خبرگزاری کار ایران

مورینیو: مدافعان یوونتوس باید در دانشگاه هاوارد تدریس کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۳۱

ژوزه مورینیو می‌گوید منچستریونایتد باید خوب خرج کند اگر می‌خواهد دوباره به جمع بزرگان اروپا راه پیدا کند. منچستریونایتد با تک گل پائولو دیبالا در خانه به یوونتوس باخت و حالا از قهرمان ایتالیا که هر سه بازی‌اش را برده، پنج امتیاز عقب است.

به گزارش ایلنا، ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد گفت: «یوونتوس هفت سال است که قهرمان ایتالیا می‌شود. هفت قهرمانی متوالی و دو فینال لیگ قهرمانان در چهار پنج سال گذشته و باز هم راضی نیستند و بیشتر می‌خواهند. آنها گونسالو ایگواین را با ماریو مانجوکیچ و دیبالا داشتند اما بیشتر می‌خواستند. رونالدو را گرفتند. آنها آندره‌آ بارتزالی را دارند، جورجو کیه‌لینی و دانیله روگانی را دارند اما راضی نیستند و لئوناردو بونوچی را برمی‌گردانند. همیشه به دنبال بهترین بازیکنان جهان هستند؛ یک باشگاه بسیار بزرگ با سابقه‌ای بزرگ همچنین با انگیزه‌ای بزرگ برای داشتن آینده‌ای بزرگ. آنها تمام تلاششان را برای بردن انجام می‌دهند نمی‌گویم فقط لیگ قهرمانان، فکر می‌کنم به دنبال سه‌گانه هستند چون آنها معمولا در ایتالیا قهرمان می‌شوند. از بخت بد این تیم تنها سه‌گانه دیگر ایتالیا در تیم ما (اینتر سال 2010) به دست آمد اما فکر می‌کنم خیلی به آن نزدیک هستند.»

او به سوالی درباره روند پیشرفت منچستریونایتد اینطور پاسخ داد: «به سطح یوونتوس برسیم؟ سطح بارسلونا؟ سطح رئال مادرید؟ چطور می‌توانیم به این سطح برسیم؟ سطح منچسترسیتی؟ چطور ممکن است؟ بله با بهترین بازیکنان می‌شود هرچند آسان نیست چون خیلی از بازیکنان طراز اول به این تیم‌ها تعلق دارند اما ما با آنچه داریم کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم پیشرفت داشته باشیم. به‌عنوان مثال، می‌توانم بگویم کیه‌لینی و بونوچی فوق‌العاده بودند اما درباره کریس اسمالینگ و ویکتور لیندلوف باید بگویم بازی مثبتی داشتند. نخستین بار است که ویکتور در مسابقه‌ای در چنین سطحی بازی می‌کند، او مثبت بود. لوک شاو بازی بزرگی را پشت سر گذاشت و تجربه خوبی به دست آورد. همینطور مارکوس رشفورد، آنتونی مارسیال و روملو لوکاکو که فکر می‌کنم فصل دومش در لیگ قهرمانان باشد. بنابراین ما کار می‌کنیم، سخت هم کار می‌کنیم، تلاش می‌کنیم بازیکنان را پیشرفت بدهیم اما کیفیت، کیفیت است. تاکید می‌کنم کیفیت در فوتبال از همه جهات است وقتی می‌گویم کیفیت منظورم بازیکن خلاق یا فنی نیست. کیه‌لینی و بونوچی واقعا فنی هستند اما بازیکنان من از آنچه دارند خیلی راضی هستند. کیه‌لینی و بونوچی می‌توانند در دانشگاه هاروارد تدریس کنند که یک مدافع میانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.»

مورینیو در تابستان گذشته 68 میلیون پوند برای آوردن سه بازیکن خرج کرد- او از 2 سال قبل که به اولدترافورد آمده روی هم 400 میلیون پوند هزینه روی دست باشگاه گذاشته- اما نتوانست یک مدافع میانی خوب به تیمش اضافه کند. فرد روی نیمکت بود، دیوگو دالوت مصدوم بود و لی گرانت، دروازه‌بان ذخیره تیم روی سکوها نشسته بود و برای همین هیچ یک از خریدهای تابستانی یونایتد مقابل یوونتوس بازی نکردند. یکی از خریدهای کلیدی مورینیو، روملو لوکاکو هم خارج از فرم است و هشت بازی پیاپی است که گل نزده و این از زمان انتقال 75 میلیون پوندی‌اش از اورتون به یونایتد در تابستان سال قبل بی‌سابقه است. لوکاکو یکشنبه باید با تیم قبلی‌اش بازی کند و مورینیو نگران است: «انتقادی در کار نیست و کاملا بازیکنی که یک حرفه‌ای تمام عیار است و با همه وجودش برای موفقیت تیم تلاش می‌کند، درک می‌کنیم اما باید بپذیریم که الان وضعیت خوبی نیست. فقط موضوع گل زدن نیست بلکه خودباوری، حرکات، ضربات و بازی ترکیبی‌اش مشکل دارد به هر حال او مهاجم ما است و توانایی‌اش را باور داریم. می‌توانیم رشفورد را آنجا بازی بدهیم اما در این صورت بال نداریم چون در حال حاضر شرایط سختی داریم. لوکاکو سختکوش است و گلزنی‌اش را دوباره شروع می‌کند و اعتماد به نفسش هم برمی‌گردد.»

در گروه H والنسیا دو امتیازی و یانگ بویز یک امتیازی است و مورینیو اعتراف کرد وقتی قرعه تیمش مشخص شده می‌دانسته باید برای دومی با والنسیا رقابت کند: «می‌دانستیم باید برای دوم شدن در گروه با والنسیا مبارزه کنیم. ما با یکی از بزرگترین مدعیان قهرمانی اروپا بازی کردیم و تلاش زیادی کردیم که نتیجه دیگری به دست آوریم. با تلاشی که کردیم شایسته یک امتیاز بودیم اما این اتفاق نیفتاد. در نیمه دوم جسورانه‌تر بازی کردیم اما واقعا گزینه دیگری روی نیمکت برای خط حمله نداشتیم. هیچ گله‌ای از بازیکنانم ندارم، آنها تلاششان را کردند و یکشنبه مسابقه دیگری در پیش داریم.»

یونایتد یک بار دیگر در ترافیک گیر کرد. این تیم که به خاطر دیررسیدن به بازی قبلی خود با والنسیا جریمه شد، درست سر وقت به بازی سه‌شنبه رسید و مورینیو تصمیم گرفت از اتوبوس پیاده شود و نیم مایل را در میان جمعیت راه رفت.

منابع: دیلی میل و خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز