خبرگزاری کار ایران

طباطبایی – فتحی؛ تحریف یک ماجرا در استقلال (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۶۵

بحث و جدل فتحی، سرپرست باشگاه استقلال و هادی طباطبایی، نکته‌های زیادی داشت که به مرور می‌توان به آنها پرداخت و متوجه شد که فتحی هم مانند افتخاری حافظه خوبی درباره تاریخ‌های ورود و خروجش در باشگاه استقلال و تصمیماتش ندارد.

به گزارش ایلنا، فتحی مدعی شد که وقتی به باشگاه استقلال آمده بود تمام ستاره‌های این تیم رفته بودند و او هیچ کاری برای نگه داشتن آنها نمی‌توانست انجام بدهد، این همان نوک تیز انتقاداتی است که طباطبایی متوجه سرپرست جدید و اطرافیانش کرده و می‌گوید که اشتباهات فتحی کمتر از قبلی‌ها نیست و هیچ سعی برای حفظ همان تیم قوی فصل قبل نشده است، حرفی که غلط نیست و نشانه‌های بارز آن را هم می‌توان پیدا کرد.

یکی از این انتقال‌ها، امضای قرارداد مجید حسینی با باشگاه ترابزون اسپور ترکیه بود که فتحی می‌گوید وقتی به باشگاه آمد حسینی از این تیم رفته بود و به خاطر مدیریت او استقلال توانست رقم یکصد هزار دلار را به ششصد هزار دلار سودآوری تبدیل کند، او حتی یادآور شد که رسانه‌های ترکیه هم در این مورد نوشتند. وقتی مطبوعات ترکیه را جست‌وجو کنید هیچ نشانی از قدرت و فشار استقلال برای نگه داشتن و گرفتن حق انتقال بیشتر نمی‌بینید.

حتی شبکه سی ان ان هم به نقل از باشگاه ترابزون نوشته بود که با کمک‌های مجید حسینی و پرداخت بیشتر، روند صدور‌ آی تی سی سریع‌تر شد. چرا که بعد از گرفتن آی تی سی، فتحی و مشاورانش هنوز نتوانسته‌اند از قدرت و دیپلماسی قدرتمند مورد نظر خود در فیفا برای گرفتن باقی مطالبات خود از ترابزون اسپور استفاده کنند و بیشتر متوسل به وزارت ورزش هستند تا به واسطه روابط سیاسی دنبال مطالبات خود باشند. حالا کم کم معلوم می‌شود که طباطبایی حداقل در مورد انتقال حسینی درست می‌گفت و فتحی برای نگه داشتن او هیچ کاری انجام نداد.

روزی که فتحی وارد باشگاه استقلال شد، با مجید حسینی و مدیر برنامه‌اش تماس گرفت تا جلسه‌ای را برای ماندن او برگزار کنند اما این جلسه هیچ وقت پا نگرفت، اول اینکه فتحی برای مذاکره و نگه داشتن تیام و جباروف جمعه راهی ترکیه شد و از طرف دیگر سیگنال‌هایی مخابره می‌شد که مهلت قانونی مجید حسینی برای هر انتقالی فقط اول مرداد است، و برای همین آنها فکر نمی‌کردند که او بتواند طی دو روز، در حالی‌که تا پنجشنبه شب در تهران منتظر فتحی بود، با تیم جدیدی توافق کند. مدیران استقلال دنبال تیام و جباروف و مذاکره در ترکیه بودند که حسینی راهی ترکیه شد و قبل از اول مرداد قرارداد خود را امضا کرد، نامه باشگاه ترابزون همان عصر به استقلال ارسال شد تا اعلام کنند با بازیکن جدید خودشان توافق کرده‌اند، کمتر از دو ساعت بعد استقلالی‌ها دریافت نامه را تایید کردند ولی در نهایت تعجب فتحی نامه‌ای را رسانه‌ای کرد و برای تاج فرستاد که در آن نوشته بود از طریق خبرگزاری‌ها متوجه شده‌اند مجید حسینی در ترکیه حضور دارد، در حالی‌که قبل از آن، نامه ترابزون را رسما دریافت کرده بودند.

اینکه فتحی می‌گوید وقتی به باشگاه رسید ستاره‌ای وجود نداشت، حداقل در مورد مدافع جوان‌شان واقعیت ندارد، چرا که او حاضر نشد پنجشنبه عصر حسینی را ببیند و آن جلسه را موکول به وقت دیگری کرده بود.

فتحی مدعی شد که رقم یکصد هزار دلار را به ششصد هزار دلار تبدیل کرده است، ولی واقعیت حکایت دیگری است. اینکه ترابزون می‌دانست چه بازیکن با استعدادی را خریده و حتی حاضر نبود بدون او فصل را شروع کند. برای همین نمایندگان ترابزون خیلی سریع راهی تهران شدند تا به صورت دوستانه این مشکل را حل کنند. ترابزون به جای یکصدهزار دلار، پیشنهاد دویست هزار دلاری داد و با این کار قدمی برای بهبود روابط دو باشگاه برداشت، علاوه بر اینکه حق رشد مجید حسینی که ٤ سال در استقلال بود را هم قبول کرد.

ولی فتحی دنبال ٥٠٠ هزار دلار حق انتقال بود، دو جلسه در تهران به هیچ نتیجه‌ای نرسید تا ترک‌ها بعد از دو روز به ترابزون برگردند و با مجید حسینی دوباره مذاکره کنند. این بار مجید قبول کرد که بخشی از حقوق سال اول خود را بدهد تا این رقم برای استقلال به ٦٠٠ هزار دلار برسد، این توافق به این معنا بود که ترابزون حاضر نبود برای گرفتن آی تی سی از طریق فیفا صبر کند و با ارائه پیشنهاد جدید خود توافق نهایی را گرفت. اینکه فتحی این اعداد را دستاورد خود می‌داند مثل همان حرفی است که به طباطبایی زد و گفت وقتی من آمدم مجید حسینی رفته بود.

در حالی‌که وقتی فتحی به ترکیه رفت مدافع جوان در تهران منتظر جلسه با او بود که هیچ وقت برگزار نشد و به سادگی آنها یکی از استعدادهای خود را از دست دادند. همانطور که شفر از ابتدای سال می‌دانست کدام بازیکن قراردادش تمام می‌شود و بارها با آنها صحبت کرد و مطمئن بود که با این شرایط هیچ کدام از آنها نمی‌مانند اما هنوز که هنوز است مرثیه سرایی خود را از کوچ آنها ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز