خبرگزاری کار ایران

نگاهی به نیمه اول لیگ هجدهم

فرار به سوی پیروزی؛ استقلال، پرسپولیس و سپاهان در جنگ

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۴۴

رقابت‌های نیم فصل اول لیگ برتر هجدهم با حواشی و جذابیت‌هایی که داشت به پایان رسید و حالا تیم‌ها در شلوغی و گرماگرم رقابت‌های ملی مشغول آماده‌سازی خودشان و تشکیل تیمی قدرتمندتر هستند

به گزارش ایلنا،رقابت‌های نیم فصل اول لیگ برتر هجدهم با حواشی و جذابیت‌هایی که داشت به پایان رسید و حالا تیم‌ها در شلوغی و گرماگرم رقابت‌های ملی مشغول آماده‌سازی خودشان و تشکیل تیمی قدرتمندتر هستند. با توجه به رقابت نزدیک و سنگین تیم‌ها برای قهرمانی و عدم سقوط به نظر می‌رسید نیم‌فصل دوم با جذابیت به مراتب بالاتری آغاز شود.

میانگین سنی گلزنان لیگ برتر

لیگ برتر هجدهم یکی از آن دوره‌هایی است که آقای گلش مثل قهرمان قابل پیش‌بینی نیست. درحال حاضر استنلی کی‌روش با 9 گل زده در صدر گلزنان قرار دارد و نفر دوم لیست آنتونی استوکس است  که برای همیشه از فوتبال ایران رفته است. اما نکته قابل توجه اینجا است که از میان 5 گلزن برتر 4 بازیکن بالای سی سال هستند و فقط علی علیپور است که 23 سال سن دارد. استنلی کی‌روش مهاجم برزیلی سپاهان 30، آنتونی استوکس 30، علی علیپور 23، لوسیانو پریرا 35 و امین قاسمی نژاد 32 ساله است.

با این وصف میانگین سنی 5 گلزن برتر لیگ هجدهم 30 سال است. نکته قابل توجه اینجاست که از میان 5 گلزن برتر لیگ سه بازیکن خارجی هستند و این خود بیانگر این است که فوتبال ایران از نظر تولید مهاجم گلزن کمی با مشکل مواجه شده است.

صدرنشین جدید؛ هفته شانزدهم

سه تیم سپاهان، پدیده و پرسپولیس با 31 امتیاز و به لطف تفاضل گل در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفتند اما هفته اول رقابت‌های دور برگشت می‌تواند صدرنشین را تعیین کند. پرسپولیس در هفته اول با پدیده در تهران بازی می‌کند که این یک مسابقه شش امتیازی است. برنده این بازی سه امتیاز از یکی از سه رقیب اصلی‌اش پیش می‌افتد و اتفاق خوبی به حساب می‌آید. سپاهان هم باید با تیم صنعت نفت آبادان بازی کند، برد این تیم می‌تواند تا حدودی صدرنشینی‌اش را قطعی کند اما تساوی یا شکست شاید ذوب‌آهن را به یکی از رتبه‌های دوم یا سوم برساند. اما نکته‌ای که درباره تیم‌های تراکتورسازی و استقلال وجود دارد این است که این دو تیم در صورت برتری در هفته اول برابر رقیبان‌شان پیکان و نفت مسجدسلیمان تنها می‌توانند رتبه‌های چهارم و پنجم‌شان را حفظ کنند اما در صورتی که این دو تیم در هفته شانزدهم نتیجه نگیرند شرایط خیلی تفاوتی نمی‌کند ممکن است جای دو تیم با هم در جدول تغییر کند.

تیم‌های پارس‌جنوبی، فولاد و سایپا که در رده‌های ششم تا هشتم قرار گرفته‌اند نیز شرایط متفاوتی دارند. پارس نمی‌تواند از رتبه ششم در هفته اول تکان بخورد اما فولاد و سایپا می‌توانند تا رده ششم صعود کنند اما در صورتی که مساوی کنند یا ببازند این خبر وجود دارد که پارس تا رتبه یازدهم، فولاد دوازدهم و سایپا تا سیزدهم سیر نزولی را طی کنند. در واقع سایپا اگر خوب نتیجه نگیرد و تیم‌های پایینی خوب نتیجه بگیرند آن تیم علی دایی در عرض یک هفته تبدیل به تیمی فانوس به دست خواهد شد.

فرار به سوی پیروزی

برای تیم‌هایی چون صنعت نفت، پیکان، نساجی، نفت مسجدسلیمان که در رده‌های نهم تا دوازدهم قرار گرفتند هفته اول بازی‌ها می‌تواند مهم‌ترین هفته لقب بگیرد. صنعت نفت در رده نهم، پیکان دهم، نساجی یازدهم، نفت مسجدسلیمان در جایگاه پانزدهم جای گرفتند و این شانس را دارند که در هفته اول به رتبه‌های هفتم و هشتم صعود کنند اما در صورتی که هرکدام خوب نتیجه نگیرد آن وقت ممکن است تا رده چهاردهم سقوط کند. ماشین‌سازی اما شرایطش به گونه‌ای است که در صورتی که شرایط به نفعش رقم بخورد می‌تواند تا رتبه هشتم بالا بیاید. ذوب‌آهن علی منصوریان هم این شانس را دارد که چند پله صعود کند. سپیدرود و علی کریمی هم می‌توانند از این فعل و انفعالات استفاده کرده و یک رتبه خودشان را از قعر جدول بالا بکشند.

برنده‌ها چگونه آغاز می‌کنند

پرسپولیس امسال نیم فصل اول را با برد سه بر یک برابر پارس‌جنوبی به پایان رساند. این تیم فصل گذشته نیز نیم‌فصل اول را با برد یک بر صفر برابر سپیدرود تمام کرد اما دراولین بازی دور برگشتش برابر فولاد به مساوی یک بر یک رسید. پرسپولیس البته در لیگ شانزدهم در هفته آخر نیم‌فصل سیاه جامگان را سه بر صفر برد و در هفته شانزدهم با یک گل از سد سایپا گذشت.

استقلال اما فصل گذشته نیم‌فصل اول را با برد سه بر صفر برابر سپاهان تمام کرد و در دور برگشت و اولین مسابقه با 4 گل صنعت نفت را شکست داد.

سپاهان اما نیم‌فصل امسال را با یک مساوی برابر استقلال خوزستان به پایان برد هر چند سال قبل بعد از آن هم در بازی آخر نیم‌فصل سه بر صفر به استقلال باخت و در اولین بازی نیم‌فصل دوم با سایپا مساوی کرد.

گلزن‌ترین هافبک‌ها

امین قاسمی‌نژاد هافبک تهاجمی تیم پدیده 6‌گل، محمد نوری هافبک پارس‌جنوبی با 4‌گل، مسعود شجاعی، محسن مسلمان و طالب ریکانی با 3 گل گلزن‌ترین هافبک‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر بوده اند.

بهترین وینگرها

با توجه به سبک بازی تیم‌ها وینگرها در فوتبال امروز ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای دارند. وحید خشتان وینگر راست استقلال خوزستان 5 گل، ساسان انصاری، علی دشتی و میلاد جهانی وینگرهای 4 گله لیگ برتر در نیم‌فصل اول هستند.

سه مدافع خطرناگ لیگ برتر

عزت‌ا... پورقاز مدافع وسط تیم سپاهان که امیر قلعه‌‌نویی از او گاهی در خط حمله و برای سر زدن استفاده می‌کند سه گل در این فصل برای تیمش زده است. جورجی ولسیانی نساجی نیز 3 گله است ضمن اینکه شجاع خلیل زاده نیز در این فصل دو گل زده و از بهترین مدافعان فصل بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز