خبرگزاری کار ایران

"پنهان‌کاری" فدراسیون تیر و کمان برای یک اشتباه مضحک و جنجالی

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۹۰

یک اشتباه عجیب و غیرقابل قبول از سوی مسوولان تیر و کمان، بانوی تیرانداز ایران را از دور مسابقات حفظ کرده و هنوز نمی‌توان از شوک این اتفاق خارج شد.

به گزارش ایلنا، مرحله یک شانزدهم تمام شده بود، زهرا نعمتی با تیر طلا توانست حریف قزاقستانی‌اش را شکست دهد. همه خوشحال بودند، تمام دوستانش در کاروان تیروکمان جمع شده بودند و او را تشویق می‌کردند. 

زهرا خیلی بهتر از هم‌تیمی‌هایش نتیجه گرفته بود اما یکباره اطلاعات اشتباه او را حذف کرد. بازی او در مرحله یک شانزدهم نزدیک ساعت دوازده و نیم به وقت محلی تمام شد، مسوولان تیم به زهرا گفتند: «برو ناهار بخور و استراحت کن تا برای مرحله یک هشتم آماده شوی.» مریم دباغ، نایب رییس فدراسیون و نجاری سرپرست تیم هم پشت ویلچر نعمتی را گرفتند و به محلی بردند که او ناهارش را بخورد، زهرا در حال خوردن غذا و همچنین اظهارنظر درباره بازی خواهران منصوریان بود که میلاد وزیری (یکی از هم‌تیمی‌هایش) به سالن غذاخوری آمد و گفت: «اینجا چکار می‌کنی، حریف‌ات روی خط در حال مسابقه است.» زهرا شوکه شده بود. مریم دباغ گفت: «نمی‌خواهد ناراحت باشی. حتما دارند تمرین می‌کنند.» اما وزیری سراسیمه نعمتی را برد.

چند لحظه بعد خودم را به محل برگزاری مسابقه رساندم. گریه‌های زهرا خودش گویای همه چیز بود. نعمتی به دلیل اینکه سر موقع پشت خط مسابقه قرار نگرفته بود از مسابقات حذف شد و حریف اندونزیایی او بدون کمترین زحمت برنده این رقابت بود. غیبت زهرا حکم انصرافش را داشت. اشرفی در حال دلداری نعمتی بود اما او اشک می‌ریخت و حالش خوب نبود. همه شوکه شده بودند. مریم دباغ به این طرف و آن طرف می‌رفت که سراغش رفتم. این سوال را از دباغ پرسیدم: «چه کسی مقصر چنین فاجعه‌ای است؟»، دباغ پاسخ داد: «این مسائل پیش می‌آید. هیچ کس مقصر نیست.» اما دباغ همچنان مضطرب بود. بعد از چند دقیقه شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیر و کمان با حالت غضب آلود به همراه مریم دباغ به سمت من آمد. شعبانی‌بهار از این گلایه داشت که چرا خبر منتشر شده: «روحیه نعمتی به هم می‌ریزد. باید خبر را حذف کنید.»

توقعی که اصلا حرفه‌ای نبود و بعد هم شعبانی‌بهار مدعی شد که مقصر اول و آخر خود نعمتی است. کمی آن طرف‌تر اما زهرا در حالی که حیرت‌زده بود، روی ویلچرش ساکت بود و هیچ حرفی نمی‌زد. شعبانی هم اجازه نمی‌داد سمت او بروم. سایر خبرنگاران هم خودشان را به ورزشگاه رساندند و خواستند که شعبانی بهار پاسخگو باشد اما شعبانی بهار حرف‌هایش را تکرار می‌کرد: «چه منفعتی از این کار می‌برید. بگویید شعبانی پاسخگو نبود. خود نعمتی پاسخ شما را می‌دهد.»

در این هنگام خبرنگاران، سرمربی کره‌ای زهرا را دوره کرده و از او خواستند پاسخگو باشد. او هم در پاسخ گفت: «نعمتی سرویس بهداشتی رفته بود و سی ثانیه دیر رسید.» شاید اگر خودم در سالن غذاخوری حضور نداشتم باورم می‌شد که دلیل دیر رسیدن زهرا این باشد.

در این مدت اما شعبانی بهار و دیگر مسوولان سعی کردند نعمتی را توجیه کنند که خودت تمام تقصیرها را در جمع خبرنگاران بر عهده بگیر. سرانجام نعمتی از اتاق فکری که برایش برگزار کرده بودند بیرون آمد و در جمع خبرنگاران گفت: «خودم مقصر بودم.» مشخص بود که مسوولان تیروکمان حرفشان را به زهرا تحمیل کرده بودند. کمی جلوتر رفتم و پرسیدم چرا تقصیر دیگران را به عهده گرفتی؟ اما زهرا اشک‌هایش را پاک کرد و فقط گفت: «خیلی حیف شد. من حریف قدری را پشت سرگذاشتم.»

در این حین شعبانی‌بهار ویلچر نعمتی را گرفت و گفت: «دیگر خسته‌اش نکنید. فردا بازی دارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز