خبرگزاری کار ایران

دشمنی با برانکو اینبار با شیوه جدید

علاقه کارلوس کی‌روش به امیر قلعه نویی (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۸۶

​اختلاف‌های کهنه کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ بر هیچ ‌کس پوشیده نیست. اختلافی که نه تنها سودی برای فوتبال ایران ندارد بلکه در آستانه جام ملت‌های آسیا ناامیدی را به همه ما هدیه می‌دهد. در اینکه اختلاف از کجا آغاز شده و چه کسی مقصر این همه بلبشو است، نقطه نظرات فراوانند اما کی‌روش راهی را پیش گرفته که انتهای آن نه مشخص است و نه روشن.

به گزارش ایلنا، کی‌روش در تازه‌ترین پیام اینستاگرامی خود متنی را منتشر کرده و از برخی مربیان حاضر در لیگ تقدیر کرده: « فوتبال بازی نقطه نظرهاست و ما خانواده فوتبال یاد می‌گیریم که در این بازی، با مخالفت‌ها در کمال احترام و هماهنگی موافق باشیم. بنده به شخصه همیشه شجاعت و شهامت دوستان همکار خود را تحسین می‌کنم؛ زمانی که آنها برای اصول و ارزش‌هایی که از منافع فوتبال حفاظت می‌کند، برمی‌خیزند و می‌جنگند. برای مثال علی پروین، علی دایی، امیر قلعه‌نویی، وینفرد شفر، جواد نکونام، یحیی گل‌محمدی، حسین کلانی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان. عذرخواهی بنده را پذیرا باشید چنانچه اسمی که می‌بایست در این فهرست از شجاعت و شخصیت والا وجود می‌داشت و نام نبردم.»

این پیام حاوی نکته‌های جالبی است. حضور امیر قلعه‌نویی در میان مربیان محبوب کی‌روش، هم عجیب است و هم غیرمعمول. همه می‌دانیم که اختلاف قلعه‌نویی و کی‌روش، به مدت‌ها قبل برمی‌گردد؛ جایی که قلعه‌نویی در مصاحبه‌های خود همیشه حرف از تیم ملی می‌زند و حمایت‌هایی که از مربی پرتغالی آن صورت می‌گیرد.

این جمله تکراری و پرکنایه از قلعه‌نویی نیز در ذهن‌مان است: «با یک باخت از تیم ملی برکنارم کردند اما خوشحالم که از کی‌روش حمایت می‌کنند.» او بارها از صحبت‌های کی‌روش نیز خرده گرفت و آنها را غیرمنطقی دانست اما مشخص است که حالا چرا به همکار محترم، باشخصیت و شجاع کی‌روش تبدیل شده است.

وقتی قلعه‌نویی با سه بازیکن غیرمجاز 7 امتیاز گرفت

متنی که کارلوس کی‌روش منتشر کرده، تحسین از مربیانی است که برای حفظ اصول، ارزش‌ها و منافع فوتبال برمی‌خیزند و می‌جنگند. منظور او از این متن، حمایت‌هایی است که برخی معتقدند درباره پرسپولیس لحاظ شده و وزارت ورزش هوای این تیم را بیشتر از سایرین دارد. حرف‌هایی که بیشتر شبیه یک توهم است تا اینکه واقعیت داشته باشد.

امیر قلعه‌نویی هفته قبل و بعد از پایان بازی سپاهان- پرسپولیس وقتی با پرسشی درباره قضاوت علیرضا فغانی مواجه شد، به او و پرسپولیس تاخت و گفت: «نمی‌دانم چرا فغانی آن پنالتی را به سود پرسپولیس گرفت. اگر می‌خواهند تیمی را قهرمان کنند، به ما بگویند که برای نایب‌قهرمانی تلاش کنیم.»

این صحبت‌های قلعه‌نویی علیه برانکو و پرسپولیس به مذاق کی‌روش خوش آمده و امیر را به مربی محبوب و همکار باشخصیت او بدل کرده. تا جایی که کی‌روش در پست اینستاگرامی خود و میان این همه مربی، عکس خودش و قلعه‌نویی را منتشر کرده است.

در میان همه نام‌ها، دو مربی مشهور حضور ندارند. برانکو ایوانکوویچ و علی کریمی. این دو منتقدان اصلی رفتار کارلوس کی‌روش هستند. اختلاف‌های کهنه باعث شده تا کی‌روش نامی از آنها نبرد و کریمی و برانکو در فهرست مربیان محبوب و همکاران محترم سرمربی تیم ملی قرار نگیرند.

این روزها، هر کس از برانکو و پرسپولیس انتقاد کند و علیه آنها حرفی بزند، در فهرست مربیان باشخصیت جای می‌گیرد. شاید عکس او هم در اینستاگرام کارلوس کی‌روش منتشر شود و تا مدت‌ها مورد لطف و محبت سرمربی تیم ملی قرار بگیرد.

برای مهدی رحمتی یک پیغام مهم داریم. اگر همین روند را ادامه و مصاحبه‌ علیه پرسپولیس را گسترش بدهد، شاید باز هم به دروازه‌بان محبوب کی‌روش تبدیل شود. آن وقت می‌توانیم امیدوار به حضور دوباره او در تیم ملی باشیم. این بهترین و آسان‌ترین راه بازگشت به تیم ملی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز