خبرگزاری کار ایران

روزهای خوب بازیکن جنجالی پرسپولیس به روایت آمار(عکس)

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۲۰۶

مدافع چپ جنجالی پرسپولیس در این روزها بیشتر برای تیمش به میدان می رود.

به گزارش ایلنا، شایان مصلح در مقطعی یکی از مهمترین مهره‌های موردنیاز پرسپولیس بود که برانکو در جستجویش تا لیگ یک هم رفت و بعد از کش و قوسی طولانی به پرسپولیس پیوست. او فصل پیش را در نقش تعویض قابل‌پیش‌بینی برانکو طی کرد. حالا بنظر می‌رسد وقت و فرصتِ حضور او در ترکیب اصلی رسیده است. مجموعه‌ای از صبر، پشتکار، اتفاقات غیرمترقبه و درخشش‌های لحظه‌ای، مصلح را در یک قدمی این فرصت قرار داده است.

لیگ 17؛ نفر دوازدهم بودن و خالق لحظه‌های مهم

مصلح از کشف‌های بعد از صعود سپیدرود به لیگ برتر بود که سریعا خود را روی پله‌های پیوستن به تیم‌های بزرگ پایتخت دید و سرانجام تیم سرخپوش را انتخاب کرد. لیگ هفدهم؛ او (20) بازی را به میدان رفت که تنها در پنج مسابقه از ابتدا در زمین حضور داشت. دقیقه‌های حضور مصلح در اولین سالِ تجربه‌اش در سطح اول فوتبال کشور به حد نصاب متریکا نرسید تا رتبه عملکرد‌هایش در تیم مشخص نباشد. علی‌رغم این حضور‌های کوتاه او لحظه‌های مهمی را برای تیم قهرمان فصل پیش رقم زده است. تعویض دقیقه پایانی او در بازی برگشت مقابل الاهلی در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا، زمینه‌ساز بازگشت آسیایی پرسپولیس و حضور در نیمه‌نهایی بود. ضربه‌ای که در دقیقه 80 به سمت دروازه حریف زد و منجر به هند و پنالتی‌اخراج شد. در لیگ هم لحظات مشابهی وجود داشته است. پرسپولیس دوئل پایانی نیم‌فصل اول فصل پیش در بوشهر را، با ضربه دقیقه 90 شایان مصلح برد؛ بازیکنی که ثانیه‌ای پیش وارد زمین شده بود.

لیگ 18؛ نفر یازدهم شدن و رسیدن به ترکیب اصلی

در فصل جدید شرایط پرسپولیس متفاوت است. در وضعیت فعلیِ محرومیت و مصدومیت‌‌ها؛ از میان بازیکنان ذخیره، مصلح قابل‌اعتمادترین بازیکن برای جایگزینی‌هاست. او با احتساب یک بازی کامل که مقابل سپیدرود در زمین بود (166) دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده است. برانکو پیش از این با استفاده‌های گهگاهی از مصلح، پتانسیل‌های او را در همه‌جای زمین؛ دفاع، هافبک چپ و مهاجم نوک آزموده است. او در این دقایق کوتاه عملکرد متوسطی در خط عقب داشته و با میانگین (0.5) تکل موفق به ازای هر 90 دقیقه ضعف‌ آشکار خود در کارهای دفاعی را یک‌درمقابل‌یک‌ها معرفی کرده است. در کارهای هجومی اما با میانگین (0.5) پاس کلیدی و (2.2) شوت به ازای هر 90 دقیقه آمار خوبی از مشارکت در حمله‌ها به جای گذاشته است.

با مصدومیت حسین ماهینی و جابجایی‌های بعد از آن در خط دفاع، بنظر زمان حضور کامل و فیکس او در پست تخصصی‌اش یعنی مدافع چپ فرا رسیده باشد. مدافعی با کمی ضعف در روبرویی با بازیکنان تکنیکی، قامتی بلند برای بردن نبردهای هوایی (3.8) و گام‌هایی بلند برای اضافه شدن به حملات.

 

روزهای خوب بازیکن جنجالی پرسپولیس به روایت آمار(عکس)

 

متریکا 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز