خبرگزاری کار ایران

نگاهی به بازار 62 روزه اسپانیا لالیگا؛ رئال سود کرد، بارسا ضرر

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۹۵

بازار نقل و انتقالات فوتبال اسپانیا جمعه شب به پایان رسید و فرصت 62 روزه تیم‌های اسپانیایی برای خرید بازیکن تمام شد، مدتی که در آن – از ابتدای جولای تا آخرین ساعت روز 31 آگوست – 124 جابه‌جایی به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا، در کل، باشگاه‌های اسپانیایی نسبت به تابستان سال گذشته رقم بیشتری صرف خرید بازیکن کردند. آنها امسال 12/897 میلیون یورو بازیکن خریدند در حالی که فصل گذشته 85/576 میلیون یورو بازیکن خریده بودند.

 جدایی بازیکنان درآمد بیشتری برای باشگاه‌ها داشت

یک سال پیش بازیکنان مهمی مثل موراتا، خامس و نیمار لالیگا را ترک کردند اما با وجود 222 میلیون یورویی که پاری‌سن‌ژرمن برای نیمار پرداخت باز هم امسال تیم‌های لالیگایی از فروش بازیکنان به مشتریان خارجی‌شان بیشتر درآمد داشتند: 05/555 میلیون یورو در مقایسه با 82/551 میلیون یوروی فصل گذشته.

تراز خرید و فروش در رئال مادرید

فلورنتینو پرس رییس باشگاه رئال مادرید در پنجره تابستانی امسال 5/133 میلیون یورو از فروش بازیکن درآمد داشت و تقریباً 146 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرد. فروش کریستیانو رونالدو 117 میلیون یورو، اوماس ماسکاری 10 میلیون یورو، تورو 5/3 میلیون یورو، لینهارت 2 میلیون یورو و دتوماس یک میلیون یورو (به صورت قرضی) برای رئال مادرید درآمد داشت در حالی که خرید وینیسیوس 45 میلیون یورو، کورتوا 35 میلیون یورو، اودریوسولا 30 میلیون یورو، ماریانو 5/21 میلیون یورو و 5/8 میلیون یورو هزینه داشت.

خرج 80 میلیون یورویی بارسا با تراز منفی

تیم کاتالان 90/125 میلیون یورو برای خرید مالکوم، لنگله، آرتور و ویدال هزینه کرد که به مراتب کمتر از 57/207 میلیون یورویی بود که سال گذشته هزینه کرد و به این ترتیب بعد از کسب 2/82 میلیون یورو، تراز منفی 7/43 میلیون یورو داشت. سال گذشته آنها تراز مثبت 43/18میلیون یورو داشتند.

 بریز و بپاش والنسیا

والنسیا تابستان امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خرج کرده است، دقیقاً 85 میلیون یورو بیشتر. خرید گوئدس، واس و گامیرو و جذب قرضی باتشوایی و چریشف نشان دهنده انگیزه‌های بالای خفاش‌ها برای کسب نتیجه در فصل جدید است. آنها از فروش بازیکن 40 میلیون یورو درآمد داشتند در حالی که 125 میلیون یورو بازیکن خریدند.

اتلتیکومادرید و خریدهای بزرگ با افق‌های بزرگ

تابستان پارسال، اتلتیکو مادرید با توجه به محرومیت فیفا تنها 36 میلیون یورو صرف خرید ویتولو کرد، کسی که تا ماه ژانویه به لاس پالماس قرض داده شد. تابستان امسال تیم سیمئونه 5/123میلیون یورو خرج کرده در حالی که از فروش بازیکن 45 میلیون یورو درآمد داشته است.

هزینه بیشتر بیلبائو در قیاس با تابستانی بدون خرید

برخلاف تابستان پارسال که تصمیم گرفت هیچ بازیکنی نخرد، بیلبائو تابستان امسال یوری را از پاری‌سن‌ژرمن خرید و به این ترتیب هزینه‌هایش برای خرید بازیکن از صفر به 28 میلیون یورو رسید.

سرمایه‌گذاری‌های بیشتر برای باشگاه‌های متوسط

مجموع خرید تیم‌های کوچک و متوسط لالیگا در تابستان امسال بیشتر بوده است؛ تیمی مانند لگانس نسبت به تابستان پارسال8/7 میلیون یورو بیشتر هزینه کرده است.

مقایسه با لیگ‌های طراز اول اروپا

20 باشگاه لیگ برتر انگلیس تابستان امسال یک میلیارد و 419 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده‌اند و پس از آنها سری A ایتالیا با یک میلیارد و 142 میلیون یورو در رتبه دوم قرار دارد. لالیگا با 893 میلیون و 620 یورو در رده سوم است. لیگ یک فرانسه با 563 میلیون و 936 یورو در رده چهارم قرار دارد و بوندس‌لیگا هم با 495 میلیون و 600 یورو در جایگاه پنجم لیگ‌هایی است که بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده‌اند.

منبع: مارکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز