خبرگزاری کار ایران

هومن افاضلی: فوتبال پایه ایران چرخه معیوبی دارد / برای نخبه یابی نیاز به بودجه زیادی داریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۹۹۰

هومن افاضلی معتقد است ساختار جذب و ورودی بازیکنان به فوتبال و ارائه آموزش به آنها باید به طور اساسی تغییر کند

به گزارش ایلنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو با موضوع ناکامی های پی در پی تیم های ملی پایه ای و تحلیلی بر آن و با حضور هومن افاضلی مربی فوتبال روانه آنتن شد.

افاضلی در مورد تیمهای فوتبال پایه اظهار داشت: ما شاهد چرخه معیوبی در تیم های پایه هستیم و تا زمانی که پایه این چرخه اصولی نباشد موفقیتی حاصل نخواهد شد. چراکه موفقیت با تداوم معنی پیدا می کند و به همین خاطر انتخاب محدود و مقطعی تیم های ما برای جام جهانی در طی یک پروسه 30 ساله به معنای موفقیت نیست.

وی در ادامه این مطلب افزود: پتانسیل کشور ما از جهت جمعیت زیاد کشور و میزان علاقمندی مردم کشورمان به فوتبال فوق العاده است که به هیچ وجه با کشورهای اطراف و حتی کشورهای آسیایی قابل مقایسه نیست.  در گذشته مربیان در زمین های فوتبال بازیکنان خود را انتخاب می کردند اما الان این بستر از بین رفته و بستر بر مبنای مالی فراهم شده است. یعنی بازیکنانی که از نظر مالی توانایی بیشتری دارند از شانس بیشتری برای ماندن در فوتبال برخوردار هستند.

افاضلی عنوان کرد: سیستم و ساختار مناسبی برای جذب بازیکنان با استعداد و علاقمند وجود ندارد. کمیته جوانان طرحی را ارائه داد تا بر اساس آن، ساختار مسابقات تیم های جوانان و نوجوانان را تغییر دهد اما به جایی نرسید. اجرای طرح به اراده اجرا و بودجه نیاز دارد. در شرایطی که بودجه سالیانه فدراسیون 46 میلیارد تومان است و در حال حاضر هم سرمربی تیم ملی تا مسابقات آذر ماه 40 میلیارد پول طلب کرده دیگر پولی باقی نمی ماند که به کارهای دیگر برسد. 

وی افزود: ساختار جذب و ورودی بازیکنان به فوتبال و ارائه آموزش به آنها باید به طور اساسی تغییر کند.  کل افراد در یک سیستم و مجموعه باید تفکر و رویکرد واحد و هماهنگ با یکدیگر داشته باشند. فدراسیون فوتبال برای تاثیرگذاری اساسی و نه به صورت مقطعی باید طرحی را برای مراکز نخبه یابی اجرا کند که بودجه قابل قبولی برای آن در نظر گرفته شود. ضمن اینکه در هر طرح خود باید آموزش و پرورش و وزارت ورزش را نیز دخیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز