خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال از ۲۰:۳۰

عصمتی: کار آن بخش خبری سیاه‌نمایی بود!/ آن همه افتخار آفرینی دختران بسکتبالیست چه شد؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۰۰

عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال ایران، گزارش بخش خبری 20:30 از حضور یک داور خانم در مسابقات بسکتبال استان مرکزی را سیاه‌نمایی دانست.

به گزارش ایلنا، سعید عصمتی در پی حواشی قضاوت یک داور خانم در مسابقات بسکتبال استان مرکزی و  پرداختن یکی از بخش‌های خبری سیما‌ گفت: من به نمایندگی از جامعه بسکتبال در پی بازتاب قضاوت یکی از بانوان داور بسکتبال کشورمان در مسابقات داخلی یستان مرکزی، لازم می‌دانم به نقد غیرمنصفانه و در واقع سیاه‌نمایی‌ و حاشیه‌سازی بی موردی را که بخش خبری 20:30 در قبال این مقوله ارائه کرد، پاسخ دهم. 

مگر داوری یک خانم در مسابقات ورزشی داخلی کشور عزیزمان جرم است؟ عصمتی با طرح این پرسش ادامه داد: پرداختن به این موضوع که آیا ما با مشکل کمبود داور برای قضاوت رقابت‌های ورزشی داخلی روبرو هستیم یا نه، مبحث جداگانه‌ای است که باید درباره‌ آن تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود. از زمانی که فدراسیون جدید فعالیت خود را آغاز کرده، با فعال کردن پتانسیل موجود در بسکتبال و بالا بردن حجم مسابقات، شور و حال دوباره‌ا‌ی به این ورزش زیبا داده است. آیا این انصاف است زمانی که برای مبارزه ناامیدی و یاسی که سراسر جامعه را فرا گرفته، تلاش می‌کنیم با حداقل‌های موجود جوانان را به میدان‌های ورزشی بیاوریم و روحیه تلاش و امید به آینده را در آن‌ها تقویت کنیم، رسانه ملی ما دست به چنین سیاه‌نمایی‌هایی بزند؟ آیا درست است که مردم را بابت هر حرکتی نقد کنیم؟

عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال با اشاره به حضور پررنگ و ارزشمند بانوان در بدنه دولت و قوای مقننه و قضائیه اضافه کرد: مگر بانوان ما در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر، در هیات دولت، در قوه قضائیه حضوری موثر و موفق ندارند؟ مگر حضور یک زن در یک جمع رسمی کنار مردان خلاف شرع و جرم است که در بخش بیست و سی آنچنان با آب و تاب و تشدید گفته می‌شود: ببینید! یکی از داوران مسابقه بسکتبال خانم است!

عصمتی با بیان این‌که بانوان هستند که نسل آینده را برای رسیدن به کامیابی و موفقیت در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تربیت می‌کنند افزود: متاسفانه برخی جای این‌که از انسان‌های فداکاری که چنین کار بزرگ و ارزشمندی را بر عهده ‌می‌گیرند تقدیر کنند به آن‌ها نگاه تکفیری دارند! این در حالی است که مذهب رسمی سرزمین اسلامی وعزیز ما تشیع است.

مشاور سابق باشگاه استقلال تهران اضافه کرد: متاسفانه در حالی به قضاوت یک زن در مسابقات بسکتبال داخلی کشور خرده گرفته می‌شود و آن داور در رسانه ملی به چالش کشیده می‌شود که کمتر از دو ماه پیش و در جریان بازی‌های آسیایی جاکارتا خانم صنم نظامی از کشورمان به عنوان ناظر مسابقات آقایان حضور یافت و باعث افتخار جامعه بسکتبال و مردم ایران شد. چرا که نخستین بار بود که یکی از بانوان کشورمان در چنین رویدادی به عنوان ناظر حضور پیدا می‌کرد و این یکی از افتخارات بزرگ داوری بسکتبال ایران محسوب می‌شود. 

عصمتی ادامه داد: دختران بسکتبالیست ایران، حدود چهار دهه از حضور در مسابقات بین المللی محروم بودند تنها به دلیل این‌که فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا به تیم‌های ملی بانوان ما اجاز بازی با پوشش اسلامی را نمی‌داد. پس از سال‌ها انتظار، سرانجام زمستان سال 95 با مساعدت وزیر محترم ورزش و جوانان جناب مسعود سلطانی فر نماینده فیبا به ایران آمد و بازی نمادین دختران ایران را با پوشش اسلامی از نزدک دید تا دختران مظلوم بسکتبال ایران سرانجام به حق خود برسند. این اتفاقی تاریخی در ورزش ایران بود. پس از موافقت فیبا دختران ایران در مسابقات برون مرزی شایستگی‌های خود را نشان دادند و همین چند روز پیش بود که تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر 23 سال ایران سزاوارانه به جمع هشت تیم برتر جهان راه یافت و همه نگاه‌ها را به خود جلب کرد. ‌دختران بسکتبال ایران با حداقل امکانات چنین‌ دلاورانه در جنگی نابرابر با رقیبان خود برای نام سرزمین‌مان به میدان رفتند و قهرمانانه جنگیدند ولی برخی همه این افتخارات و زیبایی‌ها را رها کردند و قضاوت یک داور خانم در یک مسابقه بسکتبال را به چالش کشیدند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال در پایان گفت: واقعا برای این افراد متاسفم. خبرسازی به هر قیمتی کار پسندیده‌ای نیست و خوب است برخی بیاموزند که نان شرافت خود را بخورند. لازم دانستم از فدراسیون و جامعه محترم بسکتبال در این زمینه دفاع کنم. امیدوارم از این پس انگیزه‌های ملی ما  قربانی تعصبات شخصی و گروهی نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز