خبرگزاری کار ایران

سعید آذری:

شاید مسلمان مشکلاتی در بیرون از فوتبال دارد که باید به او کمک کنیم/ ثبات شرط موفقیت است، از نمازی حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۷۶

سعید آذری در گفتگویی در مورد مورد مسائل مختلف به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن در گفتگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی درباره شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: با توجه به اینکه فصل جدید مربی جدیدی جذب کردیم، با همان مسائلی که در چند سال اخیر با آن روبه‌رو بودیم، یعنی تغییر نگرش در بازیکنان مواجه هستیم که سخت‌ترین تغییر به شمار می‌رود. شیوه‌های مختلف رهبری و نحوه بازی توسط مربی‌های مختلف اعمال می‌شود و آمدن نمازی هم مستثنی از این موضوع نبود. بازی مدرنی ارائه می‌کنیم که متأسفانه منجر به نتایج لازم نشده است. نگاه ما فرآیندی است و مطمئنیم رویه درستی داریم و منجر به موفقیت می‌شود. به کار اصولی که می‌کنیم، اعتقاد داریم.

وی درباره حمایت‌های باشگاه ذوب‌آهن از کادر فنی این تیم گفت: اگر حمایت نبود، همه آنها (اعضای کادر فنی) در خانه‌های خود بودند. باشگاه اعتقاد دارد که ثبات، شرط موفقیت است. تیم ما این دگردیسی را به خوبی پشت سر می‌گذارد و می‌توانیم در هفته‌های آینده به نتایج خوبی دست یابیم. در باشگاه‌های دیگر هم همین روش را داشتم. تعطیلی لیگ هم فرصت خوبی به ما می‌دهد. نکته‌ای که در هفته‌های اول به ما لطمه زد، اشتباهات داوری بود که فوق‌العاده ما را آزار داده است. به خصوص بازی مقابل پدیده که اظهر من الشمس بود. باید در هر بازی با این دید به زمین برویم که 2 بر صفر از حریف عقب هستیم! باید دو گل را برای اشتباهات داوری کنار بگذاریم و با قدرت زیاد بازی کنیم. ما مجموعه خیلی خوبی داریم. اعضای هیئت مدیره کارخانه و باشگاه و شرکت شستا برای ثبات در باشگاه تلاش می‌کنند. امیدوارم موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد مشکلات مربوط به محسن مسلمان تصریح کرد: هر انسانی با جوهره و تفاوت‌های ذاتی خاصی به دنیا می‌آید و در ورزش و فوتبال، بیشتر با این جنبه فردی مواجه هستیم. مسلمان یکی از بهترین بازیکنان ایران است و تنها نباید روی مسائل فنی او تمرکز کنیم. یکی از رسالت‌های اجتماعی مدیر، مدیریت مهارت انسانی است. نمی‌توانیم از بازیکنان بخواهیم مثل ماشین در زمین بدوند. شاید مسلمان مشکلاتی خارج از فوتبال داشته باشد و باید به او کمک کنیم. من به عنوان مدیر باشگاه باید به این قهرمان کمک کنم. او در چند روز گذشته با انگیزه و انرژی فوق‌العاده در تمرینات حاضر بود و مطمئنم بازی‌های بعدی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد.

آذری در پاسخ به این پرسش که آیا فشار ناشی از مشکلات ارزی روی این باشگاه هم تأثیر گذاشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: این روزها برخی مردم به خاطر این فشار از خواب بیدار نمی‌شوند! شاید این بررسی را می‌کردیم که ممکن است قیمت ارز تفاوت کند. به همین خاطر دلارهایی را که چهار ماه پیش از AFC دریافت کردیم، ذخیره کردیم و اکنون نیازهای ارزی خود را از آن منبع تأمین می‌کنیم. بخشی از ارز مورد نیاز باشگاه هم از سایر منابع تأمین می‌شود. تا الان که با مشکلی روبرو نبودیم. خبرهای خوبی از معاون رئیس جمهور که گفت نرخ دلار تا حدود هفت هزار تومان کاهش می‌یابد، شنیدیم و به حل مشکلات امیدواریم.

وی در مورد تبلیغات محیطی که سازمان لیگ این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند، گفت: یکی از دلایلی که از سازمان لیگ بیرون آمدم، همین بود. وقتی از طرف مدیران باشگاه‌ها به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب می‌شوم، اگر نتوانم این موضوع را که اساسی‌ترین کار فوتبال است انجام دهم، اتفاقی نیفتاده است. درودگر دوست من، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ و مسئول مارکتینگ این سازمان بوده و فعالیت‌های ویژه‌ای انجام داده است. آنها با موانع قانونی چون عدم ثبت افراد جدید هیئت رئیسه و مسائل مالیاتی مواجه هستند. با این حال هنوز دیناری از تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها نداده‌اند، اما تلاش‌های زیادی از اعضای هیئت رئیسه، بهاروند و درودگر انجام می‌شود. امید یکی از مولفه‌های اصلی کار است و ما امیدواریم که این شرایط سخت را پشت سر می‌گذاریم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان درمورد اینکه ممکن است دیدارهای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا میان نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث برگزار شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مسائل را واقع‌بینانه دنبال کنیم. بازی با تیم‌های عربستانی به طور صد در صد دست فدراسیون‌های فوتبال و سازمان‌های لیگ دو کشور و AFC نیست. اگر امسال هم به تیم‌های عربستانی بخوریم، اتفاق سه فصل گذشته رخ می‌دهد. به جای اینکه تمرکز خود را روی راهکاری بگذاریم که هرگز وجود ندارد، تابع منافع کشورمان هستیم.

آذری درخصوص اینکه چرا وزارت امور خارجه به این مسائل ورود نمی‌کند، خاطرنشان کرد: این در تخصص من نیست و نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظر کنم. ما در فضا زندگی نمی‌کنیم. ارتباطات در سطح بین‌المللی به خصوص در سطح بین‌المللی ورزشی، تابع تصمیمات دیپلماتیک کلان کشورهاست.

«از الان باید به کشورهای ثالث برای برگزاری دیدار مقابل نمایندگان عربستان فکر کنیم.»، وی در پاسخ به این پرسش که چرا مدیران ورزشی این موضوع را از وزارت خارجه درخواست نمی‌کند، گفت: تاکنون کدام تصمیم با هماهنگی مدیران ورزشی اتخاذ شده است؟ باید سیاست را به افرادی که تخصص آن را دارند، بسپاریم. ما مانند خیلی‌ها نیستیم که از عرصه سیاست در حوزه ورزش اظهار نظرهایی کنیم که خود مدیران ورزشی نیز چنین اظهار نظرهایی را نشنیدند. ورزشی‌ها اما راحت به سیاست ورود نمی‌کنند. ما توان و تخصص این موضوع را نداریم و این بر عهده دستگاه دیپلماسی است. آنچه که به ما اعلام کنند که منافع ملی کشور حفظ می‌شود، موظفیم آن را انجام دهیم. قصه بازی با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز