خبرگزاری کار ایران

میهمانان همیشگى و میهمانان ناخوانده

دو نیمه متفاوت در قرعه نیمه نهایى لیگ قهرمانان و لیگ اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۵۹

شگفتى سازهاى مراحل قبل لیگ اروپا و لیگ قهرمانان یوفا، ترکیب بازی‌هاى نیمه نهایى این فصل را دگرگون کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، براى اولیه بار در قرن ٢١ در نیمه نهایى هیچ یک از دو جام هیچ کشورى بیش از یک نماینده ندارد. هیچ کشورى حتى اسپانیا که از سال ٢٠١٠ همواره دو نماینده در این مرحله از لیگ قهرمانان داشت، از بین رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید.

لیورپول و رم دو میهمان جدید ضیافت نیمه نهایى لیگ قهرمانان هستند. رم با حذف بارسا بزرگترین شگفتى این فصل فوتبال اروپا را رقم زد و بعد از ٢٤ سال به جمع چهار تیم برتر اروپا رسید. لیورپول هم بعد از یک دهه غیبت دوباره به این مرحله راه یافته است. آخرین تقابل اروپایى رم با لیورپول هم همان ٢٤ سال پیش بود، در تنها فینال اروپایى تاریخ جالوروسى. البته آنها با وجود امتیاز میزبانى نتوانستند به‌عنوان قهرمانى برسند و در ضربات پنالتى مغلوب تیم انگلیسى شدند.

حالا قرعه بار دیگر دو تیم سرخپوش شهرهاى رم و لیورپول را روبه‌روى هم قرار داده است. محمد صلاح بعد از دو فصل بازى براى رم این بار با پیراهن لیورپول به ورزشگاه المپیکو باز خواهد گشت تا براى رسیدن به نخستین فینال اروپایى خود تیم سابقش را قربانى کند.

او در این فصل ٢٩ گل براى لیورپول به ثمر رسانده که معادل مجموع گل‌هایش براى تیم ایتالیایى است. به نظر، هواداران هر دو تیم از این قرعه راضى و خشنود هستند. رمى‌ها چشم انتظار معجزه اى دیگر‌اند ومرسى سایدى‌ها امیدوار به تکرار روزهاى خوب اروپایى و شاید کسب ششمین عنوان قهرمانى قاره.

هیچ کس دوست ندارد تیمش در این مرحله به قرعه رئال مادرید یا بایرن مونیخ بخورد. دو باشگاه پرافتخار اروپا، به ترتیب با ١٢ و ٥ عنوان قهرمانى، که بیش از هر دو تیم دیگرى در رقابت هاى اروپایى با هم روبه‌رو شده‌اند. ٢٤ مسابقه رودررو که سهم هر یک ١١ پیروزى بوده و دو بازى هم به تساوى رسیده. تقابل کلاسیک این دو تیم، دیگر مسابقه نیمه نهایى این فصل لیگ قهرمانان است. و البته رویارویى دو متخصص فتح جام؛ یوپ هاینکس که به‌عنوان سرمربى با هر دو تیم قهرمان اروپا شده و زین الدین زیدان که براى سومین قهرمانى اروپا در سومین فصل فعالیت خود به‌عنوان سرمربى تلاش مى کند.

هر پنج دیدار قبلى دو تیم با پیروزى تیم مادریدى به پایان رسیده و این بار هم بنگاه هاى شرط بندى شانس بیشتر را به رئال داده‌اند. درخشش رونالدو در هفته هاى اخیر هم این پیش بینى را تقویت مى کند. کریس در ٦ مسابقه قبلى برابر بایرن ٩ بار گلزنى کرده است. برنده این مسابقه شانس اول قهرمانى در فینال کیف خواهد بود.

اما اتلتیکومادرید دیگر نماینده تقریبا ثابت اسپانیا در نیمه نهایى لیگ قهرمانان در چهار فصل گذشته، این فصل خیلى زود و در پایان مرحله گروهى از لیگ قهرمانان کنار رفت. آنها به‌عنوان تیم سوم گروه وارد مرحله حذفى لیگ اروپا شدند و در حال حاضر شانس اول قهرمانى در این لیگ هستند.

 همچنین اتلتى تنها تیم حاضر در نیمه نهایى است که سابقه فتح لیگ اروپا را دارد، دو بار در سالهاى ٢٠١٠ و ٢٠١٢. دیگو سیمیونه بعد از دو ناکامى در فینال لیگ قهرمانان، هر دو بار برابر تیم همشهرى، حالا امیدوار است تا ماموریت ناتمام خود در باشگاه را با فتح دیگر لیگ اروپایى تمام کند، قبل از کوچ احتمالى به اینترمیلان یا تیم ملى آرژانتین. در مقابل، براى آرسن ونگر و آرسنال بازى با اتلتیکو حکم مرگ و زندگى را خواهد داشت.

براى آرسنال که وضعیت خوبى در جدول لیگ برتر انگلیس ندارد، قهرمانى در لیگ اروپا تنها راه پیش رو جهت کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده است، و این مسیر از دیدار نیمه نهایى مقابل سرخ و سفیدهاى مادریدى مى‌گذرد. در این صورت آرسن ونگر هم مى تواند امیدوار باشد یک فصل دیگر روى نیمکت توپچى‌ها بنشیند.

البته برخى از طرفداران متعصب آرسنال از این قرعه سخت استقبال کرده‌اند و رویارویى با اتلتى را یک بازى برد - برد مى دانند. یا تیمشان صعود مى کند و در مسابقه نه چندان دشوار فینال به قهرمانى مى رسد، و یا حذف آرسنال زمینه ساز اخراج احتمالى ونگر مى شود که در هر دو صورت باعث خوشحالى گونرهاست.

دو شگفتى ساز دیگر این فصل اروپا، زالسبورگ اتریش و مارسى فرانسه، دیگر فینالیست لیگ اروپا را تعیین خواهند کرد. زالسبورگ بعد از سالها یکه تازى در فوتبال اتریش کم کم به جمع بزرگان فوتبال اروپا مى پیوندد.

آنها دورتموند و لاتسیو را حذف کرده‌اند و براى قهرمانى می‌جنگند اما مارسى، غول فوتبال فرانسه در دهه ٩٠ میلادى بار دیگر با حمایت طرفداران پرشورش به سطح اول اروپا برگشته است. برنده این مسابقه در فینال کار بسیار دشوارى در پیش خواهد داشت.

گزارش: مهدیار غفاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز