خبرگزاری کار ایران

دوربین‌ها روی آقای خاص اولدترافورد زوم شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۷۹

ژوزه مورینیو، چه خوب یا بد، مانند یک رعدگیر است. حتی زمانی که تقصیرکار نباشد هم کاسه و کوزه‌ها بر سر او شکسته می‌شود و در واقع خودش می‌خواهد اینگونه باشد تا تمرکز از روی تیمش برداشته شود و انتقادات متوجه او باشد. در واقع او برای اتفاقی که در پایان بازی شنبه شب تیمش در خانه چلسی رخ داد باید قدردان مارکو ایانی باشد. مارکو کیست؟

به گزارش ایلنا، سوال خوبی است، سوالی که مورینیو هم احتمالاً قبل از بازی می‌پرسید اما او الان می‌داند که مارکو ایانی کیست. او همان کسی است که با ژست‌هایش مقابل مورینیو بعد از گل دقیقه 96 آبی‌های لندن بهانه‌ای برای جنجال‌آفرینی آقای خاص فراهم کرد تا اذهان از اتفاقی که در زمین بازی رخ داد منحرف شود. عنوان رسمی ایانی، دستیار دوم مائوریتزیو ساری است اما حالا او به‌عنوان کسی به یاد سپرده می‌شود که سقلمه‌ای به مورینیو زد که او را از کوره به در برد و مجاب کرد که تا ورودی تونل ورزشگاه استمفوردبریج دنبالش بدود.

در این ماجرا مورینیو بی تقصیر بود و تنها به حرکت تحریک آمیز ایانی واکنش نشان داد، شاید بد نباشد بپرسیم که آیا ایانی در حضور مربیان دیگری مانند یورگن کلوپ یا پپ گواردیولا روی نیمکت تیم حریف هم این چنین افراطی خوشحالی می‌کرد.

این یک واقعیت است که مورینیو باید بپذیرد. به خاطر سابقه‌ای که خودش دارد و تاریخچه‌ای که برای ستیزه‌جویی با رقبایش دارد، این مرد پرتغالی الان خودش را در معرض چنین رفتار‌هایی می‌بیند که در گذشته خودش و دستیارانش به انجام آنها متهم بودند. کیست که بتواند فراموش کند مورینیو انگشتش را در چشم تیتو ویلانووا فرو کرد، یا در جشن پیروزی تیمش مقابل بارسلونا روی زانوهایش سر خورد یا حتی زمانی که به خاطر گل دقیقه آخر پورتوی تحت هدایتش مقابل منچستریونایتد که بازی را به تساوی کشاند، در اولدترافورد دور افتخار زد؟ در واقع مورینیو بعد از عذرخواهی ایانی اعتراف کرد که نمی‌تواند از این مرد ایتالیایی کینه به دل بگیرد چون خودش هم در گذشته نظیر چنین حرکاتی را انجام داده است. او گفت: «من از هیچ چیزی ناراحت نیستم. در مورد اتفاقی که برای دستیار ساری رخ داد، خود ساری نخستین نفری بود که آمد و گفت که به این مساله رسیدگی می‌کند. دستیار او هم آمد و عذرخواهی کرد. من هم به او گفتم که فراموشش کند. من در دوران مربیگری‌ام مرتکب اشتباهات فراوانی شده‌ام بخصوص زمانی که مانند ایانی جوان بودم اما هر کسی هر کاری می‌کند نگویید که این مورینیو مسبب این اتفاق است. من اسم او را نمی‌دانم و نمی‌خواهم هم بدانم. همه چیز خوب است.»

ساری، مربی چلسی اعتراف کرد که این بار مورینیو به اشتباه مقصر جلوه داده شده است و نسبت به سرمربی قبلی چلسی آنتونیو کونته شیوه سیاستمدارانه‌تری را برای حل و فصل جنجال‌های مربوط به سرمربی شیاطین سرخ در پیش گرفت.

 او گفت: «بعد از بازی من با ژوزه صحبت کردم و فوراً فهمیدم که ما مقصر بوده‌ایم. من فوراً با دستیارم صحبت کردم و به او گفتم که با مورینیو صحبت کند و از او عذرخواهی کند. حالا همه چیز تمام شده است.»

اتفاقی که بعد از این ماجرا رخ داد اما یک نمایش کلاسیک از مورینیو بود. در حالی که هواداران چلسی داشتند علیه سرمربی سابق تیمشان شعار و به او دشنام می‌دادند، او با نشان دادن سه انگشت خود به آنها پاسخ‌شان داد تا به آنها یادآوری کند که سه تا از قهرمانی‌شان در لیگ برتر را به لطف او دارند. او گفت: «هواداران چلسی احترام مرا نگه نداشتند اما این دیگر به من ربطی ندارد.»

چه او لذت برده باشد یا نه، مورینیو همان کسی است که همیشه به‌عنوان یک یاغی، یک مربی با شخصیت عاشق جنجال شناخته شده اما این بازی چیز‌هایی فراتر از ماجرای درگیری او با ایانی و واکنشش به هوادارانی که زمانی بت آنها محسوب می‌شد، دربرداشت. دو هفته بعد از آنکه تیمش باخت خانگی 2 بر صفر مقابل نیوکاسل را با برد 3 بر 2 عوض کرد - نتیجه‌ای که باعث ابقایش روی نیمکت شیاطین سرخ شد - بازیکنان او با نمایشی تقریباً مشابه چلسی را متوقف کردند و مورینیو با تاکتیک‌هایش و انگیزه‌ای که به آنها داد نقش اصلی را در رقم خوردن این نتیجه ایفا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز