خبرگزاری کار ایران

بازخوانی نبرد تمام ایرانی لیگ قهرمانان آسیا

محمد تقوی: استقلال تیم برتر بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۹۴۶

جریان بازی رفت استقلال و ذوب‌آهن و نتیجه نهایی آن بحث‌های زیادی را به‌وجود آورد. به نظر می‌رسید استقلال تیم برتر زمین است، ولی پنالتی و گل دقیقه 90 تیم اصفهانی که روی یک حادثه به دست آمد، برخی را متقاعد کرد که ذوب‌آهن در نیمه دوم توانسته ورق را برگرداند و قلعه‌نویی مچ شفر را بخواباند.

به گزارش ایلنا، محمد تقوی، هافبک سابق استقلال یکی از کسانی بود که عقیده داشت آبی‌پوشان در این بازی نمایش بهتری داشته‌اند، ولی این دیدگاه با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. تقوی در واکنش به این اختلاف عقیده، درباره سیر اتفاقات و رویکردهای فنی دو تیم توضیحات جدیدی داده که می‌تواند به روشن‌تر شدن بحث کمک کند.

او درباره بازی رفت در فولادشهر نوشت که شفر بدون تیام مصدوم ترجیح داده با شماره 9 کاذب بازی کند و جزییات نقشه استقلال را اینگونه تشریح کرد: «استقلال بدون تردید تیم برتر میدان بود اما شکست موجب شد تا کیفیت خوب این تیم به چشم نیاید. در آرایش شماره نه کاذب نوع جابجایى جبارف و اسماعیلى دفاع ذوب آهن را کاملا گیج کرده بود و با اضافه شدن پژمان منتظرى و آرمین سهرابیان، یکى از بازیکنان خوب این دیدار از کناره‌ها و حضور عالى شجاعیان در چپ و در فضاى بین مدافع مرکزى و مدافع راست، ذوب آهن عملا اسیر استقلال بود. ذوب آهن با اضافه کردن حدادى فر (دقیقه 19) قصد داشت با حفظ توپ تا حدودى جریان بازى را متعادل کند اما تا پیش از مصدومیت شجاعیان استقلال همچنان تیم برتر میدان بود.»

محمد تقوی: استقلال تیم برتر بود

تقوی معتقد است که مصدومیت شجاعیان تاثیر زیادی روی افت استقلال و تغییر روند بازی در نیمه دوم داشت: «پس از مصدومیت شجاعیان استقلال تغییر آرایش داد و قربانى تک مهاجم استقلال شد. در این آرایش برنامه استقلال بازى مستقیم، استفاده از ضربات سر قربانى و گرفتن توپهاى دوم بود و این موجب شد تا جبارف از جریان بازى خارج شود. در چنین شرایطى استقلال کنترل بازى را از دست داده بود بدین معنى که به مانند نیمه اول نمى توانست تاکتیک مورد نظر خود را به حریف دیکته کند اما در همین آرایش هم استقلال تیم برتر بود. در اواخر نیمه دوم ارسال منتظرى از راست و ضربه سهرابیان ازچپ گواه حضور همزمان مدافعین کنارى در حمله بود و نشان مى داد استقلال به دنبال گل زدن در خانه حریف است و به هیچ عنوان به دنبال مساوى نیست. پرسینگ سنگین استقلال در یک سوم دفاعى ذوب‌آهن به محض از دست دادن توپ هم یکى دیگر از نشانه هاى بازى شجاعانه استقلال بود.»

او درباره گل ذوب آهن هم گفت: «شفر به خوبى بازیکنانش را توجیه کرده بود که در یک سوم دفاعى خطا نکنند زیرا ذوب آهن توان گلزنى در جریان بازى را نداشت. در نیمه دوم و در صحنه‌اى از بازى فخرالدینى سعى داشت تا از اسماعیلى خطا بگیرد اما اسماعیلى با هوشمندى و پرهیز از خطاى بی‌مورد مانع شد تا ذوب آهن صاحب ضربه ایستگاهى شود. در چنین شرایطى ذوب آهن با بازى فیزیکى و درگیرانه و استفاده از بازى تخریبى سعى داشت مانع از این شود تا استقلال به هدف خود برسد که در نهایت هم روی حوادث فوتبال به گل رسید. به رغم اینکه نوع بازى ذوب آهن را نمى پسندم اما مربیان تفکرات خاص خود را دارند که باید به آن احترام گذاشت و مطمئنا این نوع بازى هم جزیى از تاکتیک فوتبال است. ذوب آهن قبول کرده بود استقلال تیم برتر است و با فوتبال واکنش‌گرای (رى‌اکتیو) خود به نتیجه هم رسید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز