خبرگزاری کار ایران

از برکات صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس در محاصره اسپانسرها؛ جنگ بزرگ اپراتورها

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۲۱

صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین برد در بزای رفت این مرحله باعث شده تا اسپانسرهای داخلی برای کمک به این تیم مشتاق باشند.

به گزارش ایلنا، رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و قرار گرفتن در آستانه فینال این مسابقات، برکات فوق العاده زیادی برای سرخپوشان داشته است و حالا جدیدترین اتفاق خوشحال کننده درباره مسائل مالی است که می تواند بسیاری از دغدغه های تیم برانکو را حل کند و موانع زیادی را از سر راه بردارد.

پرسپولیس در فاصله چند روز تا بازی برگشت با السد، با پیشنهادهایی از سوی شرکت‌های خارجی برای حمایت مالی مواجه شده است. با این حال حامیان مالی داخلی هم نمی‌خواهند بعد از همه حمایت‌هایی که از این تیم داشته‌اند و پرداخت بدهی‌های باشگاه در ماه‌های گذشته، فرصت طلایی نیمه نهایی و فینال را به راحتی در اختیار خارجی‌ها قرار دهند. به همین خاطر است که در روزهای گذشته مبلغ قابل توجهی برای پرداخت بدهی خارجی‌ها به پرسپولیس تزریق شده و اتحاد اپراتورهای تلفن همراه برای بازی فینال، تا حدودی خیال پرسپولیس را بابت هزینه‌های احتمالی راحت کرده تا دیگر به فکر پیشنهادهای خارجی نباشد.

انگار دریچه‌های جدیدی برای درآمدزایی به سوی تیم سرخپوش پایتخت باز شده است. از عزم ملی حامیان مالی داخلی برای حمایت از پرسپولیس تا پیشنهادهای خارجی همه و همه از مسیرهایی است که پیش پای این باشگاه قرار دارد. پرسپولیسی‌ها هم با توجه به مشکلات و دغدغه‌های مالی اصلی‌شان برای درآمدزایی از بازی‌های آسیایی پیش رو برنامه‌ریزی می‌کنند. بدهی باشگاه به بازیکنان خارجی و کادرفنی یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که مدیران باشگاه این روزها با آن دست به گریبان هستند. تنها پرداخت 20 درصد از قرارداد خارجی‌های پرسپولیس با نرخ دولتی ارز، برای این باشگاه حدود 5/6 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که در شرایط فعلی رقم کمی نیست.

از این گذشته پرسپولیس که هنوز در پرداخت قرارداد بازیکنانش با مشکل مواجه است، باید برای پرداخت پاداش‌های بازیکنان هم برنامه‌ریزی کند. پاداش‌هایی که در قرارداد بازیکنان قید شده بود، تقریباً 40، 50 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را به خود اختصاص داده. درست است که باشگاه در نهایت از طریق مبلغی که به‌عنوان پاداش صعود از هر مرحله از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت می‌کند، می‌تواند این پاداش را بپردازد اما تا زمانی که این پول به دست پرسپولیسی‌ها برسد، مدتی طول می‌کشد و پاداش‌ها به این زودی به دست بازیکنان نمی‌رسد. علاوه بر همه اینها در صورت صعود پرسپولیس به فینال، برگزاری این مسابقه برای باشگاه پرسپولیس حداقل 4، 5 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که شامل میزبانی از میهمان‌های خارجی است که برای این مسابقه به ایران می‌آیند.

تنها شانس پرسپولیس در یکی از بحرانی‌ترین مقاطع از نظر مشکلات مالی، این است که از جانب حامی مالی‌اش با مشکلی رو به رو نیست و تا کنون حتی بیشتر از آنچه در قرارداد بین دو طرف ذکر شده، به پرسپولیس کمک شده است. حالا اما در آستانه بازی پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی، حامی مالی مبلغ مورد نیاز برای پرداخت مطالبات این فصل خارجی‌های پرسپولیس را پرداخت کرده است. مبلغی در حدود 5/4 میلیارد تومان برای خرید ارز ثانویه جهت تسویه حساب با خارجی‌ها. برای پاداش‌ها فعلاً مبلغی به باشگاه پرداخت نشده و قرار است پرداخت پاداش‌ها به بازیکنان بعد از دریافت پاداش‌های ای‌اف‌سی انجام شود اما قرار شده برای برگزاری فینال، عزمی ملی صورت بگیرد تا مشکلات مالی تمرکز را از پرسپولیسی‌ها نگیرد.

حالا حتی دیگر اپراتور تلفن همراه هم برای کمک به پرسپولیس وارد کار شده و سامانه هواداری این مسابقه را راه‌اندازی کرده تا پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی نیازی به فکر کردن به پیشنهادهای خارجی نداشته باشد چرا که بعد از راهیابی پرسپولیس به نیمه نهایی و بالا رفتن شانس صعود به فینال، بعضی شرکت‌های خارجی برای حمایت مالی پرسپولیس در بازی فینال اعلام آمادگی کرده‌اند اما کمک‌های اخیر حامی مالی، این باشگاه را برای قبول قرارداد با شرکت خارجی در معذوریت اخلاقی گذاشته است. حمیدرضا گرشاسبی، پیش از این اعلام کرده بود که احتمال دارد برای بازی فینال حامی مالی جداگانه‌ای بگیرند اما اتحاد و همدلی حامیان مالی داخلی و تعهدهایی که برای حمایت از این باشگاه در بازی فینال داده‌اند، فکر قرارداد با شرکت‌های خارجی را از سر پرسپولیس بیرون کرده است.

گزارش: بهناز میرمطهریان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز