خبرگزاری کار ایران

بعد از طلسم در فینالیست شدن؛ اکنون ورزشگاه نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۲۳۰

سال‌هاست مدام این سوال را مطرح می‌کنیم که چرا در لیگ قهرمانان آسیا فینالیست نداریم و حالا که پرسپولیس به فینال رسیده ورزشگاه میزبانی از فینال را نداریم.

به گزارش ایلنا، در تمام سال‌های اخیر هواداران، منتقدان و پیشکسوتان فوتبال این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ناکام می‌مانند و به موفقیت نمی‌رسند؟ در این میان نزدیک به یک دهه هیچ تیم ایرانی نتوانسته بود به فینال این رقابت‌ها راه یابد تا اینکه سه شنبه شب پرسپولیس برای نخستین بار به این مهم دست یافت و البته فوتبال ایران را از این نحسی نجات داد. حالا که پرسپولیس این اتفاق بزرگ را رقم زده و با میزبانی در بازی برگشت می‌تواند بعد از 37 سال به یک افتخار بزرگ برسد، ورزشگاه آزادی آماده میزبانی از دیدار برگشت فینال نیست و هنوز مشخص نیست تا آن زمان همه نقص‌هایش برطرف شود.

مهدی تاج بعد از صعود پرسپولیس این نگرانی را نزد هواداران پرسپولیس ایجاد کرد که شاید 38 ایرادی که ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا به ورزشگاه آزادی گرفته‌اند تا روز بازی رفع نشود و اینطوری بازی برگشت فینال در کشوری ثالث برگزار خواهد شد که این می‌تواند حکم یک فاجعه برای فوتبال ایران داشته باشد.

به گزارش ایلنا، در واقع وقتی کشورهای آسیایی ببینند در کشوری به این وسعت با این تعداد شهر بزرگ و پتانسیل، ورزشگاهی استاندارد برای برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد، فدراسیون 5 ستاره فوتبال ایران را مضحکه خواهند کرد و البته دود این ناتوانی به چشم پرسپولیس خواهد رفت. البته ساعاتی بعد از نگرانی ایجاد شده مازیار ناظمی یکی از معاونان وزیر ورزش بعد از صحبت‌های تاج اطمینان داده که ورزشگاه آزادی تا روز بازی برگشت فینال آماده خواهد شد اما با توجه به نواقص زیادی که این ورزشگاه دارد باید دید پرسپولیسی‌ها می‌توانند در یک بازی تاریخی و بزرگ کنار هواداران شان باشند یا این رویا سراب می‌شود. شرایطی که امروز ورزش ایران و فدراسیون فوتبال با آن روبه‌روست یک شرایط حاد و فورس‌ماژور است. بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه باید کمک کنند تا ورزشگاه آزادی تا روز 19 آبان و زمان برگزاری دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مهیای این بازی بزرگ شود.

حالا که بحث آبروی ورزش و فوتبال ایران در میان است باید تمام تمهیدات لازم اندیشیده شود تا روز 19 آبان با سری افراشته و ورزشگاهی استاندارد میزبان بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان باشیم و همه دستگاه‌های اجرایی باید خیلی فوری در به سرانجام رساندن این ماموریت مهم و ملی شریک شوند.

هر چند از چند روز قبل کار بازسازی و رفع نواقص این ورزشگاه آغاز شده اما شاید تا قبل از صعود پرسپولیس برخی این مساله را جدی نگرفته بودند و احتمال حذف سرخ‌ها هم وجود داشت اما حالا در زمانی کوتاه این ماموریت باید به پایان برسد.

در این میان اگر برگزار نشدن بازی‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی هم کمک کند، سازمان لیگ باید این مسابقات را در ورزشگاه دیگری برگزار کند تا کار بازسازی این ورزشگاه با سرعت بیشتری انجام شود. تا قبل از بازی برگشت فینال آسیا قرار بود دو بازی حساس و البته پرتماشاگر استقلال - سپاهان و پرسپولیس - ذوب آهن در تاریخ‌های 4 و 14آبان در ورزشگاه آزادی برگزار شود که بازی 14 آبان پرسپولیس مقابل ذوب آهن لغو شد. بدون شک برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی می‌تواند روند بازسازی در بخش‌های مختلف ورزشگاه بزرگ پایتخت را کند کرده و اگر مسابقه استقلال - سپاهان هم در ورزشگاهی دیگر برگزار شود، شاید شرایط میزبانی از بازی برگشت فینال آسیا در دقیقه نود محقق شود.البته با شرایطی که چمن ورزشگاه تختی دارد این جابه‌جایی هم برای سازمان لیگ دشوار خواهد بود و بعید است استقلال و سپاهان این جابه‌جایی را قبول کنند ضمن اینکه در تهران گزینه مناسب دیگری هم که شورای تامین مجوز برگزاری این بازی بزرگ را بدهد وجود ندارد. از طرفی پرسپولیس هم مجبور است قبل از سفر به ژاپن برای برگزاری دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان در زمین نامساعد تختی بازی مقابل سایپا را برگزار کند که کادر فنی، بازیکنان و دوستداران این تیم امیدوارند بازی در این زمین ناهموار منجر به مصدومیت آنها در آستانه یک بازی تاریخی نشود.

به هر حال شرکت توسعه اماکن ورزشی به‌عنوان مجری چیزی کمتر از 16 روز وقت دارد تا ورزشگاه آزادی را آماده بازی فینال کند و با توجه به موارد متعدد مشکلات همچنان این نگرانی نزد علاقه‌مندان فوتبال و پرسپولیس وجود دارد که نکند میزبانی بازی با این اهمیت از دست ایران و پرسپولیس بپرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز