خبرگزاری کار ایران

مدال تاریخی واترپلو پس از ۴۴ سال

برنز ارزشمنـدی که ایران از دل آب بیرون کشید

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۸۴

پیش از بسته ‌شدن پرونده اعزام تیم‌ها به بازی‌های آسیایی، اصرار زیادی برای اعزام واترپلو به این رقابت‌ها شد. رشته‌ای که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را تجربه کرده اما هیچ‌گاه در رده بزرگسالان به مدال آسیایی نرسیده بود.

به گزارش ایلنا، اصرارهای رضوانی، رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از یک طرف و مطرح شدن ماجرای اعزام‌های حمایتی، باعث شد این رشته آبی هم به جاکارتا اعزام شود. رشته‌ای که در روز پایانی این رقابت‌ها به یک برنز ارزشمند دست پیدا کرد و تنها مدال ورزش‌های آبی ایران را به دست آورد.

 

مدال‌آوری با اعزام حمایتی!

واترپلو جزو رشته‌های فدراسیون تحت مدیریت رضوانی است. مهم‌ترین و ثابت‌ترین حاشیه هم همواره توجه خاص او به این رشته از دیدگاه بقیه بوده است. برخی اهالی رشته‌های دیگر آبی و منتفدان معتقدند که رضوانی به خاطر سبقه‌ای که در این رشته دارد، بیش از شنا و شیرچه به واترپلو توجه می‌کند. توجهی که اگر درست هم باشد حالا می‌بینیم که نتیجه داده و پس از 44 سال مدال ارزشمندی را برای کاروان ایران کسب کرده است. واترپلو جزو معدود رشته‌هایی است که با نگاه حمایتی به این بازی‌ها اعزام شده اما توانسته است به مدال دست پیدا کند. آن هم مدالی ارزشمند در بخش تیمی که نوید رسیدن به مدال‌های خوشرنگ‌تر در ادوار آتی را می‌دهد.

 

نتیجه استفاده از مربیان بزرگ

واترپلو در سال‌های اخیر اغلب مربیان بزرگی داشته. از مالارا در زمان آیت‌اللهی گرفته تا چیریچ که امروز تیم ایران را به سومی بازی‌های آسیایی رسانده، مربیان بزرگ اروپایی بودند که سهم قابل توجهی در رشد واترپلو ایران داشتند. مالارا اگرچه به خاطر دستمزد سنگینش از ایران رفت اما تاثیرش را گذاشت و پس از آن هم مربیان دیگری آمدند. نهایت کار هم این چیریچ بود که کار را تا حدودی به سرانجام رساند.

 

تورنمنت و اردوی خارجی جواب داد

رضوانی در شرایطی تلاش بسیاری برای اعزام واترپلو کرد که زمینه را هم برای موفقیت این تیم مهیا کرد. ملی‌پوشان ایران در ماه‌ها و هفته‌های منتهی به بازی‌های آسیایی، اردوها و تورنمنت‌های خوبی را در کشورهای خارجی برگزار کردند. اردوهایی که به خوبی به آنها کمک کرد تا به شرایط رقابت با خوب‌های آسیا برسند و پس از قزاقستان و ژاپن که سطحی بالاتر از آسیا دارند، به مدال برنز برسند. ملی‌پوشان ایران که پس از برتری برابر عربستان به نیمه‌نهایی رسیده بودند، با شکست برابر ژاپن به رده‌‌بندی رفتند و حریف چینی شدند که با باخت برابر قزاقستان به این مرحله رسیده بود.

شاگردان چیریچ روز شنبه در دیدار رده‌بندی‌شان چین را در ضربات پنالتی و با نتیجه 16 بر 15 از پیش رو برداشتند و به مدال ارزشمند برنز رسیدند.

ملی‌پوشان ایران پس از سه دوره و 12 سال توانستند ستاد عالی بازی‌های آسیایی را مجاب به اعزام کنند و حالا با این نتیجه مزد اعتماد مسوولان کمیته را دادند و جای پایشان را برای دوره‌های آتی محکم کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز