خبرگزاری کار ایران

توافقات در فدراسیون برهم خورد؛ استعفای دسته جمعی تازه‌ترین راهکار!

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۸۵۸

در شرایطی که فدراسیون‌نشینان قصد دارند با فشار فدراسیون جهانی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان فرار کنند، اما به نظر می‌رسد پافشاری مجلس تنها درهای خروج را روبروی آنها قرار داده است.

به گزارش ایلنا، روز شنبه در جلسه هیات رییسه فدراسیون مصوب شد با چراغ سبز کمیته المپیک، اعضا به دلیل عدم دریافت حقوق و حضور نیمه وقت بر سر کار خود باقی بمانند. ضمنا در این توافق داخلی مقرر شد در یک پست مهم(دبیرکلی) نفر تازه‌ای به فدراسیون بیاید اما حالا این توافق به هم خورده است.

موضوعی که روز سه‌شنبه طی نامه‌ای دیگر ملغی اعلام و به تاج گفته شد تمامی اعضای بازنشسته هیات رییسه هم باید استعفا دهند. هر چند رییس فدراسیون شخصا می‌تواند در راس کار باقی بماند اما ظاهرا از تاج خواسته شده با برگزاری مجمع فوق‌العاده و با حالتی بسیار محترمانه، کناره‌گیری خود از ریاست فدراسیون را اعلام کند و دست وزارت ورزش را برای انتخاب فرد جدید باز بگذارد که البته رییس اصفهانی فوتبال ایران تمایلی به پذیرش این دستورات ندارد و قصدش همراهی با هیات رییسه برای استعفاست. گفته می‌شود مهدی تاج همراه با هیات رییسه ۱۰ نفره فدراسیون تصمیم گرفته‌اند تا روز اجرای رسمی قانون منع به کارگیری بازنشستگان (15 آذر) بر سر کار باقی بمانند و سپس همگی با هم استعفا خواهند داد که در صورت رخ دادن این اتفاق، فوتبال ایران به احتمال فراوان و با توجه به حساسیت فیفا روی این موضوع به تعلیق نزدیک خواهد شد. در روزهای گذشته در حالی دستور برگزاری مجمع فوق‌العاده به تاج ابلاغ شده که او مشخصا تمایلی به این کار ندارد و شاید پایان این ماراتن همان استعفای جمعی باشد؛ اتفاقی که غیرقانونی هم نیست. با وجود این مهدی تاج در تازه‌ترین مصاحبه‌اش درخصوص بحث اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اینکه آیا مدیران بازنشسته این فدراسیون سمت‌های خود را ترک خواهند کرد، گفته است: «از 9 عضو هیات رییسه 6 نفر بازنشسته هستند. اینکه قانون بگوید این افراد باید بروند یا حضورشان در هیات رییسه شغل است، تفاوت دارد. چون این افراد از فدراسیون پول نمی‌گیرند اما اگر حضورشان در هیات رییسه شغل محسوب شود یک تعریف دارد و اگر شغل محسوب نشود، تعریف دیگری خواهد داشت. همه این مسائل را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم. وزارت ورزش هم دنبال برنامه‌ریزی است که بتواند راه‌ حل منطقی برای این کار بدهد.»

رییس فدراسیون فوتبال در این گفت ‌و گو که از برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان پخش می‌شد در پاسخ به این سوال که در نهایت قانون در فدراسیون فوتبال به چه شکل برگزار می‌شود، گفت:«فدراسیون فوتبال بالاتر از قانون نیست. برای من هم قانون حاکمیت اصلی است، همه باید به قانون احترام بگذارند و اجرای قانون برای همه الزام دارد. روی این ماجرا بحثی نداریم اما بحث دوم بحث بازنشستگی است که تا الان هم که در فدراسیون فوتبال مانده‌ایم طبق قانون بوده است، چون هنوز قانون اجرا نشده است. زمانی هم که مهلت قانونی آن فرا برسد، اگر قانون اجازه ندهد هیچ ‌کس نمی‌تواند در فوتبال بماند. هرکس باید به کار خودش بپردازد و فدراسیون هم باید طبق قانون اداره شود نه با بی‌قانونی.»

او ادامه داد: «دوره‌ای در فولاد مبارکه کار می‌کردم و یک زمان خودم به این نتیجه رسیدم که اعلام بازنشستگی کنم، در حالی که هنوز خدمت من پر نشده بود. در قانون تصدی شغل داریم و با اینکه حقوق نمی‌گیرم اما اگر بازنشسته باشید، شغل را هم نمی‌توانید اشغال کنید.»

تاج در خصوص اینکه آیا مسوولان فیفا در این خصوص اخطاری به فدراسیون فوتبال داده‌اند یا نه و همچنین انتشار فیلم مصاحبه رییس فیفا با عادل فردوسی‌پور که به صراحت در این زمینه صحبت کرده بود، گفت: «فیلم مصاحبه آقای اینفانتینو را همه داشتند اما کسی در این مدت آن را منتشر نکرده بود. این فیلم توسط یکی از نمایندگان محترم مجلس منتشر شد، چون ما خودمان هم نمی‌خواستیم این مصاحبه در فضای مجازی التهاب ایجاد کند. حتی پاسخ نامه خانم فاطیما، دبیرکل فیفا را نداده‌ایم، چون می‌دانیم اگر به این نامه پاسخ بدهیم، چه نتیجه‌ای عاید خواهد شد. تمام همکاری‌های لازم را کرده‌ایم، چون اعتقاد داریم کشور و فوتبال کشور نباید آسیب ببیند.»

مهدی تاج در تمام مصاحبه‌های اخیر خود بر ادامه راه فدراسیون‌نشین‌ها در مسیر قانون تاکید کرده و اینگونه به نظر می‌رسد که او و هیات رییسه فقط در انتظار تصمیم‌گیری وزارت ورزش مانده‌اند و عملا اقدامی نمی‌کنند اما مدام با پیدا کردن راهکارهای قانونی دنبال این هستند تا به حضور دسته‌جمعی‌شان در فدراسیون فوتبال ادامه دهند و شاید پخش شدن شایعه استعفای دسته‌جمعی ایشان و خطر تعلیق نیز در همین راستا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز