خبرگزاری کار ایران

درخواست پرسپولیس از فدراسیون: 7 میلیارد می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۸۹

بازیکنان و مربیان تیم را می‌شود راضی کرد اما باشگاه پیش از این‌ها آنقدر بدقولی کرده که دیگر هیچکدام از طلبکارانش کوتاه نمی‌آیند.

به گزارش ایلنا، نه علی دایی که لج کرده و دیگر هیچ وعده‌ای را به جای طلب سه و نیم میلیارد تومانی‌اش نمی‌پذیرد، نه گابریل، نیلسون و بنگستون که هرسه روی هم ۳۱۵ هزار دلار از باشگاه پرسپولیس طلبکارند. باشگاه به زحمت از آنها رضایت گرفته بود که پول‌شان را قسطی بپردازد اما فقط قسط اول پرداخت شد تا این بازیکنان دوباره با نام فیفا، باشگاه را تهدید کنند.

از سوی دیگر هم کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید کرده که پرسپولیس اگر با علی دایی، مسعود همامی، محمدامین آرام‌طبع، رضا نوروزی و علیرضا نورمحمدی تسویه حساب نکند و یا با آنها به توافق نرسد، دیگر به لیگ قهرمانان راهش نخواهد داد. باشگاه کلا چهار و نیم میلیارد تومان به این 5 نفر بدهکار است اما با احتساب دیگر بدهی‌هایش، باید 10 میلیارد تومان بپردازد تا ای‌اف‌سی راضی شود.

رقمی که حتی حامی مالی باشگاه از پرداخت آن عاجز مانده و البته به قول گرشاسبی، وظیفه‌اش هم نیست چنین پرداخت‌هایی: «پرداخت بدهی‌ها وظیفه حامی مالی نیست. پولی که حامی مالی می‌دهد برای هزینه‌های جاری مانند پول بازیکن و مربی، هتل و اعزام‌های ما است و آنها وظیفه‌ ندارند بدهی بیست سال پیش پرسپولیس را بدهند.»

با این وجود حامی مالی به زودی برای پر کردن حساب بانکی پرسپولیس دست به جیب می‌شود. این چیزی است که سرپرست باشگاه هم در تازه‌ترین مصاحبه‌اش تایید کرده: «حامی مالی قول داد تا هفته آینده به ما پرداختی داشته باشد.» هفته آینده یعنی همان تاریخی که پیش‌تر درباره‌اش به توافق رسیده بودند و باشگاه سعی داشت با تحت فشار گذاشتن حامی مالی، زودتر به پول برسد. البته این پول را برای پرداخت به بازیکنان و مربیان و دیگر اعضای تیم می‌خواهند چرا که حامی مالی همانطور که گرشاسبی گفته، زیر بار پرداخت بدهی‌ها نرفته است.

دیر یا زود، بازیکنان پول‌شان را می‌گیرند اما حالا که بدهی‌ها و خطر محرومیت همچنان پابرجاست، باشگاه چطور می‌خواهد در این دو هفته ای‌اف‌سی را راضی کند؟ در پاسخ، حمیدرضا گرشاسبی از پیدا کردن یک منبع تازه و میلیاردی خبر داده است: «ما هر روز با مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال جلسات متعددی داریم و می‌خواهیم که این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود. البته برخی عزیزانی که قبلا بازیکن ما بودند، به خاطر پرسپولیس حاضر شدند با ما تفاهمنامه امضا کنند اما بعضی‌ها هم زیر بار نمی‌روند و برای گرفتن پولشان عجله دارند. باید ببینیم چطور می‌توانیم پول این عزیزان را آماده کنیم و در عین حال دنبال تامین اعتبار هم هستیم. با این روندی که پیش گرفته‌ایم و ۶-۷ میلیاردی که احتمالا از یک منبع به ما کمک می‌شود، می‌توانیم مشکل را حل کنیم.»

منظور از این منبع، فدراسیون فوتبال است. به قول گرشاسبی: «وزارت ورزش که قانوناً نمی‌تواند به ما کمک کند. به همین خاطر دنبال این هستیم که بخشی از فدراسیون فوتبال و بخشی دیگر از سازمان لیگ و جاهای دیگر پول بگیریم تا بتوانیم قبل از نهم شهریور بدهی‌های باشگاه را پرداخت و خطر محرومیت را از سر پرسپولیس رفع کنیم.»

سازمان لیگ به تعهدات خود برای پرداخت سهم باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی عاجز بوده و حالا پرسپولیسی‌ها امیدوارند که با گرفتن سهم‌شان بتوانند از ای‌اف‌سی تاییدیه بگیرند. سرپرست باشگاه ادعا کرده که اگر این 7-6 میلیارد را به پرسپولیس کمک کنند، تا نیم‌فصل با همه طلبکاران تسویه می‌کند اما حتی در این صورت، باز به بازیکنان و مربیانش بدهکار خواهد بود؛ هم بابت یکی دو فصل گذشته و هم بابت امسال که به آنها پرداختی نداشته است. موضوعی که در میهمانی ظهر دوشنبه هم درباره‌اش صحبت شد و بازیکنان از کاپیتان پرسپولیس خواستند که در این مورد پیگیر باشد اما تا وقتی حامی مالی دست به جیب نشود، پولی دست آنها را نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز