خبرگزاری کار ایران

آثار میزبانی فینال لیگ قهرمانان ادامه دارد/ و حالا یک داستان هیجان انگیز؛ پیش به سوی جام ملت های 2023 در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۷۸

وزیر ورزش و جوانان مدعی شد ایران برای میزبانی جام ملت های 2023 ورود خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، همین چند روز پیش بود که لیتوانی میزبان جام جهانی 2020 فوتسال شد و ما که جزو کاندیداها بودیم؛ بازهم شکست خوردیم. البته که به سان گذشته با بهانه ای از این دست که نوبت آسیا برای میزبانی نبود به قول معروف سر خودمان را شیره مالیدیم ولی نباید فراموش کرد که برای اولین بار نبود که چنین اتفاقی برای ورزش ایران رخ می دهد. 

اما در میان همه این شکست های چند سال اخیر، فینال آسیا چراغی بود که در تاریکی دل همه ما روشن شد و نشان داد اینقدرها هم دست و پابسته نیستیم.  دقیقه نودی بودن ماجرا و همچنین اینکه ای اف سی مسئول برگزاری مسابقه فینال بود را کنار بگذاریم. واقعا ما هم میزبانی آبرومندانه و خوبی داشتیم. یک همت دسته جمعی و جهادی که نتیجه اش برگزاری یک اختتامیه شیک و جذاب بود. شاید خیلی از ما فکرش را نمی کردیم روزی چنین جشنی و مسابقه ای در کشورمان برگزار شود. اعتماد به نفس ها به ته دیگ خورده بود. کم کم به این باور رسیده بودیم که ما نمی توانیم. شکست های پی در پی در راه کسب میزبانی مسابقات مختلف نه فقط فوتبالی، نا امیدمان کرده بود. با این حال یک شانس و همچنین حضور پرسپولیس در فینال کمک کردند تا قرعه برای بازی برگشت به ایران برسد و ما نشان دادیم با برطرف کردن مسائلی پیش پا افتاده می توانیم میزبانی بزرگترین ایونت های فوتبالی را داشته باشیم.

خیلی ها وقتی وارد استادیوم‌آزادی شدند؛ باورشان نمی شد. مگر ممکن بود؟ از گیت های ورودی ورزشگاه و مشعل دوباره روشن شده تا صندلی های نونوار شده و سرویس های بهداشتی پیدا شده و ...همه چیز تغییر کرده بود. در یک زمان کوتاه بیشترین تفاوت ایجاد شد و نشان داد ما هم می توانیم؛ البته اگر بخواهیم و صد البته اگر فورس و اجباری بالای سرمان باشد. 

در همین شیش و بش بودیم که مسعود سلطانی فر ادعای بزرگی را مطرح کرد و گفت ایران برای میزبانی جام ملت های 2023 اقدام خواهد کرد و وارد کارزار می شود. ادعایی که در قدم اول شاید این گمان را به وجود بیاورد که بازهم این ادعا، در حد حرف باقی می ماند و تلاش خاصی برای به دست‌اوردنش نخواهد شد. مگر جام ملت های 2019 نبود که می خواستیم آن را تصاحب کنیم؟ کفاشیان چقدر روی این اتفاق مانور داد و در نهایت به رقیب آن سمت خلیج فارس قافیه را باختیم. اما این بار انگار داستن فرق دارد. میزبانی بازی برگشت فینال این اعتماد به نفس را به داد که امکان میزبانی مسابقات و تورنمنتهای بزرگ هم هست. حتی شیخ سلمان و اینفانتینو هم به عینه دیدند و لذت بردند. ورود بانوان به طور کامل، روز به روز به واقعیت نزدیک تر می شود و این یک گام بزرگ در راه کسب میزبانی خواهد بود و یکی از موانع بزرگ از سر راه برداشته می شود.

سلطانی فر در حاشیه افتتاح ورزشگاه فولاد آره نا گفت: با مجموع این ورزشگاه ها شرایطی بوجود آمده که مسابقات جام ملت های آسیا در ایران میزبانی شود که درخواست میزبانی جام ملتهای ٢٠٢٣ را هم ارائه کرده ایم و امیدوارم با این استادیوم ها مجوز میزبانی مسابقات بزرگ را بتوانیم دریافت کنیم.

وی ادامه داد: شرایط ایران در زمینه نرم افزاری هم خوب است. در همین بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف 18 روز محقق شد در حالی که در شرایط عادی این کار 4 ماه زمان لازم داشت. الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی محقق شد و در ظرف 18 روز کار ارزنده ای انجام شد و در زمینه برگزاری هم که در حد الزامات بین المللی بود و مورد ارزیابی محافل بین المللی قرار گرفت جای هیچ حرف و بحثی نگذاشت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطرنشان کرد: در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا، جدا از بحث امکانات، رفتار خوب تماشاگران نیز نمود ویژه‌ای داشت و  در کنار  کار ارزنده تیم پرسپولیس و رسیدن به فینال با تیمی که تقریبا ۱۳ بازیکن در اختیار داشت. رفتار تماشاگران نشانگر یک بلوغ فکری بود چرا که با توجه به اینکه تیم آنها جام نگرفت اما ،درک تماشاگران و واکنش‌های مثبتشان نشان دهنده این واقعیت است که برخی ناهنجاری های گذشته کاهش یافته و همه پرسپولیس را در حد قهرمان تحلیل کردند.
 

حالا باید دید وزیر ورزش و جوانان می تواند این کار مهم را هدایت و هندل کند یا بازهم باید این صحبت را کنار دیگر اظهار نظرهای بایگانی شده مسئولان ورزش کشورمان بگذاریم که وقتی همه داغ هستند نکته ای را متذکر می شوند اما وقتی شور و شوق آن مساله فروکش کرد؛ آنها هم ادعایشان را فراموش می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز