خبرگزاری کار ایران

فرهادی‌زاد: نتایج مسابقات بانوان در بازیهای آسیایی جارکارتا امیدوار کننده بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۹۹

معاون سرپرست کاروان ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا در مورد نتایج بانوان اعزامی به این رقابت‌ها صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، فرهادی‌زاد در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو اظهار داشت: کاروان ایرانی در این دوره از مسابقات به دلایلی موفقیت های بسیار زیادی کسب کرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: برای اولین بار کاروان ایران با اعزام یک نفر به عنوان سرپرست در بخش بانوان به فضای کار ورزشکاران و مربیان کمک کرد و تجربه بسیار خوبی برای بانوان بود.

معاون سرپرست کاروان ایران به بازی های آسیایی جاکارتا خاطرنشان کرد: روند توسعه و رشد ورزش کشور ما در فضایی که خانم ها در چندین دوره از بازی های آسیایی و با این وسعت حضور پیدا کردند فراهم شد. با امکاناتی که برای بانوان ایجاد شد توانستند به فعالیت خود ادامه دهند و در کسب مدال ها نیز به موفقیت های خوبی دست یابند.

فرهادی زاد همچنین گفت: در دوره گذشته و دوره فعلی فضایی ایجاد شده که بانوان با کسب مدال های موفقیت، روند توسعه و رشد خود را سرعت ببخشند. نتایج در بخش خانم ها، بسیار امیدوارکننده و مطلوبی بود و چندین مدال طلا کسب کردیم.

وی یادآور شد: تجهیزات و امکانات در آمادگی و موفقیت تیم ها بسیار موثر است اما تاثیر 100 درصدی در کسب موفقیت ندارد. این وظیفه فدراسیون است. فدراسیون باید تلاش خود را انجام دهد تا شرایط را برای ورزشکاران مهیا کند. به عنوان نمونه فدراسیون قایقرانی تلاش های زیادی کرده و بسیار قوی و مجهز شد.

معاون سرپرست کاروان ایران به بازی های آسیایی جاکارتا در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: برخورداری از موقعیت های روحی و روانی برای ورزشکاران ضروری است. در این دوره برخی از ورزشکاران در کنار روانشناسان مجهز بودند. روانشناس باید از نظر روحی و روانی ورزشکار و تیم و مربی را بشناسد و بر شیوه های کنترل استرس و هیجانات آنها مسلط باشند.

 فرهادی زاد همچنین خاطرنشان کرد: کرسی هایی که کشورهای مختلف دارند برای ورزشکاران دلگرمی ایجاد می کند و ورزشکاران ما این فضا را داشتند.  

وی در ادامه برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو عنوان کرد: ملاحظات فرهنگی اجازه ورود برخی از رشته ها را در میادین بین المللی به ما نمی دهد ما در رشته هایی که می توانیم با پوشش های مناسب خود وارد شویم و مجوز حضور رشته ها را داریم دختران ما به صورت عالی کار می کنند.

معاون سرپرست کاروان ایران به بازی های آسیایی جاکارتا گفت: خوشبختانه نگاهی که در کمیته ملی المپیک دنبال می شود حضور بیشتر بانوان است. در این دوره تعداد بانوان در رشته های مختلف رشد قابل توجهی پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز