خبرگزاری کار ایران

آبی‌ها در تمام نیم فصل های اول

استقلال به دنبال تکرار لیگ پنجم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۸۸

استقلال نیم‌فصل اول لیگ برتر را در رتبه پنجم به پایان رساند

به گزارش ایلنا، استقلال نیم‌فصل اول لیگ برتر را در رتبه پنجم به پایان رساند، رتبه‌ای که قطعا برای این تیم قدیمی و هواداران پرشمارش رتبه راضی‌کننده‌ای به حساب نمی‌آید. هرچند استقلال در هفته‌های پایانی نیم فصل اول با نمایش فوق‌العاده‌ای که داشت همه را به آینده و حضورش در بین مدعیان اصلی قهرمانی امیدوار کرده است.

استقلال همان‌طور که گفته شد نیم فصل اول را خوب شروع نکرد اما هر چه از زمان بازی‌ها گذشت این تیم توانست به آن سبک و سیاق همیشگی‌اش نزدیک شده و تیم‌ها را یکی بعد از دیگری ببرد. هرچند آخرین بازی این تیم برابر پدیده به واسطه مشکلات حاصل از داوری با نتیجه مساوی به پایان رسید و اجازه نداد استقلال نیم‌فصل اول را در رتبه‌ای بهتر از پنجم به پایان برساند.

قهرمانی با 67/1 امتیاز

استقلال امسال با رتبه 66/1 در نیم فصل اول در رتبه پنجم قرار گرفت. این تیم دوبار دیگر در ادوار چهارم و هشتم به چنین میانگینی رسیده بود. این تیم در لیگ چهارم با میانگین 67/1 امتیاز در نیم فصل در رتبه دوم بود اما در پایان فصل به مقام سوم رسید.

اما در لیگ هشتم استقلال نیم فصل اول را با میانگین امتیازی مشابه 67/1 به پایان رساند اما در نیم فصل دوم نتایج خوبی که این تیم گرفت در نهایت موجب قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر شد. آیا استقلال می‌تواند امسال و در نیم‌فصل دوم نیز با کسب امتیازات لازم به مقام قهرمانی برسد؟ نمایش استقلال در هفته‌های اخیر بیانگر این است که این استقلال یک تیم خطرناک برای همه تیم‌ها و یکی از مدعیان درجه یک قهرمانی در نیم فصل دوم می‌تواند باشد.

نیم‌فصل‌های فاجعه‌بار

اولین نیم‌فصل وینفرد شفر با استقلال یک نیم‌فصل رویایی نبود اما این تیم نیم‌فصل‌های فاجعه بارتری هم داشته است. در دومین دوره لیگ برتر و با رولند کخ استقلال در نیم‌فصل اول 20 امتیاز و میانگین 53/1 امتیاز را کسب کرد و در پایان فصل در رتبه نهم قرار گرفت.

در هفتمین دوره لیگ، استقلال با مرحوم ناصر حجازی لیگ را شروع کرد و در نیم‌فصل اول میانگین 27/1 را به دست آورد. این تیم در پایان فصل اول نهم بود اما در پایان فصل در رتبه سیزدهم قرار گرفت. استقلال در ادوار نهم و دهم هم میانگین امتیازی 59/1 را کسب کرد هرچند در لیگ نهم در نیم فصل دوم و در لیگ دهم در نیم‌فصل سوم بود و در پایان فصل نیز به ترتیب در رتبه های سوم و دوم قرار گرفت. استقلال در لیگ چهاردهم هم در نیم فصل اول عملکرد خوبی نداشت و با میانگین 6/1 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت اما در نهایت ششم شد.

آبی‌های تهران در لیگ های شانزدهم و هفدهم نیز با علیرضا منصوریان نتوانستند نیم‌فصل‌های اول خوبی را رقم بزنند هرچند در نیم فصل دوم توانستند با بازی‌ها ونتایج خوب به جمع مدعیان برسند. منصوریان با استقلال در لیگ شانزدهم و در نیم فصل اول به میانگین امتیازی 47/1 رسید و در رتبه هفتم قرار داشت اما در پایان فصل نایب‌قهرمان شد.

در لیگ هفدهم و در نیم فصل اول استقلال نیم‌فصل اول را با میانگین امتیازی 33/1 و در رتبه هشتم به پایان رساند اما در پایان فصل و در رقابت شدید با ذوب‌آهن به رتبه سوم رسید.

نیم‌فصل‌های رویایی

استقلال در اولین فصل از ادوار لیگ حرفه ای در نیم‌فصل با میانگین 07/2 در رتبه اول قرار داشت اما در پایان فصل به خاطر شکست برابر ملوان قهرمانی را به پرسپولیس داد. در سومین دوره لیگ برتر میانگین 85/1 امتیاز را در نیم‌فصل کسب کرد و در پایان فصل و در رقابت شدید با پاس تهران به مقام دوم رسید.

اما اولین قهرمانی استقلال در پنجمین دوره لیگ برتر و در حالی به دست آمد که این تیم در نیم‌فصل اول میانگین 06/2 را کسب و بعد از ذوب‌آهن در رتبه دوم جای گرفت اما در پایان فصل اولین جام قهرمانی‌اش را بالای سر برد. این تیم در لیگ ششم هم در نیم‌‌فصل اول خوب بود و میانگین دو امتیاز را گرفت اما در آخر فصل رتبه‌ای بهتر از سوم نصیبش نشد. در این فصل صمد مرفاوی توانسته بود اختلاف زیادی را با پرسپولیس دنیزلی ایجاد کند اما نتایج ضعیف در نیم‌فصل دوم استقلال را از قهرمانی دور کرد.

این تیم یک بار دیگر هم نیم فصل اول خوبی در لیگ یازدهم داشت و در نیم‌فصل اول با میانگین 2/2 امتیاز به قهرمانی رسید اما در پایان فصل به مقام سوم رسید. استقلال در لیگ دوازدهم با میانگین 06/2 در نیم فصل دوم شد اما در نهایت و در پایان فصل دومین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را جشن گرفت.

بهترین نیم‌فصل اول استقلال در سال‌های اخیر نیز در فصل پانزدهم رقم خورد که این تیم با میانگین 2 امتیاز در نیم‌فصل دوم شد اما در آخر فصل به مقام سوم رسید.

تاثیرات نیم‌فصل‌ها در سرنوشت استقلال

استقلال در طول هجده دوره لیگ برتر بارها در نیم‌فصل اول خوب بوده و در نیم‌فصل دوم خوب نبوده یا بالعکس. برخی مواقع هم این تیم در هر دو نیم‌فصل خوب یا بد بوده است. این تیم تا قبل از این فقط یک بار نیم‌فصل را در رتبه پنجم به پایان برده بود و آن هم در لیگ چهاردهم بود که در پایان فصل استقلال در رتبه ششم قرار گرفت. اما در بسیاری مواقع استقلال توانسته نیم‌فصل دوم بهتری داشته باشد مثل ادوار هشتم، دهم، شانزدهم و هفدهم که این تیم در نیم‌فصل دوم توانسته بازگردد و حتی به مقام قهرمانی هم برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز