خبرگزاری کار ایران

یک اتفاق عجیب برای استقلال؛ حضور 12 بازیکن در تیم ملی

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۵۶۲

تمرینات استقلال بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان در غیاب ملی‌پوشان پر شمار برگزار می‌شود و این وضعیت وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال را برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان بازیکنان تیمش به دردسر خواهد انداخت.

به گزارش ایلنا، همزمان که شش بازیکن استقلال در تیم ملی به تمرینات مشغول خواهند شد تا برای بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی بولیوی که 24 مهر ماه برگزار می‌شود، آماده شوند، پنج بازیکن دیگر هم در تمرینات تیم امید ایران حضور خواهند داشت.

اردوی تیم امید یا همان المپیک ایران نیز آغاز شده و استقلالی‌های حاضر در این اردو باید به سرعت خود را به تمرینات این تیم برسانند تا خللی در کار تیم امید ایران ایجاد نشود. فدراسیون فوتبال در برنامه‌ریزی‌های جدید خود برای تیم امید ایران به باشگاه‌ها تاکید کرده که نهایت همکاری را با تیم امید داشته باشند تا این تیم بعد از سال‌ها ناکامی بتواند راهی المپیک شود.

به همین دلیل باشگاه استقلال نیز بی‌کم و کاست بازیکنان این رده سنی خود را در اختیار تیم امید قرار خواهد داد تا شاید این همکاری موجبات صعود تیم امید به المپیک ژاپن را فراهم کند. این استقلالی‌ها: امیرحسین کارگر، حسین حیدری، رضا آذری، مهدی قائدی و اللهیار صیادمنش را بعد از پایان سفر استقلال به خوزستان در تیم المپیک ایران خواهیم دید.

به موازات آن نیز سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان و علی کریمی باید در اردوی تیم ملی حاضر شوند و زیر نظر کارلوس کی‌روش به تمرینات خود ادامه دهند.

علاوه بر این 11 ایرانی که در تیم‌های بزرگسالان و تیم امید ایران حضور خواهند داشت طارق همام هم پای ثابت اردوی تیم ملی عراق است و باید بلافاصله بعد از سفر به خوزستان راهی کشورش شود و در تمرین‌های تیم ملی عراق شرکت کند. به این ترتیب استقلال 12 بازیکن خود را در تمرین‌های روزهای آتی در اختیار نخواهد داشت و باید با نفراتی تمرین کند که ممکن است به جهت غیبت تعداد قابل توجهی از بازیکنان قدری بی‌انگیزه شوند.

البته هنر و تجربه شفر باید در چنین روزهایی به کار استقلال بیاید و او با تدابیر ویژه‌ای بازیکنان باقی‌مانده در تمرین‌های استقلال را در اوج انگیزه حفظ کند. گفته می‌شود که استقلالی‌ها در صدد اضافه کردن برخی بازیکنان از رده‌های پایه هستند تا در کار تمرینی خود با مشکل مواجه نشوند.

شاید هم از میان بازیکنان جوان‌تر برخی مورد توجه شفر قرار بگیرند و شانس‌هایی برای بازی در تیم بزرگسال استقلال پیدا کنند.

در واقع این وضعیت برای بازیکنان جوان استقلال یک فرصت بزرگ است هرچند که سرمربی آبی‌ها را با چالش‌هایی مواجه می‌کند و شفر نمی‌داند که شاگردانش بعد از ترک اردوهای ملی چه شرایطی خواهند داشت.

بدترین حالت برای استقلال این است که ملی‌پوشان بعد از حضور در تمرین‌های تیم ملی بی‌روحیه و یا مصدوم به تمرین‌ها بازگردند که این چالش‌های پیرمرد را در روزهای سخت آتی بیشتر می‌کند. روی دیگر سکه هم برای شفر این است که ملی‌پوشانش با روحیه گام به تمرین‌های آتی بگذارند که این منوط به نوع به کارگیری کارلوس کی‌روش و زلاتکو کرانچار از استقلالی‌های حاضر در تیم ملی است.

در اردوی قبلی که سرمربی تیم ملی ایران از بازیکنان استقلال استفاده نکرده و منتظری و غفوری مجموعا 90 دقیقه هم برای تیم ملی ایران به میدان نرفتند! این تصمیم با دلخورهایی هم از سوی شفر مواجه شد اما سرمربی استقلال به دلایل ملی کوشید ناراحتی خود را از بی‌توجهی کی‌روش رسانه‌ای نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز