خبرگزاری کار ایران

بحران در پرسپولیس جدی شد؛ خطر حذف از لیگ قهرمانان و سقوط

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۸۰

خطر حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، بدترین خبری بود که این فصل می‌توانست به اردوگاه سرخ‌ها برسد. انگار با این خبر نگرانی‌های سرخپوشان تکمیل شده باشد.

به گزارش ایلنا، درست در فصلی که با همه توان دارند با کمبود بازیکن و محرومیت می‌جنگند، احتمال حذف از آسیا به خاطر بدهی 10 میلیارد تومانی می‌تواند کمر تیم را خم کند. پرسپولیس با دست‌های خالی چطور می‌تواند تا دو هفته آینده این بدهی را تأمین کند؟ تنگنا اما وقتی برای پرسپولیس بیشتر می‌شود که حامیان مالی باشگاه در جلسات می‌گویند همین حالا هم به همه تعهدات‌شان عمل کرده‌اند و توان پرداخت این مبلغ را تا موعد تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) ندارند. حالا حمیدرضا گرشاسبی مانده و بازیکنانی که این فصل پولی از باشگاه دریافت نکرده‌اند و بدهی‌هایی که هر لحظه فشار را بر باشگاه بیشتر و بیشتر می‌کند.

عمر جلسات شبانه حمیدرضا گرشاسبی با حامیان مالی باشگاه به چند هفته می‌رسد. از همان زمان که مدیرعامل باشگاه حس کرد فشار مضاعفی را که به بازیکنان وارد می‌شود، تنها با خوش‌قولی می‌تواند جبران کند. آن‌ هم در بحبوحه مشکلات مالی باشگاه و هجوم طلبکارانی که کار را برای اجرای برنامه‌های مالی باشگاه سخت می‌کردند.

گرشاسبی خوب می‌داند محرومیت از پنجره نقل و انتقالات تابستانی، خواه ناخواه کار بازیکنان را سخت‌تر کرده و دست برانکو برای استفاده از مهره‌هایش باز نیست. به همین خاطر در کنار همه بحث‌هایی که در این جلسات شبانه مطرح می‌شد، یکی از تأکیدهای اصلی گرشاسبی به پرداخت پول این فصل بازیکنان بوده است.

در میان همه حاشیه‌هایی که موفقیت این فصل پرسپولیس را تهدید می‌کنند، باشگاه نمی‌خواهد بی‌پولی به اعتراض بازیکنان و به هم ریختن نظم تیم منجر شود و همه اصرارها به پرداخت زودتر از موعد بازیکنان هم به همین خاطر بود. حامیان مالی باشگاه اما مطابق توافق اولیه‌شان با باشگاه پرسپولیس، شهریور را زمان پرداخت پول بازیکنان می‌‌دانستند و حاضر نبودند برنامه‌ریزی‌های‌شان در این رابطه را تغییر دهند.

همه این اصرارها در شرایطی بود که موضوع شکایت گولچ از باشگاه پرسپولیس بابت طلبش و خطر محرومیتی که باشگاه پرسپولیس را بابت این بدهی تهدید می‌کرد، باعث شد حامیان مالی باشگاه پرداخت طلب این مدافع استرالیایی را در اولویت قرار دهند و بخشی از طلب 250 هزار دلاری او را پرداخت کنند. بعد از اینکه خطر محرومیت پرسپولیس بابت بدهی به آنتونی گولچ برطرف شد، گرشاسبی اعلام کرد این پول را حامی مالی باشگاه برای جلوگیری از ایجاد خطر محرومیت برای این تیم پرداخت کرده است.

بعد از همه اصرارهای گرشاسبی برای پرداخت پول بازیکنان و پرداخت بخشی از طلب گولچ، حالا ضرب‌الاجل ای‌اف‌سی باعث شده او با طرح خواسته جدیدی به سراغ حامیان مالی باشگاه برود و از آنها بخواهد برای پرداخت بدهی 10 میلیاردی باشگاه تا 9 شهریور فکری کنند.

هنوز چهار هفته از رقابت‌های لیگ هجدهم نگذشته که حامی مالی رقم قابل توجهی بابت بدهی‌های پرسپولیس پرداخت کرده و اینطور که از جلسات شبانه باشگاه و حامیان مالی خبر می‌رسد، پرسپولیس برای پرداخت بدهی 10 میلیارد تومانی‌اش نمی‌تواند فقط روی کمک حامیان مالی خود حساب کند.

راحت بگوییم، حامیان مالی باشگاه پرسپولیس کم آورده‌اند و با اینکه از ابتدا پرداخت بدهی‌های 20 ساله باشگاه پرسپولیس یکی از شعارهای آنها شده بود اما مواجهه با رقم این بدهی‌ها و الزام به پرداخت این بدهی در طول مدت زمان کوتاه، کمی کار را برای آنها سخت کرده است.

شاید بیراه هم نباشد اگر بگوییم، حامیان مالی باشگاه وقتی همچنان وزارت ورزش را متولی باشگاه می‌بینند، خواه ناخواه وزارت ورزش را در پرداخت بدهی‌های باشگاه شریک می‌دانند.

«چرا وزارت ورزش حتی یک ریال هم به پرسپولیس کمک نمی‌کند؟» این سوالی است که حامیان مالی بارها در جلساتی که با گرشاسبی داشته‌اند مطرح کرده‌اند و به این ترتیب آب پاکی را روی دست او ریخته‌اند که برای پرداخت طلب 10 میلیاردی باشگاه، آن هم ظرف دو هفته، حساب چندانی روی حمایت آنها باز نکند.

درخواست‌های مدیرعامل باشگاه برای دریافت کمک از وزارت ورزش هم تاکنون پاسخی در پی نداشته و وزارت تاکنون هیچ کمکی به این باشگاه نکرده است.

محدودیت‌های کمک مالی وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس و کم آوردن حامیان مالی برای پرداخت بدهی‌های باشگاه، فشارها را بر باشگاه پرسپولیس بیشتر و بیشتر کرده است. باشگاه تنها تا 9 شهریور برای پرداخت بدهی 10 میلیاردی‌اش به کنفدراسیون فوتبال آسیا مهلت دارد و حذف از آسیا در صورت پرداخت نشدن این بدهی، می‌تواند ضربه مهلکی به پرسپولیس وارد کند.

بعد از ایستادگی پرسپولیسی‌ها مقابل مشکلات محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی، حالا سخت است انتظار داشته باشیم در صورت حذف از لیگ قهرمانان آسیا همچنان با قدرت ایستادگی کنند. آن هم در شرایطی که پرسپولیس حتی با وجود محرومیت، در آماده‌ترین و هماهنگ‌ترین روزهایش به سر می‌برد و با توجه به اینکه لیگ قهرمانان آسیا برای آخرین سال به طور تفکیک شده بین غرب و شرق آسیا برگزار می‌شود، شاید این آخرین شانس سرخ‌ها برای ایستادن روی سکوی قهرمانی باشد.

البته این پایان جلسات باشگاه با حامیان مالی و وزارت ورزش نیست و تلاش‌ها برای پرداخت بدهی 10 میلیاردی ادامه دارد. تاریخ اما ثابت کرده که حتی اگر تنگناها بیشتر، فشارها شدیدتر و امیدها کمرنگ‌تر شود اما باز هم پرسپولیسی‌ها از پا نمی‌نشینند. فیلم جدید پرسپولیس که مستندی از بحران مالی این باشگاه است، شاید فقط همین اسم را می‌تواند داشته باشد: تنگنا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز