خبرگزاری کار ایران

تیام و جپاروف دوست داشتند بمانند ولی فراری‌شان دادند

فتح‌الله‌زاده: باشگاه اشتباه منصوریان را در مورد شفر تکرار نکند/ استقلال با اختلاف یک گل برنده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۴۲۶

مدیرعامل سابق استقلال در مورد شرایط این باشگاه و دربی 88 صحبت کرد.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط دربی پایتخت عنوان کرد: دربی یک بازی حساس است که نقطه اوج فوتبال ما و لیگ ما محسوب می‌شود. امیدوارم دو تیم در ابتدا یک بازی زیبا و تماشاگر پسند انجام دهند تا هواداران از انجام آن لذت ببرند. اگر استقلال مثل بازی با السد بتواند بازی خوب و منسجمی انجام دهد پیروزی در این دیدار دور از دسترس نخواهد بود.

وی در مورد بازی با نساجی افزود: بازی نساجی ملاک مناسبی برای سنجش سطح عملکرد استقلال نیست چرا که فوتبال طبیعی در چمن طبیعی انجام می‌شود و بازی در چمن مصنوعی مورد دیگری است که نمی‌توان روی آن بحث فنی انجام داد. به هر حال بازیکنان نساجی به بازی در آن شرایط عادت دارند ولی استقلال عادت نداشت و همین باعث افت سطح کیفی بازی شود.

وی با اشاره به وضعیت استقلال در مقایسه با فصل قبل گفت: طبیعی است که قدرت فصل پیش را نداشته باشد. تیم فصل گذشته اگر حفظ می‌شد و حتی تقویت هم نمی‌شد به راحتی از مدعیان اصلی قهرمانی آسیا بود و می‌توانست تا فینال هم برود و نمی‌توان از این تیم انتظار کیفیت تیم فصل گذشته را داشت.

مدیرعامل سابق استقلال در مورد جدایی بازیکنان تیم هم عنوان کرد: به راحتی می‌شد تیام و جپاروف را حفظ کرد چرا که خود آنها می‌‌خواستند در استقلال بمانند ولی چیزی که به نظر می‌رسد این است که از درون باشگاه نمی‌خواستند این دو بازیکن در تیم بمانند و یک جورهایی آنها را فراری دادند. قرارداد ابراهیمی و حسینی هم باید قبل از جام جهانی تمدید می‌شد و مشخص بود که بعد از جام جهانی تمدید با آنها مشکل می‌شود و به همین راحتی 4 بازیکن کلیدی تیم از دست رفتند.

فتح‌الله‌زاده با اشاره به وضعیت پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس فعلا یک روال طبیعی در پیش گرفته و روند خوب خودش را حفظ کرده و با حفظ این شرایط توانسته حتی با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش همچنان قدرت خود را حفظ کند و هارمونی لازم را در تیم داشته باشد. آنها تیم با انگیزه‌ای هستند و نباید دست کم گرفته شوند. استقلال اگر می‌خواهد پیروز شود باید مثل بازی با السد روحیه جنگندگی داشته باشد و فعل خواستن را صرف کند و برای برد وارد زمین شود و اگر برای مساوی به زمین برود دچار مشکل خواهد شد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود شفر در صورت شکست در دربی برکنار می‌شود هم اظهار داشت: شفر فصل قبل خوب نتیجه گرفته و در فصل جدید هم تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داده است و تا نیم فصل نمی‌توان عملکرد او را سنجید. ما فصل گذشته در قبال منصوریان اشتباه کردیم و اگر بخواهیم این فصل هم آن اشتباه را در مورد شفر مرتکب شویم فصل بعد هم دوباره در همینجایی هستیم که الان ایستاده‌ایم. باید فصل با شفر به پایان برسد تا بتوانیم عملکرد او را بسنجیم.

مدیرعامل سابق استقلال در مورد اینکه کدام بازیکن دو تیم در دربی نقش پررنگ‌تری دارد هم گفت: در استقلال مهدی رحمتی، خسرو حیدری و پژمان منتظری تجربه بالایی دارند و می‌توانند نقش تعیین کننده داشته باشند. در پرسپولیس هم جلال حسینی بازیکن کلیدی خواهد بود و علیپور هم با سرعت و فرصت طلبی خودش می‌تواند خطرناک باشد. بازیکنان جدید دو تیم هم اگر بتوانند با جو سنگین دربی کنار بیایند ممکن است بتوانند نقش کلیدی ایفا کنند.

وی در مورد اینکه قرار بود سهمیه سکوهای ورزشگاه 90 به 10 باشد ولی باشگاه استقلال مخالفت کرد اظهار داشت: خود فتحی در صحبت‌هایش توضیح داد که این کار با مخالفت شورای تامین مواجه شده است و من فکر می‌کنم به این شکل شدنی نیست و اگر قرار است این قانون را اجرایی کنند اول با اختلاف کمتر مثل 60 به 40 یا 70 به 30 شروع کنند و اینکه یکباره بخواهیم 90 به 10 را اجرا کنیم شدنی نیست.

مدیرعامل سابق استقلال در پایان با اشاره به پیش‌بینی از نتیجه دربی هم گفت: فکر می‌کنم با اختلاف یک گل پیروز شویم و این می‌تواند یک هیچ باشد یا حتی 3-2 ولی در کل فکر نمی‌کنم دربی پرگلی شاهد باشیم و دو تیم به خاطر شرایطشان طبیعی است تا حدودی محتاط عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز