خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی- خداداد؛ دومین نبرد این بار در نقش جهان

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۰۳

سرمربیان سپاهان و سپیدرود پیش از این یک بار برابر هم قرار گرفته بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سپاهان و سپیدرود در هفته دوم لیگ هجدهم و روز جمعه در ورزشگاه سردار جنگل به مصاف هم می‌روند و تقابل دو تیم با هدایت قلعه‌نویی و خداداد عزیزی جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

دوران فوتبال قلعه‌نویی و عزیزی تداخل کوتاهی با یکدیگر دارد. قلعه‌نویی سال 75 از فوتبال خداحافظی کرد و 4 سال پیش از آن عزیزی تازه فوتبالش حرفه‌ای خود را در ابومسلم آغاز کرده بود. ولی در دوران مربیگری هر دو تقریبا از زمان حرفه‌ای شدن لیگ ایران کار خود را شروع کردند. دو مربی با دو رویکرد و البته دو سرنوشت متفاوت. قلعه‌نویی خیلی زود خودش را در تیم‌های بزرگ جا داد و معمولاً پروژه‌های قهرمانی و کسب سهمیه با تیم‌های پرهزینه به دست او سپرده می‌شود ولی خداداد به قول خودش همیشه تیم‌هایی که پول ندارند سراغش آمدند و معمولاً وظیفه‌اش فرار از منطقه سقوط بوده که البته خیلی هم در آن موفق عمل نکرده است. این دو نفر فصل هجدهم را با سپاهان و سپیدرود شروع کردند و جالب اینجاست که با وجود چند سال سابقه حضور هرکدام در لیگ برتر، فقط یک بار پیش از این برابر هم قرار گرفتند.

 

سال‌هایی که هرگز رودررو نشدند

 

قلعه‌نویی بین لیگ‌های سوم تا ششم هدایت استقلال را بر عهده داشت و تجربه مربیگری خداداد در این دوره به ابومسلم برمی‌گردد که در آن زمان در لیگ یک حضور داشت. قلعه‌نویی در پایان فصل ششم استقلال را ترک کرده و به تیم ملی رفت. خداداد پیام را به لیگ برتر رساند ولی یک هفته بیشتر روی نیمکت این تیم نماند و به دلیل مشکلات مالی کنار رفت. فصل هفتم که قلعه‌نویی در تیم ملی حضور داشت و تنها سال غیبتش در لیگ برتر بود، هدایت استقلال اهواز بر عهده خداداد قرار گرفت و در نیم فصل دوم که هدایت مس کرمان بر عهده قلعه‌نویی قرار گرفت خداداد در لیگ برتر نبود.

 

فصل هشتم قلعه‌نویی به استقلال برگشته بود و خداداد بار دیگر هدایت پیام را بر عهده گرفت ولی 14 هفته بیشتر روی نیمکت این تیم دوام نیاورد. یعنی 3 هفته قبل از هفته پایانی نیم فصل و تقابل با استقلال قلعه‌نویی، خداداد جای خود را به برگی‌زر داد و او تا پایان هدایت پیام را بر عهده گرفت. در پایان این فصل قلعه‌نویی با پیروزی برابر پیام مشهد در هفته پایانی یک قهرمانی تراژیک را جشن گرفت.

خداداد پس از آن مدتی بیرون گود ماند و البته حضوری مقطعی در شهرداری تبریز در لیگ یک داشت و بازگشتش به لیگ برتر تا فصل شانزدهم طول کشید. جایی که او هدایت سیاه‌جامگان را از فرهاد کاظمی گرفت و در نیم فصل دوم اولین و آخرین رویارویی خود با قلعه‌نویی را تجربه کرد. سیاه جامگان در مشهد 2-1 از تراکتورسازی قلعه‌نویی شکست خورد و حالا دو مربی در انتظار دومین رویارویی خود هستند.

 

سپاهان پر مهره هفته نخست با صنعت نفت به تساوی بدون گل در خانه رضایت داد و سپیدرود ضعیف‌ترین نتیجه را گرفت و 3-0 مغلوب سایپا شد تا در انتهای جدول جا بگیرد. دیدار دو تیم با توجه به اینکه روی چمن مصنوعی برگزار می‌شود شرایط خاص خودش را دارد. دیداری حساس برای دو تیم که اگر سپاهان امتیاز کامل نگیرد با انتقادات زیادی روبرو شده و اگر سپیدرود دومین شکست پیاپی خودش را تجربه کند شاید خیلی زودتر از حد تصور به بحران برسد. باید دید دو سر مربی صریح اللهجه فوتبال ایران برابر هم چه نتیجه‌ای خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز