خبرگزاری کار ایران

دو جایزه جدید از مجله معتبری فرانسوی:

فرانس فوتبال برنده بالون دور زنان را اعلام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۶۳۴

برای اولین بار در سال جاری یک زن معتبر ترین جایزه فوتبال را به دست می‌آورد.

به گزارش ایلنا، پس از سال 1956، هر ساله توسط مجله فرانس فوتبال در تاریخ 3 دسامبر در پاریس Ballon d'Or برای بهترین بازیکن سال خواهد شد  و به هر دو زن و یک مرد داده می شود. 

پاسکال فره، سردبیر این مجله معتبر ورزشی، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: فوتبال زنان یک رشته پرطرفدار است که همانند این رشته در بخش آقایان شایسته احترام است. این از بلوغ و رشد می‌رسد؛ بیش از 760 میلیون تماشاگر آخرین جام جهانی زنان در سال 2015 تماشا کردند که این اتفاق شانسی نیست.

فوتبال فرانسه یک نشریه رسمی در مجله روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. فهرستی از 15 نامزد برای دریافت جایزه در 8 اکتبر در کنار انتخاب لیست 30 نفره قبلی اعلام می‌شود. بازیکنان به وسیله فوتبال فرانسه انتخاب خواهند شد و گروهی از روزنامه نگاران بین المللی که در فوتبال زنان تخصص دارند برنده جایزه جدید را مشخص می‌کنند.

فره ادامه داد: هیئت داورانی که قرار است بهترین بازیکنان را معرفی کنند همانند بخش مردان نخواهد بود. تنها کارشناسان می‌توانند رای بدهند. مطمئن هستیم که هیئت داوری از 40 روزنامه نگار از کشورهایی که در بخش فوتبال زنان پیشرفت داشته‌اند، خواهیم داشت.

بالون دور در سال 2010 تا 2015 با جایزه برترین بازیکن سال فیفا ادغام شده بوده اما دوسال پیش مجله و هیئت حاکمه‌ی فوتبال تقسیم شد. فیفا همچنین جایزه بهترین بازیکن زن را ایجاد کرد. 

فره می‌گوید اکثر بانوان مشتاق بودند تا جایزه برترین بازیکن سال از طریق مجله فرانس فوتبال هم انتخاب شود: آنها هیجان زده هستند و نمی‌توانند منتظر آن باشند. آنها بسیار افتخار می‌کنند ببینند که جهان فوتبال بر این عقیده است که باید با زنان به همان اندازه با مردان رفتار شود. 

فوتبال فرانسه همچنین جایزه جدیدی را برای بهترین بازیکن جوان سال، جایزه کوپا، که پس از رایموند کاپا نامیده می شود، راه اندازی می‌کند. مراسم اهدای جوایز مجله فرانسوی در بیش از 120 کشور جهان پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز