خبرگزاری کار ایران

شفر: خوشحالم که برگشتم و بازهم با استقلال کار می‌کنم/ برای تیم ملی بهترین آرزوها را دارم

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۰۹

سرمربی استقلال در نخستین جلسه تمرینی فصل جدید آبی‌ها شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وینفرد شفر، سرمربی استقلال در نخستین جلسه تمرینی فصل جدید آبی‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینکه به ایران برگشتم و کار با تیم را شروع کردم خوشحالم البته همه بازیکنان حضور ندارند و در این بین بازیکنان مصدومی هم داریم. اجازه بدهید در مورد پادووانی صحبت کنم. شرایط درمان و بهبودی او روز به روز بهتر  و بهتر می‌شود. از این بابت خوشحال می‌شوم که او بتواند به جمع ما باز گردد.  حتی دوست دارم به عنوان دستیار در کادرفنی کار کند.

وی افزود: برای تیم ملی ایران بهترین آرزوها را دارم. قبل از جام جهانی گفتم اگر بازی با مراکش را ببرید درها برای شما باز می‌ماند. اسپانیا و پرتغال هر دو برای بازی با ایران عصبی هستند. تیم ملی ایران سه امتیاز دارد. فکر می‌کنم حتی امروز بتوانیم پرتغال را ببریم. تاکتیک تیم ملی خوب بود. در چنین تورنمنت‌هایی کار دفاعی خوب می‌تواند برنده را مشخص کند. کار تهاجمی بازی را می‌برد. امیدوارم منظور من را متوجه شوید. اگر شانس بیشتر داشتید مقابل اسپانیا چند موقعیت گلزنی داشتید. امیدوارم امشب بازی را ببریم. این اتفاق برای فوتبال ایران بسیار خوب است.

وی افزود: بابت بازیکنانم بسیار خوشحال هستم. امید ابراهیمی، مجید حسینی خیلی خوب مقابل اسپانیا بازی کردند. روزبه چشمی دچار مصدومیت شد. دروزاه‌بان پرسپولیس هم عملکرد بسیار خوبی داشت. فکر می‌کنم در بازی اول در 90 دقیقه 5-6 بازیکن داخلی ایران بازی کردند. پژمان می‌توانست داخل زمین بیاید. روزبه‌ چشمی، مجید حسینی، امید ابراهیمی و چند بازیکن از پرسپولیس به میدان رفتند. 

وی افزود: خیلی از بازیکنان جوان می‌خواهند به استقلال بیایند تا راه حسینی و نورافکن را بروند. البته وضعیت قرارداد جباروف ، ابراهیمی و غفوری هم مهم است و باید ببینیم وضعیت فرشید اسماعیلی و مجید حسینی هم چه می‌شود. امیدوارم آنها بمانند و باشگاه با آنها تفاهم کند. ما بازی‌های سختی داریم و کار سختی در آسیا در  انتظار ما است. از طرف دیگر لیگ ایران هم از سال قبل سخت‌تر شده است و خیلی از باشگاه ‌ها مثل سپاهان و 5-4 باشگاه بالای جدول بازیکنان خوبی دارند و تضمینی نیست که بگوییم مثل سال قبل خوب بازی می‌کنیم چون تیم های قوی وجود دارد. السد، ژاوی و بازیکنان گرانقیمتی در اختیار دارد. 

سرمربی استقلال در خصوص اینکه الحاجی گرو در اینستاگرام پستی منتشر کرده و به نظر می‌رسد منتظر باشگاه استقلال است، افزود: 7-6 ماه قبل برای بازیکنان خارجی سخت بود که به ایران بیایند چون به آنها گفته می‌شد در ایران شرایط خوب نیست و برخی مدیر برنامه‌ها با آنها تماس می‌گرفتند که به ایران یا استقلال نروید اما الان گرو می‌خواهد بیاید. چرا؟ چون ما کاری کردیم که خیلی خوب بود و او هم این مساله را می‌داند. او می‌داند که می‌تواند مثل تیام در استقلال موفق باشد. اما امیدوارم باشگاه راه حلی پیدا کند تا به راه حل خوبی با تیام برسیم و بعد ببینیم چه می‌شود. 

شفر درباره اینکه بازیکنانی مثل علی قربانی، جابر انصاری و بهنام برزای در تمرین استقلال حضور ندارند و آیا باید آنها را جدا شده بدانیم، تصریح کرد: من لیستم را به باشگاه داده‌ام که چه بازیکنانی بروند و چه بازیکنانی بیایند. بعد از موفقیت بزرگی که در آسیا و لیگ ایران داشتیم شما باید آمار ما را ببینید که در 9 ماه قبل از نظر پیشرفت و کسب امتیاز استقلال توانسته رنکینگ خوبی در جهان بدست بیاورد. من لیست را به توفیقی داده‌ام و امیدوارم او بتواند راه حلی پیدا کند و با بازیکنان صحبت کند. زمانی که کار ما در نقل و انتقالات به پایان رسید می‌توانم درباره این بازیکنان صحبت کنم اما الان به صورت شخصی نمی‌توانم در این باره حرفی بزنم. 

وی درخصوص اینکه به هر حال قوانین فوتبال تغییر کرده و بازیکنان می‌خواهند وضعیت‌شان را بدانند تا اگر قرار است جدا شوند تیم جدیدشان را پیدا کنند و در استندبای نمانند خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا این سوال را می‌پرسید،  من لیست را به باشگاه دادم و بازیکنان و مسئولان می‌دانند که چه کسانی را می‌خواهم و چه کسانی رانه و باشگاه با آنها صحبت خواهد کرد. بعد از اینکه باشگاه با آنها صحبت کند تکلیف‌شان مشخص می‌شود اما درباره جابر انصاری و بهنام برزای باشگاه باید با آنها صحبت کند. 

شفر درخصوص بحث مشکل مالیاتی خودش و دستیارانش و اینکه پاسپورتش در فرودگاه ضبط شده (با خنده و پس از نگاه کرده به تلفن همراهش) افزود: من جواب آنها را دارم. این مساله را در فرودگاه شنیدم. نمی دانم چه کسی پاسپورت مرا گرفت و او چه کسی بود اما این مساله ممکن نیست. اگر پاسپورت من تا یک هفته آینده به دستم نرسد باشگاه استقلال دچار مشکل بزرگی خواهد شد. این کاری است که وظیفه آنها است و باید آن را سریعا حل و فصل کنند. من می‌دانم که باشگاه استقلال مشکل مالی دارد و فکر می‌کنم مدیرعامل باشگاه بیشتر از همه نیاز به کمک در این شرایط دارد. ما 10ماه همگی خیلی سخت کار کردیم.در فرودگاه فرانکفورت و حتی فرودگاه امام خمینی(ره) همه ایرانی‌ها چه طرفداران پرسپولیس و چه طرفداران استقلال راجع به تیم ما خوب حرف می‌زدند و می‌گفتند که استقلال سفیر فوتبال ایران است. الان تیم ملی ایران هم خیلی خوب کار می‌کند و نباید این اعتبار را از دست بدهیم. ما یکی از بهترین تیم‌ها در آسیا هستیم و باید به هم کمک کنیم چون به هم نزدیکیم و مطمئن هستم که باشگاه پاسپورت من را می‌گیرد. 

شفر در مورد اینکه آیا مالیات بر عهده خودش است یا باشگاه، گفت: قرارداد من، قرارداد من است و نمی‌توانم در مورد آن با شما صحبت کنم. شما می‌توانید در صورت من نگاه کنید و متوجه موضوع شوید.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا خبر دارد که قیمت دلار بالا رفته است و با توجه به این مسئله در هیأت مدیره استقلال مطرح شده که دیگر باشگاه توان جذب بازیکن خارجی را ندارد چرا که  دیگر توان تامین هزینه این قراردادها وجود ندارد و در این شرایط وضعیت تیام، جباروف و بویان چه می‌شود، گفت:  می‌خواهم تیام و جباروف در ایران بمانند. باید با بازیکن و ایجنت آنها صحبت کنیم. امیدوارم باشگاه در این مورد راه حلی پیدا کند چرا که به این بازیکنان نیاز داریم. وضعیت بویان هم همینطور است باشگاه باید با ایجنت او صحبت کند تا ببینیم چه پیش می‌آید.

وی در مورد اینکه او امسال خودش بازیکن جذب کرده و آیا در این شرایط می‌تواند استقلال را قهرمان لیگ کند، گفت: شما قبل از جام جهانی را به یاد دارید. از من در مورد تیم ملی پرسیده شد و خیلی‌ها گفتند کار بسیار سخت و سخت است اما من گفتم می‌توانیم به مرحله بعدی برویم اما باید در بازی اول برنده شویم. انسان بسیار خوشبینی هستم. نمی‌توانم  بگویم ما شانسی برای موفقیت نداریم. در این شرایط بازیکن از خودش می‌پرسد من اینجا چه کاری می‌کنم؟ این اتفاق زمانی می‌افتد که در باشگاه همه باهم و در یک مسیر کنار هم کار کنند. من در استقلال کار می‌کنم و موفقیت می‌خواهم. همه باید این خواسته را داشته باشند. این مسئله که یک نفر با 100 درصد توانش برای موفقیت استقلال تلاش نکند را نمی‌پذیرم. اگر مسئولیتی  داریم این مسئولیت در مقابل هواداران است. بهترین هواداران را در ایران و آسیا داریم ما مقابل آنها مسئولیم و باید برایشان کار کنیم. نمی‌خواهم بعدا به هواداران بگویم که ببخشید و این آدم و فلان آدم به ما کمک نکردند.

وی در ادامه گفت: شما دیدید  که در دقیقه 95 بازیکنی مثل کروس نتیجه را تغییر داد و آلمان به پیروزی رسید.در بازی اول آلمان مقابل مکزیک غافلگیر شد بازیکنان نمی‌دانستند که مقابل مکزیک با چه تاکتیکی بازی کنند.واقعاً بازی سختی داشتند، من قبلا مقابل مکزیک بازی کردم می‌دانم که تیم سرسختی هستند، هواداران پرشوری دارند که باعث شد آلمان در بازی اول غافلگیر شود. حتی کروس بعد از بازی با مکزیک گفت، نمی‌دانستیم مقابل مکزیک چه کار باید کنیم.

شفر در ادامه تأکید کرد: حالا آلمان به جام‌جهانی برگشته است به نظرم حضور بازیکنان جوان در این تیم باعث شده تا خون  جدید و هیجان خوبی به این تیم اضافه شود، شاید حضور بازیکنان جوان می‌تواند به آلمان کمک کند، من مربی آلمان نیستم اما با خودم فکر می‌کنم اگر بازیکنان جوان به جای بازیکنان باتجربه حضور داشته باشند می‌توانند به تیم کمک کنند. به قول رسانه‌های اروپایی و‌آلمانی بازی 90 دقیقه است ولی در پایان این‌ آلمان است که پیروز می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه در خصوص حضور مربی جدید بدنساز استقلال گفت: مربی بدنساز استقلال که سابقه حضور در بایرن‌مونیخ را در کارنامه دارد به احتمال زیاد فردا به ایران می‌آید تا چهارشنبه در تمرینات حاضر شود. او بسیار خوشحال است که می‌تواند به این تیم اضافه شود و قرار است کارهای پاسپورتش را انجام دهند. کپی مدارک را برای باشگاه ارسال کرده تا چهارشنبه در تیم حضور پیدا کند.اسم مربی بدنساز فلیپ است.

شفر در ادامه تأکید کرد: اردوی تدارکاتی برای تیم استقلال بسیار مهم است این که بتوانیم دو روز در هفته تمرین خوبی داشته باشیم و بازی تدارکاتی قوی داشته باشیم مطمئناً به تیم کمک خواهد کرد. در حال حاضر پسر من در آلمان حضور دارد و با مربیان و مدیران باشگاه‌ها صحبت می‌کند تا یک تیم خوبی را پیدا کنند تا ما با آن بازی بکنیم، تفاوتی که باشگاه‌های آلمانی با ایران دارد این است که برنامه تیم‌های آلمانی تا جولای 2019 مشخص است اما اینجا در ایران فقط برنامه فردا و پس‌فردا مشخص است. من در این جا حضور دارم تا به باشگاه استقلال کمک کنم تا کمی حرفه‌ای‌تر شوند مطمئناً اگر تیمی پیدا شود به دنبال برگزاری یک اردوی خوب هستیم تا با قدرت ظاهر شویم، اول باید بازی تدارکاتی مشخص شود بعد مکان اردو مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز