خبرگزاری کار ایران

نشانه های شیرین پنجشنبه داغ تابستانی/ به امید لیگی فوق العاده

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۰۲۰

به نظر می رسد لیگ جذابی را در پیش داریم.

به گزارش ایلنا، چند روز بعد از جام جهانی، با آن همه سورپرایز و شگفتانه و کیفیت بالای فوتبالی خیلی سخت بود که بخواهیم به یک باره از روسیه به ایران شیفت شویم و به جای تماشای تنه به تنه شدن امثال پوگبا و هازارد و نیمار و مسی و رونالدو به لیگ برتر خودمان بیاییم و جدال فوتبالیستهای وطنی را ببینیم. اما خواه ناخواه باید این اتفاق رخ می داد و همین هم شد.

از ساعت 20:45 دقیقه پنجشنبه شب، همزمان در 4 ورزشگاه امام رضای مشهد، وطنی قائمشهر، غدیر اهواز و دستگردی تهران استارت هجدهمین دوره لیگ برتر را داشتیم و در نهایت ماحصل این 4 مسابقه طوری بود که امیدوار شویم به این لیگ و این فصل و این دوره. اتفاق محیر العقولی رخ نداد اما در فوتبالی که هر فصل عادت کرده ایم تا هفته هشتم و نهم، سرمربی ها بهانه دوران بدنسازی را می آورند؛ به ثبت نرسیدن هیچ تساوی بدون گل در شب اول در نوع خود شایان توجه است و می توان آن را به فال نیک گرفت.

اولین های زیادی در این 4 بازی رقم خورد و به تبع آن اتفاق های جالبی را هم شاهد بودیم. هر 4 بازی برنده داشت. در دو بازی تیمهای میزبان برنده شدند و در دو دیدار دیگر مهمان ها فاتح میدان شدند. 8 گل رد و بدل شد؛ میانگین دو گل در هر بازی. ده کارت زرد داشتیم بدون حتی یک اخراجی.

 حسن بیت سعید در دقیقه 5 اولین گل جام را وارد دروازه پارس جنوبی کرد. فرناندز مهاجم برزیلی ذوب آهن اولین گلرن خارجی جام نام گرفت. اولین گل به خودی هم توسط مجتبی لطفی به ثمر رسید. اولین پنالتی مسابقات را علی علیپور به دست آورد  گل کرد. اولین پنالتی جام را هم مهدی ترابی از دست داد و احمد گوهری هم اولین پنالتی مسابقات را گرفت. آقای گل پرسپولیس اولین اخطاری لیگ هجدهم هم لقب گرفت.

اما در شب اول چه اتفاقاتی رخ داد؟ پرسپولیس با شکست پدیده برای سومین فصل پیاپی بازی افتتاحیه را برد و گل نخورد و برانکو هم بی شکستی خود در بازی اول هر لیگ را حفظ کرد. سرخپوشان همچنین برای اولین بار در سومین رویارویی با تیمهای مشهدی در اولین گام لیگ برتر به سه امتیاز دست پیدا کرد. تیم پروفسور مانند سال پیش بازهم در خارج از خانه با قدرت آغاز کرد. آنها فصل پیش هم یازده برد خارج از خانه داشتند. برانکو بعد از اینکه در سه جدال اول با یحیی صفر برد داشت حالا در سه بازی اخیر تمام امتیازات را به خود اختصاص داده است. بازگشت عالیشاه به پرسپولیس بعد از 636 روز و همچنین 31 گله شدن علیپور در تاریخ لیگ برتر از مهمترین اتفاقات این مسابقه بود.

در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم اتفاقات جالبی رخ داد. استادیوم نونوار شده ای که جای سوزن انداختن نداشت اما در نهایت تیم مهمان برنده میدان شد. مربی و کاپیتان اسبق تیم ملی برای اولین بار تجربه نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری را داشتند و امید نمازی برنده جدال با نکونام بود. ذوب بعد از هفت سال بازی اول خود در لیگ را برد. نساجی هم در اولین بازی خود در تاریخ لیگ برتر شکست خورد.

در ورزشگاه دستگردی تیم علی دایی نشان داد مدعی است و تیم خداداد هم اثبات کرد از الان فانوس به دست است. البته از آماده سازی ایده آل خودروسازان و فاجعه تیم گیلانی هم می شد به این نتیجه رسید. فصل قبل سایپا نتوانست در دو جدال با سپیدرود به برتری برسد اما این بار چنین اتفاقی رخ داد. فصل قبل هم سایپا در اصفهان نتیجه جالب 1-1 را مقابل سپاهان گرفت.

و در نهایت جدال فولاد و پارس جنوبی. بازهم شاگردان پورموسوی بازی رفت را با یک گل فاصله بردند. گرچه نمایش خوب پارس جنوبی اگر با گل شدن موقعیت ها همراه می شد شاید نتیجه دیگری رقم می خورد. سروش رفیعی نرسید اما بیت سعید با قدرت شروع کرد. فولاد فصل پیش را با باخت شروع کرد و پارس با برد اما حالا همه چیز برعکس شد.

با همه این اوصاف می توان به نیمه پر لیوان نگاه کرد و به اینکه لیگ جذابی را در سال جام ملت ها پیش رو داریم. البته اگر 4 بازی امشب نخواهند خلاف این گزارش را اثبات کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز