خبرگزاری کار ایران

محسن قهرمانی: داوری‌ها تا اینجا مشکل خاصی نداشته است/ جای یک کارشناس داوری کنار تیم ملی خالی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۷۶۸

کارشناس داوری فوتبال در مورد قضاوت‌های روز گذشته دیدارهای جام جهانی توضیحاتی ارائه کرد.

محسن قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص داوری دیدار اروگوئه - مصر اظهار داشت: داوری در این دیدار مشکل خاصی نداشت و صحنه بحث برانگیزی هم وجود نداشت و اتفاق خاصی هم در محوطه جریمه دو تیم رخ نداد و یک روز بدون مشکل را سپری کرد.

وی در مورد قضاوت چاکر در بازی با مراکش هم عنوان کرد: در این دیدار هم اتفاق خاصی که بحث‌ برانگیز باشد نداشتیم و در محوطه جریمه دو تیم هم خطایی رخ نداد. نکته قابل بحث در مورد اخطارهایی است که بازیکنان ما گرفتند. 3 بازیکن ما روز گذشته کارت زرد گرفتند که این 3 بازیکن لژیونرهای شاغل در اروپا هستند و به نظر می‌رسید باید مراقبت بیشتری می‌کردند. هر 3 کارت زردی که بازیکنان ما گرفتند بی‌مورد بود و گرفتن کارت بی‌مورد در چنین جایی ممکن است در ادامه با محرومیت همراه شود و تیم ملی ما متضرر شود.

کارشناس داوری در ادامه گفت: تنها اخطاری که جا داشت ما بگیریم مربوط به دقایق اولیه بازی بود که روزبه چشمی باید اخطار می‌گرفت و داور با او مماشات کرد و از این بابت از او ممنونم که این چشم پوشی را برای تیم ملی کشورم انجام داد.

قهرمانی افزود: باید در کنار تیم ما یک کارشناس به روز داوری حضور داشته باشد و صحنه‌های داوری را هم برای بازیکنان آنالیز کند. گرفتن اخطار بی‌ مورد همانطور که گفتم می‌تواند در ادامه دردسرآفرین باشد.

وی در رابطه با دیدار پرتغال - اسپانیا هم یادآور شد: در این دیدار هم داوری به عقیده من مشکل خاصی نداشت. در صحنه پنالتی که در دقیقه 2 بازی اتفاق افتاد داور نزدیک به صحنه و کاملاً مسلط بود و تصمیم درستی هم گرفت. شاید بیننده تلویزیونی اینطور احساس نکند ولی برخورد ظریفی بین رونالدو و دفاع حریف رخ داد و تصمیم داور درست بود.

کارشناس داوری در رابطه با گل اول اسپانیا هم گفت: در برخورد په په با کاستا مهاجم اسپانیا آرنج خود را روی گردن مدافع گذاشت که اگر خطی و قانونی بخواهیم بررسی کنیم شاید خطا درست باشد ولی فوتبال به روز شده است و قوانین و تصمیمات داوری باید به روز شود. خطا گرفتن چنین صحنه‌هایی یعنی یک داور باید در طول بازی 30-40 پنالتی اعلام کند. تصمیم سختگیرانه در این موقعیت اعلام خطا بود ولی تصمیم منطقی و درست از نظر من همان تصمیم داور و تصمیم کمک داور ویدیویی بود و به نظر من تصمیم درستی گرفته شد.

قهرمانی ادامه داد: صحنه مشابهی هم در بازی اول عربستان  با روسیه رخ داد که آنجا هم مهاجم حریف در شرایط مشابهی به گل رسید که تصمیم داور در آنجا هم درست بود. در مجموع در 4 دیداری که تا کنون انجام شده است داوری ها خوب و بدون مشکل بوده است. نکته قابل توجه اینجاست که جام جهانی تازه شروع شده و هنوز بازی‌ها شکل فنی به خودشان نگرفتند و در ادامه به نظرم کار تیم‌های داوری سخت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز