خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا:

معرفی برترین‌های فصل هفدهم فوتبال پیش از مراسم رسمی/ دروی عناوین توسط پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۸۴

بیشترِ جوایز برترین‌های فصل هفدهم در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مراسم برترین‌های لیگ هفدهم فوتبال ایران فردا شب برگزار می‌شود و بهترین‌های دوره هفدهم لیگ برتر در بخش‌های مختلف انتخاب و معرفی خواهند شد. جوایز این مراسم مثل هر سال با انتخاب مربیان و کارشناسان ورزشی اهدا خواهد شد.

 

در اینجا به معرفی گزینه‌های محتمل دریافت این عنواین می‌پردازیم:

 

1- بهترین دروازه‌بان:

علیرضا بیرانوند علاوه بر اینکه دروازه‌بان تیم قهرمان لیگ برتر است، بیشترین کلین‌شیت را در لیگ هفدهم به ثبت رسانده است. علاوه بر او، حسین حسینی که موفق شد رکورد بسته نگه داشتن متوالی دروازه در تاریخ لیگ برتر را بشکند هم شانس کسب این عنوان را دارد و از رشید مظاهری که عملکرد درخشانی در ترکیب ذوب آهن داشت و بهترین آمار مهار پنالتی را به ثبت رساند رقیب گلرهای سرخابی است. در این مورد به نظر می‌رسد شانس بیرانوند بیش از دو رقیب خود باشد و باید او را برنده این عنوان لحاظ کنیم.

 

2- بهترین مدافع:

انتخاب این مورد کمی سخت به نظر می‌رسد چرا که با آمار به ثبت رسیده برخلاف پست‌های دیگر ارتباط مستقیمی ندارد ولی در هر صورت کمترین گل خورده لیگ برتر در اختیار پرسپولیس است و نقش خط دفاع مستحکم این تیم در قهرمانی مقتدارنه سرخپوشان قابل انکار نیست. سید جلال حسینی مثل سال‌های اخیر گزینه اصلی این پست است و در کنار او می‌توان از مجید حسینی هم به عنوان رقیب جدی نام برد ولی شانس کاپیتان پرسپولیس هم در این مورد بیشتر است.

 

3- بهترین هافبک:

معمولاً انتخاب نفر برتر این پست با آمار به ثبت رسیده در پاس گل ارتباط مستقیمی دارد. محسن مسلمان با وجود اینکه هفته‌های زیادی نیمکت نشین بود ولی توانست بهترین پاسور لیگ شود و گزینه جدی کسب این عنوان است. از وحید امیری هم می‌توان در این پست به عنوان یک گزینه جدی یاد کرد ولی این دو نفر یک رقیب جدی به نام امید ابراهیمی دارند. اگر بخواند طبق آمار جایزه بدهند این جایزه در اختیار محسن مسلمان قرار خواهد گرفت.

 

4- پاسور برتر:

محسن مسلمان با وجود تعداد بازی‌های کمی که انجام داده توانست بیشترین پاس گل را به نام خود ثبت کند و این عنوان را به دست آورده است.

 

5- بهترین مهاجم (آقای گل):

بی حرف و حدیث‌ترین گزینه در این میان انتخاب برترین مهاجم است که به شکل سنتی و طبیعی به آقای گل لیگ برتر می‌رسد و گزینه‌ای شایسته تر از علی علیپور وجود ندارد و کسب این عنوان توسط او قطعی است. 

 

6- مرد اخلاق فوتبال:

در این مورد مواردی از جمله عدم دریافت کارت زرد و قرمز نقش بسزایی دارد و پیش بینی گزینه‌های این عنوان معمولا کار سختی است. محمد انصاری می‌تواند گزینه این عنوان باشد ولی احتمال دارد یک گزینه غافلگیر کننده همانند فصول گذشته برخلاف انتظارات به آن برسند.

 

7- پدیده سال:

در این مورد گزینه‌های زیر 23 سال مورد بررسی قرار می‌گیرند. علی قلیزاده، صادق محرمی، مجید حسینی و یونس دلفی گزینه‌های احتمالی این پست هستند و باید دید در نهایت جایزه اصلی به کدام گزینه می‌رسد. 

 

8- بهترین مربی سال:

در این مورد هم شک و تردیدی وجود ندارد و مربی تیم قهرمان جایزه را دریافت خواهد کرد. برانکو موفق شد برای دومین فصل پیاپی پرسپولیس را قهرمان لیگ کند و این عنوان هم در فصل جدید به او خواهد رسید.

 

9- بهترین باشگاه سال:

این آیتم هم مستقیماً به قهرمانی در لیگ برتر ربط دارد و پرسپولیس گزینه جدی دریافت چنین عنوانی خواهد بود.

 

10- باشگاه اخلاق:

این عنوان به باشگاهی می‌رسد که کمترین کارت زرد و قرمز را در طول فصل کسب کرده باشد. این در حالی است که گسترش فولاد تبریز با ۴۲ کارت زرد و ۲ کارت قرمز و پرسپولیس با ۴۳ کارت زرد و یک کارت قرمز خوش اخلاق ترین تیم این فصل شدند. با توجه به تاثیرگذاری بیشتر کارت قرمز بازهم باید پرسپولیس را گزینه اصلی دریافت این عنوان دانست.

 

11- مرد سال فوتبال ایران (برترینِ برترین‌ها)

این عنوان به یکی از نفراتی خواهد رسید که در بین بهترین گلر، بهترین مدافع، بهترین هافبک و بهترین مهاجم جایزه گرفته باشند و به نوعی بهترینِ این افراد انتخاب خواهد شد. هر 4 بازیکن در پست‌های مختلف شانس این عنوان را دارند ولی به نظر می‌رسد باید جلال حسینی را شایسته این عنوان بدانیم.

 

12- بهترین داور

بیژن حیدری به عنوان بهترین داور وسط و بابک داوری به عنوان بهترین کمک داور لیگ هفدهم انتخاب خواهند شد.

گزینه‌های احتمالی برترین‌های فصل هفدهم:

 

1- بهترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

2- بهترین مدافع: سید جلال حسینی

3- بهترین هافبک: وحید امیری

4- بهترین پاسور: محسن مسلمان (قطعی)

5- بهترین مهاجم: علی علیپور (قطعی)

6- بازیکن اخلاق: محمد انصاری

7- پدیده فصل: مجید حسینی

8- بهترین مربی: برانکو ایوانکوویچ (قطعی)

9- بهترین باشگاه: پرسپولیس (قطعی)

10- باشگاه اخلاق: پرسپولیس (قطعی)

11- مرد سال فوتبال: جلال حسینی

12- بهترین داور: بیژن حیدری

13- بهترین کمک داور: بابک داوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز