند).

بایرن مونیخ با اختلافی کم و دریافت 5/71 میلیون یورو در رتبه دوم جای دارد. رئال مادرید در این رتبه‌‌بندی با کسب ۷۱ میلیون یورو در جایگاه سوم قرار دارد. سفیدپوشان ۱۶ میلیون یورو بیش از فصل گذشته به دست ‌آوردند. اتلتیکومادرید در رتبه سوم دیده می‌شود. این تیم ۶۹ میلیون یورو به دست آورد و والنسیا که از لیگ قهرمانان خداحافظی کرد تنها ۴۰ میلیون یورو درآمدزایی کرد. پورتو باشگاهی بود که از لحاظ نتایج بیش از دیگر تیم‌ها در مرحله گروهی درآمدزایی کرد.

این تیم پنج پیروزی و یک تساوی کسب کرد و توانست 84/14 میلیون یورو به دست‌ آورد. پس از این تیم بارسلونا و بایرن با چهار پیروزی و یک تساوی قرار دارند. آنها 5/13 میلیون یورو کسب کردند. اتلتیکو، منچسترسیتی، دورتموند و آژاکس 5/12 میلیون یورو درآمدزایی کردند و شالکه، رئال مادرید و یوونتوس هر یک 8/10 میلیون به دست آوردند. رئال مادرید در شروع این بازی‌ها ۵۰ میلیون به دست‌ آورد. این تیم به خاطر سابقه و افتخاراتش در ۱۰ سال اخیر ۵/3۵ میلیون یورو کسب کرد. علاوه بر این هر باشگاه که در مرحله گروهی حضور می‌یابد 2۵/1۵ میلیون یورو دریافت می‌کند.

به‌عنوان نمونه پورتو به خاطر افتخاراتش 8/26 میلیون به دست آورد و این رقم برای بارسلونا ۳5/۳4 میلیون یورو و بایرن مونیخ 24/33 میلیون یورو بود. در مجموع جوایز این فصل و دو فصل دیگر لیگ قهرمانان 7/53 درصد افزایش یافتند. تیم‌های حاضر در بالاترین سطح رقابت باشگاهی در اروپا یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون یورو به دست خواهند آورد. رقم حضور در این بازی‌ها ۲۰ درصد و جوایز نتایج در کل بازی‌ها ۶۵ درصد (مرحله گروهی ۸۰ درصد) افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز