خبرگزاری کار ایران

در زمین بازی فرماندهی با من است؛

کواچ: ایتالیایی‌ها از سرویس‌های بازیکنان ایران می‌ترسند / من ژنرال بازیکنان نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۲۱

ظریف یکی از بهترین لیبروهای جهان است و به این دلیل با او برای بازگشتش به تیم ملی صحبت کردم، اما گفت مصدوم است. به این دلیل در حال حاضر با تیم ب کار می کند تا برای مسابقات بعدی آماده شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به اینکه ایتالیایی ها از سرویس های موجی بازیکنان ایران می ترسند از مردم ایران خواست از تیم ملی کشور خود حمایت کنند زیرا بازیکنان در حضور آنها عملکرد بهتری ارائه می کنند.

به گزارش ایلنا، اسلوبودان کواچ که در کارنامه خود عناوینی مانند طلا و برنز بازی های المپیک به عنوان بازیکن و کسب عنوان بهترین مربی لیگ ایتالیا و دو قهرمانی لیگ صربستان را در اختیار دارد پس از قطع همکاری فدراسیون والیبال ایران با خولیو ولاسکو، هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده گرفت.

کواچ که به بوبو یا بوبان معروف است ۲۰ اردیبهشت پس از کسب مقام نایب قهرمانی لیگ ایتالیا وارد تهران شد و در نخستین روز حضورش هدایت ملی پوشان ایران را مقابل استرالیا بر عهده گرفت. از آن روز تا کنون کواچ فرصت زیادی برای تمرین با شاگردان جدیدش نداشته اما آنها را در چند مسابقه تدارکاتی مقابل استرالیا، بلغارستان و صربستان محک زده است. با وجود مدت کوتاهی که از حضور این مربی جوان صربستانی در تیم ملی ایران می گذرد، او رابطه بسیار خوبی با بازیکنان برقرار کرده، البته کواچ در تمرینات جلوه دیگری از شخصیت خود را نیز نشان می دهد و گاهی با عصبانیت زیاد بر سر بازیکنان فریاد می زند تا اشتباهات خود را تکرار نکنند.

تیم ملی والیبال ایران در پایان دو اردوی تدارکاتی در بلغارستان و صربستان، با ۱۳ بازیکن راهی تریسته می شود تا ۹ خرداد نخستین بازی خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ را برگزار کند.

اسلوبودان کواچ درباره شرایط تیم ملی ایران در آستانه سفر به ایتالیا اظهار داشت: در شرایط سختی قرار داریم زیرا باید در رقابت های مهمی شرکت کنیم. با توجه به فرصتی که داشتیم، هفت مسابقه تدارکاتی برگزار کرده ایم که در آنها توانستم شناخت خوبی از بازیکنان کسب کنم.

وی افزود: همه باید مقداری تحمل داشته باشند و صبر کنند چون برای ایجاد تغییرات در تیم نیاز به کمی زمان داریم. به عنوان مثال در آخرین مسابقه تدارکاتی مقابل صربستان بازی خیلی خوبی برگزار کردیم اما اشتباهات زیادی داشتیم. تیم هایی که من مربیگری آنها را بر عهده دارم اینگونه بازی نمی کنند.

کواچ خاطرنشان کرد: در انتخاب بازیکنان اصلی کار سختی داشتم چرا که رقابت نزدیکی بین بازیکن وجود داشت و زمان زیادی هم نداشتیم. برخی بازیکنان در مسابقات تدارکاتی تیم ملی یک روز خوب بودند و روز دیگر ضعیف کار کردند. با توجه به اینکه تیم ملی باید چهار مسابقه در کشورهای ایتالیا و برزیل برگزار کند انتخاب ۱۲ بازیکن بسیار سخت است.
وی گفت: دستیارانم حسین معدنی و اسلوبودان چورا در این شرایط سخت کمک زیادی به من کردند و ما در کنار هم تلاش زیادی کردیم و در نهایت ۱۳ بازیکن را انتخاب کردیم که در حال حاضر شرایط بهتری برای بازی در تیم ملی دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: با ۱۵ بازیکن به اردوی بلغارستان و صربستان سفر کردیم، اما رحمان داودی و مهدی مرندی از جمع بازیکنان کنار گذاشته شدند. این دو بازیکن باید به تهران بازگردند و در تیم ب سخت کار کنند تا برای بقیه مسابقات لیگ جهانی آماده شوند. میلاد عبادی‌پور و سامان فائزی دو بازیکن جوان که در این اردو با عملکرد بسیار خوب خود من را شگفت‌زده کردند را در ترکیب تیم ملی حفظ کرده‌ام. فکر می‌کنم این دو بازیکن برای همه سورپرایز بزرگی باشند.

کواچ خاطرنشان کرد: در بازی آخر مقابل صربستان تیمی که قرار است در دیدار مقابل ایتالیا بازی کند را به میدان فرستادم که این دو بازیکن جوان در آن حضور داشتند. سایر بازیکنان تجربه بالایی دارند ولی من اعتقاد دارم یک‌سال بازی کردن در لیگ جهانی برای کسب تجربه حضور در این مسابقات کافی نیست.

وی درباره حضور ایران در لیگ جهانی گفت: در رقابت‌های امسال شرایط خوبی از نظر برنامه ریزی داریم زیرا ۴مسابقه در خارج از کشور داریم و سپس به ایران باز می‌گردیم تا از ۳ تیم میزبانی کنیم. می‌دانم بازیکنان ایران در بازی‌های خانگی ۲۰ تا ۳۰ درصد بهتر بازی می‌کنند و می‌توانیم مقابل تیم‌های بزرگ هم در دیدارهای خانگی خود پیروز باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: چیزی که دوست ندارم این است که بازیکنانم در طول مسابقه زیاد حرف می زنند و باید این مسئله را تغییر دهیم. اگر قرار باشد در طول بازی کسی حرف بزند آن فرد مربی است و بازیکنان فقط باید بازی کنند. کاپیتان تیم باید مراقب باشد که بازیکنان فقط بازی کنند و تمرکز خود را از دست ندهند.

وی درباره برگزاری اردوهای تدارکاتی در اروپا گفت: فدراسیون والیبال اردوی بلغارستان و صربستان را برنامه ریزی کرد تا تیم ملی ایران برای شرکت در لیگ جهانی آماده شود زیرا والیبال در اروپا با ایران متفاوت است و سرویس های قدرتی و پرشی زیادی می بینید که در ایران وجود ندارد.

کواچ ادامه داد: این مسئله فرصت تمرین را برای ما فراهم کرد تا برای مسابقات لیگ جهانی آماده شویم. در مسابقاتی که مقابل بلغارستان و صربستان برگزار کردیم به تدریج بهتر شدیم و حالا آماده رویارویی با ایتالیا در نخستین مسابقه خود در لیگ جهانی هستیم.

وی افزود: بازیکنان ایران به خصوص جوان ها تجربه زیادی در لیگ جهانی ندارند و باید بدانند که برای هر توپ مبارزه کنند و در پایان مسابقه به نتیجه نگاه کنند. باید جنگندگی ایرانی ها را به داخل زمین مسابقه هم منتقل کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: باید بدانیم که گاهی اوقات باید خیلی ساده بازی کنیم و همیشه کار را پیچیده نکنیم. گاهی اوقات تمرکز خود را از دست می دهیم و در حالی که تیم مقابل کار خاصی انجام نمی دهد به آنها کمک می کنیم که کار غیر ممکنی انجام دهند. کار من این است که این مسئله را به بازیکنان منتقل کنم.

وی درباره انتخاب ۱۳ بازیکن برای مسابقه با ایتالیا و برزیل گفت: عادل غلامی دچار مصدومیت جزئی شده و نمی دانیم چه شرایطی برای مسابقات پیش رو دارد. با توجه به اینکه ۴ مسابقه در ۲کشور ایتالیا و برزیل در پیش داریم و ممکن بود در پست دفاع وسط دچار مشکل شویم مجبور شدم ۱۳ بازیکن را برای این مسابقات معرفی کنم. از امیر خوش خبر سوال کردم با توجه به هزینه های بالای معرفی یک بازیکن اضافه می توانیم این کار را انجام دهیم که مورد پذیرش او و فدراسیون قرار گرفت.

کواچ خاطرنشان کرد: من مربی تازه کاری نیستم و کارم ایجاب می کند که جنگندگی را به بازیکنان منتقل کنم. فرصت زیادی برای کار با تیم ملی ایران نداشتم، اما مطمئنم اگر بیشتر با بازیکنان کار کنم اشتباهات آنها بسیار کمتر خواهد شد.

وی افزود: بازیکنان ایران در سرویس خوب کار می کنند، اما در دفاع باید بهتر شویم. در بازی آخر مقابل صربستان ۱۵ دفاع روی تور داشتیم اما ۱۰ فرصت دیگر برای دفاع را از دست دادیم. باید یاد بگیریم که فرصت امتیاز گرفتن را به حریف ندهیم که برای حل این مسئله نیاز به زمان داریم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد بازیکنان کشورمان در دریافت توپ گفت: فرهاد ظریف یکی از بهترین لیبروهای جهان است و به این دلیل با او برای بازگشتش به تیم ملی صحبت کردم، اما گفت مصدوم است. به این دلیل در حال حاضر با تیم ب کار می کند تا برای مسابقات بعدی ما در لیگ جهانی آماده شود. در حال حاضر عبدالرضا علیزاده لیبروی اول تیم ملی است که تجربه بالایی دارد. در کنار علیزاده، میلاد عبادی پور و فرهاد قائمی هم دریافت کننده های خوبی هستند و مشکلی در زمینه دریافت ندارند. در کنار آنها می توانیم از در مجتبی میرزاجانپور هم استفاده کنیم که توانایی بالایی در حمله به خصوص در زمینه توپ های بلند دارد. البته این بازیکن در زمینه دریافت سرویس های موجی مشکل دارد اما این فرصت را برای ما ایجاد می کند که در شرایط مختلف تغییرات تاکتیکی داشته باشیم.

کواچ درباره رابطه خوبی که با بازیکنان برقرار کرده گفت: رابطه خوب با بازیکنان بسیار مهم است. من ژنرال بازیکنان و تصمیم گیرنده بازیکنان نیستم، اما در زمین بازی فرماندهی با من است. باید یاد بگیریم که در مسابقه فقط با یک تفکر کار کنیم چون افراد مختلف تفکرات مختلف دارند و اگر قرار باشد هر کس با تفکر خود کار کند دچار مشکل شویم.

وی ادامه داد: باید با یک تفکر پیش برویم و حتی اگر آن فکر اشتباه بود بازهم پیش برویم و پس از مسابقه درباره آن حرف بزنیم. برای هر مسابقه چند جلسه برگزار می کنیم و درباره تاکتیک ها و تمرینات صحبت می کنیم. اگر قرار باشد تغییری ایجاد کنیم باید با مشورت به این نتیجه برسیم.

وی افزود: در یکی از مسابقات قرار بود با دو دریافت کننده کار کنیم اما بازیکنی که قرار بود دریافت نکند خودش تصمیم گرفت دریافت کند و به راحتی امتیاز ۲۲ را از دست دهیم. برای چنین تصمیماتی باید در وقت استراحت با مربی هماهنگ کنیم. ممکن است برخی بازیکنان از شنیدن اینکه نباید دریافت کند ناراحت شوند اما من توانایی های بازیکنان را زیر نظر دارم و بر اساس آن تصمیم گیری می کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: بازیکنان خوبی در فهرست ۲۲ نفره خود داریم و همه آنها اگر آماده باشند می توانند به تیم ملی کمک کنند. سال اول حضور من در ایران است و نتیجه گیری برایم بسیار مهم است. در بازی نخست مقابل ایتالیا به میدان می رویم که تیم قدرتمندی است و برزیل را در خانه خود شکست داد اما توانایی پیروزی بر ایتالیا را داریم.

وی ادامه داد: آسیب دیدگی بازیکنان نیز کمی از قدرت واقعی ما کاسته است. به عنوان مثال حمزه زرینی که یکی از بهترین مهاجمان ایران است دچار آسیب دیدگی شده و مانند این است که ایتالیا بدون ایوان زایتسف بازی کند اما ما توانایی این را داریم که با کمک هم بازی خوبی ارائه کنیم و پیروز شویم.

کواچ تاکید کرد: مطمئن هستم که برای هر بازی با تمام توان می جنگیم و اگر ایتالیا و برزیل با توان کامل خود بازی نکنند می توانیم یک سورپرایز به وجود بیاوریم. در این صورت به آنها نشان خواهیم داد که چقدر قدرتمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در لیگ ایتالیا مربیگری پروجا را بر عهده داشتم با بازیکنان ملی پوش این کشور کار می کردم و می دانم که از سرویس های موجی ایرانی ها می ترسند که این موضوع می تواند فرصتی برای ما ایجاد کند تا سپاهی برای مقابله با ایتالیا آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان گفت: خیلی خوشحالم که در کنار ایرانی ها حضور دارم و حس می کنم بازیکنان نیز از این موضوع احساس خوبی دارند. من پیش از این در ارومیه بازی کرده ام و علاقه مردم این شهر به والیبال را دیده ایم. بازیکنان صربستان نیز به من گفته اند که سال گذشته در لیگ جهانی ۱۶ هزار ایرانی چگونه تیم خود را تشویق کرده اند. دوست دارم دوباره این شرایط را ببینم چون می دانم بازیکنان در حضور هواداران خود عملکرد بسیار بهتری ارائه می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز