خبرگزاری کار ایران

قهر صوری؛‌ پرده جدید نمایش فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۹۰۱

15 آذر آخرین مهلت حضور مدیران بازنشسته آمد و رفت اما فقط یک مدیر بازنشسته از فدراسیون فوتبال جدا شد.

به گزارش ایلنا، بعد از کنار رفتن محمدرضا ساکت به نظر می‌رسد تکلیف اعضای هیات رییسه نیز باید تا روز شنبه روشن شود. نفراتی مثل محمود اسلامیان، علی کفاشیان، کاظم طالقانی، حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان و ...  نفرات بازنشسته هیات رییسه هستند که تکلیف آنها باید روشن شود. از طرفی هیچکدام از این نفرات تا امروز اعلام نکرده‌اند قصد کناره‌گیری دارند و از طرف دیگر قانون باید در مورد این افراد اجرا شود. محمود اسلامیان که خودش ریاست هیات مدیره کارخانه فولاد مبارکه اصفهان را بر عهده داشت روز 14 آبان ماه گذشته از این سمت استعفا کرده و به نظر می‌رسد این استعفا بی‌دلیل با بحث بازنشستگی وی در آن کارخانه و همچنین مسائل قانونی نبوده است.

شنیده می‌شود برخی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال با مهدی تاج اختلافاتی مبنی بر ماندن وی در فدراسیون پیدا کرده‌اند و در نشست اخیر هیات رییسه قبل هم پیرامون این موضوع بحث شده است. گفته می‌شود تعدادی از اعضای هیات رییسه قصد دارند از سمت خود استعفا بدهند و در این بین علی کفاشیان به خاطر پستی که در AFC دارد مردد است. با این شرایط مشخص نیست آیا اعضای هیات رییسه حاضر هستند بدون سر و صدا از سمت خود کنار بکشند یا خیر. در جلسه اخیر هیات رییسه فدراسیون فوتبال که چند روز پیش برگزار شد، اعضا با اشاره به ارسال دو نامه قبلی به وزیر ورزش و جوانان مبنی بر ادامه فعالیت هیات رییسه فدراسیون بار دیگر ضمن تأکید بر رعایت قانون و اولویت بودن آن اعلام کردند در انتظار اعلام نظر وزیر ورزش و جوانان جهت ادامه فعالیت خود هستند تا طبق نظر وزیر ورزش عمل شود اما سکوت وزیر ورزش بر ابهامات افزوده است. گفته می‌شود مهدی تاج روز پنجشنبه و در آخرین روز حضور بازنشستگان در رأس کار، در اعتراض به سکوت و سکون وزارت ورزش در دو ماه اخیر و همچنین بی‌تفاوتی و بی‌مهری به تیم‌های ملی به‌ویژه تیم ملی آن هم در آستانه جام ملت‌ها و بی‌پاسخ ماندن نامه‌های فدراسیون فوتبال از سوی او، تصمیم به عدم‌حضور در فدراسیون فوتبال با وجود قانونی بودن ادامه حضورش گرفته که البته نباید این شایعات را چندان جدی گرفت. از سوی دیگر مسعود سلطانی‌فر فعلا ترجیح داده درباره ماجرای فدراسیون فوتبال حرفی نزند و نامه‌های فدراسیون را هم بی‌پاسخ بگذارد. همین موضوع باعث شده همه چیز در ابهام باشد؛ اینکه تاج هفته آینده به فدراسیون خواهد رفت یا نه هنوز مشخص نیست اما هیچ بعید نیست با توجه به اتفاقات اخیر و عدم‌حضور در فدراسیون در روز جاری، این روند ادامه‌دار باشد. اگرچه روز جمعه شایعاتی مبنی بر استعفای تاج منتشر شد اما به نظر نمی‌رسد چنین اتفاقی رخ داده باشد و اینکه او در اعتراض به بی‌تفاوتی وزارت ورزش تصمیم به عدم‌حضور در محل کارش گرفته بیشتر شبیه یک نمایش است.

در عین حال از مجلس و قوه قضاییه خبر می‌رسد قانون منع به کارگیری بازنشستگان با حساسیت و سختگیری در حال نظارت است و کسانی که تن به اجرای آن ندهند، مورد تنبیه جدی قرار خواهند گرفت. از این رو بخشی از احتیاط‌های وزارت ورزش و سکوت وزیر در روزهای گذشته به همین دلیل است چراکه او نمی‌خواهد با این مساله حقوقی درگیری جدی پیدا کند. با این حال شایعه استعفای تاج باعث شده درباره گزینه جانشینی‌اش هم اخبار و شایعاتی به گوش برسد.

بعد از شایعه استعفای تاج گفته شد محمود شیعی جانشین او شده که این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا اعضای هیات رییسه قصد دارند به کارشان ادامه دهند یا خیر گفت: «فکر نمی‌کنم اینطور باشد. قرار شده وزارت ورزش در این باره نظرش را اعلام کند که آنها به چه شکل کارشان را انجام دهند.»

او در پاسخ به اینکه تکلیف این قضیه باید تا پانزدهم مشخص می‌شد گفت: «باید عاقلانه در این مورد عمل کنیم تا خدایی ناکرده بحث تعلیق که خط قرمز ما است به وجود نیاید. اعتقاد من این است که به هیچ عنوان نباید به بحث تعلیق فکر کرد و به اطراف آن برویم. ما باید دست به دست هم دهیم تا این اتفاق برای کشورمان رخ ندهد.»

مدیر عامل باشگاه پیکان درباره اظهارنظر یکی از خبرنگاران که عنوان شده پشت پرده توافقاتی بین وزارت ورزش و مسوولان فدراسیون انجام شده تا فقط اعضای هیات رییسه از کار برکنار شوند و رییس فدراسیون به کارش ادامه دهد تا از این طریق فدراسیون از بحث تعلیق مصون بماند گفت: «ما در آخرین جلسه‌ای که در هیات رییسه داشتیم قرار شد پیرو نامه‌ای که دو ماه قبل آقای تاج برای وزیر ورزش فرستاده بودند موضع آقایان را متوجه شوند و بتوانند کار کنند اما هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده است.»

شیعی همچنین در ارتباط با اینکه مجلس اعلام کرده آقایانی که بعد از تاریخ 15 آذر بازنشسته باشند و به کارشان ادامه دهند به نوعی مرتکب جرم شده‌اند گفت: «این موضوع را باید ببینیم که چطور مسوولان قضایی ارزیابی می‌کنند. تاکید من این است که قانون باید اجرا شود. هیچ حرفی هم در این مساله نیست. هر فردی هم که خارج از قوانین عمل کرده قطعا قانونگذار و قوه قضاییه در موردش تصمیم می‌گیرند. هر تشخیصی هم که آنها بدهند باید قابلیت اجرایی داشته باشد.»

هدایت‌ا... ممبینی دیگر عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم درباره استعفای تاج بعد از بی‌پاسخ ماندن نامه هیات رییسه به وزارت ورزش می‌گوید: «وزارت ورزش قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها را مصوب نکرده و مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است. وزیر ورزش با فدراسیون فوتبال همکاری کرده و ارتباط خوبی بین این وزارتخانه و فدراسیون بوده و خواهد بود. وزیر ورزش فرد فوتبالی است و با توجه به اینکه، کمترین تنش‌ها در دوران او اتفاق افتاده است، تا زمانی که مسعود سلطانی‌فر باشد، رابطه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خوب خواهد بود، چون وزیر فوتبالی است.»

او در در پاسخ به این سوال که تکلیف اعضای بازنشسته هیات رییسه چه خواهد شد گفت: «قانون تکلیف را مشخص کرده و همه باید به آن احترام بگذارند، از طرفی مسائل بین‌المللی باید در نظر گرفته شود. به طور حتم، تدابیر خوبی در وزارت ورزش اندیشیده شده تا این موضوع حل شود.»

انتظار می‌رود تا فردا سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا دهند وگرنه فوتبال ایران در فاصله کمتر از یک ماه مانده به جام ملت‌ها با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز